«Με αφορμή τη μεταστέγαση μέρους των γραφείων της Περιφέρειας Ανατολικής Αθηνάς στο Μαρούσι, ο Δήμαρχος Αμαρουσίου εξέδωσε μια μακροσκελή ανακοίνωση, με την όποια κατακεραυνώνει την Περιφέρεια, επειδή η εγκατάσταση των γραφείων της Περιφέρειας του Ανατολικού Τομέα της Αθήνας στο Μαρούσι σε κτίριο 2.500 τ.μ., στο οποίο επιτρέπεται η εγκατάσταση γραφείων, θα επιφέρει επιδείνωση των οικιστικών συνθηκών της πόλης.
Ο δήμαρχος δηλαδή δεν διαμαρτύρεται γιατί γίνεται η εγκατάσταση των γραφείων της Περιφέρειας σε ένα κτίριο στο οποίο δεν επιτρέπεται η εγκατάσταση γραφείων, αλλά σε ένα κτίριο στο οποίο επιτρέπεται να εγκατασταθούν γραφεία ! Και γι αυτό δεν είναι μόνο ακατανόητη η διαμαρτυρία του, αλλά απολύτως ανεδαφική, αφού ο ίδιος ζήτησε από το υπουργείο να επιτρέπεται στο συγκεκριμένο κτίριο η λειτουργία γραφείων και μάλιστα χωρίς καμία ιδιαίτερη δέσμευση. Και όχι μόνο, αλλά ζήτησε στο κτίριο που θα κτιστεί σε αυτό το οικόπεδο, όπως και σε άλλα 500 οικοδομικά τετράγωνα, να επιτρέπεται η λειτουργία Εμπορικών Κέντρων, αλλά και Υπερτοπικών Χρήσεων, που είναι πολύ πιο επιβαρυντικές από τη χρήση γραφείων, πράγμα που το καταλαβαίνει ο κάθε ΜΑΡΟΥΣΙΩΤΗΣ και όχι μόνο ο δήμαρχος.
Απόδειξη ότι ίδιος Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ είναι υπεύθυνος για την εγκατάσταση αυτών των χρήσεων στο Μαρούσι είναι η υπ ´ αριθ´ 114/2009 απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, με την όποια ζήτησε ο Δήμαρχος από το Υπουργείο να αλλάξει τις ισχύουσες χρήσεις γης επί του βασικού οδικού δικτύου της πόλης.
Είναι κατά συνέπεια η διαμαρτυρία ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ εκτός τόπου και χρόνου, αφού οι χρήσεις που ισχύουν στην πόλη τροποποιήθηκαν από το υπουργείο μετά από την υπ αριθ 114/2008 απόφαση του δ.σ., τις οποίες το υπουργεία θέσπισε αυτούσιες, ακριβώς δηλαδή όπως τις καθόριζε αυτή η απόφαση. Που συνεπάγεται, ότι αν κάποιον πρέπει να κατηγορήσει ο δήμαρχος, είναι ο εαυτός του.
Έχει, βέβαια, δίκιο ο δήμαρχος σε ότι αφορά την Επιβάρυνση που επιφέρει η λειτουργία κτιρίων γραφείων στην πόλη, τις επιπτώσεις των οποίων πολύ σωστά προσδιορίζει στην ανακοίνωση του.
Προσδιορίζοντας όμως Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ τόσο καλά αυτή την επιβάρυνση, ανακύπτει το ερώτημα : Που ήταν όταν Καθορίζονταν αυτές; Προήδρευε του δ.σ. ο Δήμαρχος, όταν όλοι οι φορείς της πόλης και σύσσωμη η αντιπολίτευση, είχαν ξεσηκωθεί κατά της απόφασης του να μετατρέψει τις επιτρεπόμενες χρήσεις επί του βασικού οδικού δικτύου της πόλης από χρήσεις γενικής και αμιγούς κατοικίας σε χρήσεις Υπερτοπικού Κέντρου ; Τις οποίες ο ίδιος χαρακτηρίζει τώρα ως «βαριές υπερτοπικές δραστηριότητες».
Ήταν ο ίδιος εντός του δ.σ. όταν ο μελετητής της πολεοδομικής μελέτης για αυτή την αλλαγή των ισχυουσών χρήσεων αναγκάστηκε να ομολογήσει ότι, αυτές οι νέες χρήσεις πράγματι επιβαρύνουν το Μαρούσι και χρειάζονται άλλες πολεοδομικές μελέτες για να αντιμετωπιστεί η επιβάρυνση που προκαλούσαν οι νέες χρήσεις, οι οποίες προτείνονταν με την μελέτη του. Και πέραν του απόλυτου επιστημονικού σφάλματος, που χαρακτηρίζει αυτό τον ισχυρισμό, που όταν από το 2009 ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ για να συντάξει αυτές τις μελέτες, που θα αντιμετώπιζαν την οικιστική επιβάρυνση, για την οποία σήμερα διαμαρτύρεται;
Που όταν ο δήμαρχος όταν του επισημαίνονταν, ότι η παραπάνω μεταβολή, η όποια επεκτείνεται σε οικόπεδα των οποίων η συνολική επιφάνεια υπερβαίνει τα 500 στρέμματα αφορά στη μεταβολή των χρήσεων γης όχι σε 250.000 τ.μ., που καθορίζουν οι ισχύοντες όροι δομήσεως, αλλά σε 1.000.000 τ.μ. επιφάνειας, που επιτρέπονταν να κτιστούν λογω της Ζώνης Αγοράς Συντελεστού Δομήσεως, στην οποία περιλαμβάνονται και μάλιστα με χρήσεις Υπερτοπικές ( δεκαπέντε ΜΩΛΛ δηλαδή ), τις οποίες ο ίδιος σήμερα χαρακτηρίζει βαριές, και μάλιστα πολύ πιο επιβαρυντικές από τις χρήσεις γραφείων για τις οποίες τώρα διαμαρτύρεται ότι καταστρέφουν την πόλη.
Αυτός Ο ΙΔΙΟΣ αποφάσισε να αλλάξουν οι χρήσεις που ίσχυαν στην πόλη και να εφαρμοστούν αυτές για τις οποίες σήμερα διαμαρτύρεται, ότι προκαλούν τις ανωτέρω σημαντικές βλάβες στο Μαρούσι.
Ποιος μπορεί να πιστέψει ότι με την ανωτέρω ανακοίνωση του, έχει σκοπό ο Δήμαρχος να προστατεύσει τις οικιστικές συνθήκες της πόλης από την εγκατάσταση των 2.500 τ.μ. της Περιφέρειας, όταν ο ίδιος με την παραπάνω μετατροπή των χρήσεων, άλλαξε την χρήση και στο οικόπεδο της α. ε. εταιρείας » Μαρούσι Πλάζα «( που βρίσκεται επί των οδών Φραγκο-κλησιάς και Γρανικού), στο οποίο κτίστηκε κτίριο με επιφάνειας 9.000 τ.μ., από χρήση αμιγούς κατοικίας σε χρίση εμπορικού κέντρου, λογω της οποίας νομιμοποιήθηκε η παράνομη αλλαγή της χρήσης αυτού του κτιρίου, για το οποίο η δημοτική πολεοδομία είχε επιβάλει πρόστιμο που ανέρχονταν σε 8.000.000 ευρώ !
Πρόστιμο το οποίο ο δήμαρχος κατάργησε παράνομα και μην μου πείτε ότι το κατάργησε το δημοτικό συμβούλιο η Δημοτική Πολεοδομία, γιατί θα γελάσει το Πανελλήνιο, που γνωρίζει ότι, λογω των εξουσιών με τις οποίες είναι εξοπλισμένος ο κάθε δήμαρχος, αποτελεί την απόλυτη εξαίσια σε κάθε Δήμο.
Αλλά για αποφύγουμε αυτόν τον σκόπελο. Τώρα που το καταγγέλλουμε (και για δεύτερη φορά) θα ενεργήσει κατά εκείνων που παρανόμησαν ; και ζημίωσαν τον Δήμο κατά 8.000.000 ευρώ ;
Αλήθεια ακούει η φυσική του προϊσταμένη του για αυτό το «χάρισμα των 8.000.000 ευρώ από τα λεφτά του Δήμου στον ιδιώτη : Που είναι η κ. Δούρου ; Θα ενεργήσει για να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι και πριν από όλους ο δήμαρχος, που έχει την κύρια ευθύνη ; Θα διατάξει έρευνα και θα παραπέμψει τον δήμαρχο και όσους άλλους ευθύνονται για αυτό το οικονομικό σκάνδαλο;
Ακούει κανένας Εισαγγελέας ; Ακούνε οι αρμόδιοι υπουργοί ΥΠΕΧΩΔΕ και Εσωτερικών για αυτό το τεράστιο, για τα οικονομικά του Δήμου, οικονομικό σκάνδαλο;
Δυστυχώς ο ίδιος ο δήμαρχος είναι υπεύθυνος για την εγκατάσταση των συγκεκριμένων γραφείων της Περιφέρειας, τα όποια είναι σταγόνα στον ωκεανό μπροστά στην τεράστια ποσότητα κτιρίων, με αντίστοιχες και ακόμη πιο επιβαρυντικές χρήσεις, που έχει επιβάλει στην πόλη ο ίδιος ο δήμαρχος;
Ο δήμαρχος επιδίδεται σε τέτοιες πολιτικές σαν την προκειμένη, προκειμένου να παρουσιάσει ενδιαφέρον για το Μαρούσι τώρα που αποκλείστηκε από το χρίσμα για την υποψηφιότητα της Αθήνας.
Προσπάθεια με την οποία είναι προφανές ότι επιχειρεί να δικαιολογήσει την απραξία του για να χρηματοδοτηθεί ο Δήμος από την Περιφέρεια για έργα, όπως αποδεικνύει και ο από-κλεισμός του Αμαρουσίου από τη χρηματοδότηση του για την απαλλοτρίωση κοινόχρηστων χωρών, επειδή όχι μόνο δεν έκανε καμία μελέτη, αλλά ούτε αίτηση στο Υπουργείο για τη χρηματοδότηση του Δήμου από το Πράσινο Ταμείο, τη στιγμή που όλοι οι ΔΗΜΟΙ του Λεκανοπέδιου έχουν χρηματοδοτηθεί!
Πολύ φτηνός ο ισχυρισμός του δήμαρχου, με τον οποίο αφ΄ενός επιχειρεί να δικαιολογηθεί για την ανυπαρξία έργων στο Δήμο και αφ΄ετέρου να μεταφερθεί η ευθύνη για την επιδείνωση των οικιστικών συνθηκών της πόλης στην Περιφέρεια, επειδή δεν δίνει χρήματα για ασφαλτοστρώσεις στο Δήμαρχο, με τις οποίες θα την εξαφανίσει!
Σε ότι δε αφορά την εγκατάσταση του υπουργείου μεταφορών στο κτήριο των 32.000 τ.μ. θα περιοριστούμε να επισημάνουμε ότι χαρακτηρίζει και η επιστράτευση αυτού του ισχυρισμού, την ποιότητα των ισχυρισμών του δημάρχου, με τους οποίους προσπαθεί να πείσει τους Μαρουσιώτες, ότι ενδιαφέρεται για την πόλη. Απλώς μας θυμίζει την ανακοίνωση του, την εποχή που επέκειτο η εγκαταστήσω του υπουργείου Υγείας σε αυτό το κτήριο, με την οποία ζητούσε να μην εγκατασταθεί το υπουργείο, αλλά να χρησιμοποιηθεί για την εγκατά-σταση Εμπορικού Κέντρου ! Που υποδεικνύει ότι το μόνο που ενοχλεί την πόλη, κατά την άποψη του δημάρχου, δεν είναι η χρησιμοποίηση των χρήσεων γης για την εγκατάσταση Ιδιωτικών επιχειρήσεων, αλλά η εγκατάσταση κρατικών υπηρεσιών.
Είναι και αυτό ένα δείγμα του ενδιαφέροντος του δημάρχου, που υποδεικνύει οτι δεν τον ενδιαφέρει ή´ πόλη αλλά η εξυπηρέτηση των ιδιωτικών συμφερόντων.
Καθόσον αφορά την απόφαση της Περιφέρειας για τη μεταστέγαση ενός μέρους των υπηρεσιών της σε έκταση 2.500 τ.μ. στο Μαρούσι κανείς δεν μπορεί να έχει αντίρρηση, αφού και το Μαρούσι υποχρεούται να αναλάβει ένα μέρος από την όχληση που προκαλεί η λειτουργία της Περιφέρειας στην οποία ανήκει. Εν προκειμένω όμως πρέπει να επισημανθεί η ακαταλληλότητα των χωρών που έχει αποφασίσει να εγκαταστήσει τις υπηρεσίες της,
α. διότι οι συγκεκριμένες υπηρεσίες της ενώ αφορούν στο τμήμα υγείας δεν εγκαθίστανται σε ένα ενιαίο κτήριο αλλά σε δύο, ανεξάρτητα του πόσο γειτνιάζουν, που καθιστά προβληματική την εξυπηρέτηση των πολιτών, πολύ περισσότερο, αφού πρόκειται για υπηρεσίες υγείας
β. διότι οι σκάλες των κτιρίων αποτελούνται από σφηνοειδείς βαθμίδες. Διαμόρφωση κλιμάκων που απαγορεύεται να υπάρχει ακόμη και για την εγκατάσταση απλών γραφείων, πολύ δε περισσότερο γραφείων συνάθροισης Κοινού, λόγω του κινδύνου που συνεπάγεται η ανάγκη για μαζική έξοδο των ατόμων, σε περίπτωση ανάγκης. Και που παρά τις διαχεόμενες πληροφορίες, περί τακτοποιήσεως του ζητήματος, είναι βέβαιον ότι μερί σήμερα δεν εχει γίνει απολύτως τίποτε, αφού για την τακτοποίηση αυτή χρειάζεται οικοδομική άδεια, για τις εκτεταμένες οικοδομικές εργασίες που ρελιάζονται , για αυτή την τακτοποίηση.
γ. Είναι απολύτως απαράδεκτη η εγκατάσταση γραφείων κεντρικής κρατικής υπηρεσίας στο Μαρούσι, σε κτίριο 40 ετών, το οποίο πέραν της ανησυχίας που δημιουργεί η παλαιότητα του ως προς την αντοχή του, δεν επιτρέπεται να γίνεται σε μια περιοχή της οποίας οι αντισεισμικές ανάγκες, λόγω του τελευταίου τεράστιου σεισμού της Αθήνας, έχουν τετραπλασιαστεί!
Και ο τελευταίος εργοδότης της Αθήνας δεν θα μετακινούσε τους υπαλλήλους του σε ένα τέτοιο κτίριο.
δ. Γνωρίζουν οι μηχανικοί της Περιφέρειας ότι για την λειτουργία γραφείων 2.500 τ.μ. στο Μαρούσι απαιτούνται από τον πολεοδομικό του κανονισμό 125 θέσεις στάθμευσης. Θέσεις που δεν διαθέτουν οι εν λόγω ιδιοκτησίες.
Γνώση την οποία έχει και ο αρμόδιος αντιδήμαρχος κ. Ρώτας, ο όποιος, από ότι πληροφορούμεθα είναι και εκπρόσωπος των εταιρειών που έχουν στην ιδιοκτησία τους αυτά τα γραφεία. Πώς συνεχίζει να υπηρετεί και σε αυτές τις δύο θέσεις, που εξυπηρετούν αντικρουόμενα συμφέροντα ; Και πως θα χορηγήσει την απαιτούμενη βεβαίωση για την λειτουργία των γραφείων από την δημοτική πολεοδομικά, εν όψει αυτής της ελλείψεως ;
ε. Στην περιοχή που ευρίσκονται οι συγκεκριμένοι χώροι, όλες οι επί των οδών θέσεις στάθμευσης καταλαμβάνονται χωρίς καμία εξαίρεση από τα αυτοκίνητα των κατοίκων και των εργαζομένων στα κτίρια της περιοχής, με συνέπεια να μην υπάρχει ούτε μια ελεύθερη θέση για στάθμευση αυτοκινήτου κατά τις ώρες λειτουργίας των υπηρεσιών της Περιφέρειας, η οποία σε συνδυασμό με την απουσία οιουδήποτε ιδιωτικού σταθμού αυτοκινήτων, να καθιστά αδύνατη την προσπέλαση των πολιτών στις υπηρεσίες αυτές. Προσπέλαση που δυσχε-ραίνεται ακόμη περισσότερων επειδή λείπει από την περιοχή η εξυπηρέτηση και από μέσα μαζικής μεταφοράς.
στ. Όφειλε να γνωρίζει η Περιφέρεια και εάν δεν το γνωρίζει έπρεπε να της το κάνει γνωστό ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, ότι εκκρεμεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας απόφαση για την ακύρωση του π.δ. με το οποίο άλλαξαν οι χρήσεις γης στη περιοχή.
Ακύρωση που συνεπάγεται το παράνομο των χρήσεων γραφείων της περιοχής, με απροσδιόριστες συνέπειες για την λειτουργία γραφείων και στα συγκεκριμένα κτίρια, παρά την ανέγερση τους την δεκαετία του 70. Τούτο διότι οι παρεκκλίνουσες χρήσεις όφειλαν να έχουν απομακρυνθεί εντός οκταετίας από τη τελευταία θέσπιση του Γενικού Πολεοδομικού του Αμαρουσίου
Μαρούσι Μάιος 2018
Δημήτριος Κοτσώνης
πολιτικός μηχανικός
πρόεδρος του συλλόγου
«Παρέμβαση Πολιτών Αμαρουσίου»».