Στις επανειλημμένες συγκεντρώσεις πολιτών και οργάνων της τοπικής αυτοδιοίκησης, όπως Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής, Περιφερειακό Συνέδριο Λαυρίου και Δημοτικά Συμβούλια Κηφισιάς και Διονύσου, όλα σύσσωμα και ομόφωνα, εξέφρασαν την αντίθεσή τους στην δημιουργία πλευρικών διοδίων στους Δήμους τους, διότι, όπως θα αναλύσουμε και πιο κάτω, θα καταστραφεί το περιβάλλον, θα αυξηθεί υπέρμετρα η κυκλοφορία στον οικιστικό ιστό, αφού όλοι για να αποφύγουν τα διόδια, θα διέρχονται μέσα από τις κατοικημένες περιοχές και θα υποβαθμιστεί η ποιότητα ζωής τους.
Ο κ.Υπουργός που παρίστατο στα πιο πάνω συμβούλια, αφού καταχέριασε τους Δημάρχους και τα Δημοτικά τους Συμβούλια, με περίσσια αλαζονεία και αμετροέπεια, ως εκλεγμένα πρόσωπα, ότι ενεργούν δήθεν κομματικά, ακόμη και, άκουσον άκουσον, ταξικά, αν είναι δυνατό, όταν οι αποφάσεις ήταν ομόφωνες, ενώ συγχρόνως παραδέχτηκε ότι ήταν λάθος η Σύμβαση που έδινε το δικαίωμα δημιουργίας των πλευρικών αυτών διοδίων στο συγκεκριμένο μήκος της Εθνικής Οδού Αθήνα – Λαμία. Από τη στιγμή που ο κ.Υπουργός παραδέχεται ότι ήταν λάθος της σύμβασης, τι χρειάζεται η περεταίρω συζήτηση και απλά πρέπει αμέσως να καταργηθεί αυτή η δυνατότητα από τη σύμβαση, αντί να επιτίθεται στους πολίτες δια των εκλεγμένων συμβουλίων τους. Απαράδεκτη η συμπεριφορά του κ.Υπουργού;
Το έτι απαράδεκτο, αν όχι αδιανόητο, συνιστά το γεγονός ότι ο κ.Υπουργός, ισχυρίστηκε ότι, έστω και αν καταβληθούν οι προκύπτουσες αποζημιώσεις, στον Εργολάβο/Παραχωρησιούχο, ακόμη και όταν λήξει η παρούσα σύμβαση, θα συνεχιστεί η ισχύς δημιουργίας παράπλευρων διοδίων και καταβολή διοδίων! Το γεγονός αυτό και μόνο, αποδεικνύει ότι δολίως δημιουργούνται οι παράπλευροι αυτοί σταθμοί διοδίων, για εισπρακτικούς τουλάχιστον λόγους, αν όχι για ταξικούς, με την εσφαλμένη υπόθεση ότι μόνο πλούσιοι θα διέρχονται και θα πληρώνουν. Καταπληκτική σκέψη ομολογουμένως!!!
Για να γίνει αντιληπτό το έγκλημα αυτό, για όσους δεν γνωρίζουν τις λεπτομέρειες, το μέρος της Εθνικής Οδού, από Α/Κ Μεταμόρφωσης μέχρι τα διόδια των Αφιδνών, που επιδιώκεται η δημιουργία σταθμών πλευρικών διοδίων, δεν είναι κλειστός αυτοκινητόδρομος αλλά μία λεωφόρος ταχείας κυκλοφορίας, που κατασκευάστηκε το 1960 με ολοκλήρωση το 1990, για την εξυπηρέτηση των παρόδιων οικισμών, κατά τον ίδιο τρόπο και λόγο του υπολοίπου της Εθνικής αυτής Οδού μέχρι τον Πειραιά και μέχρι την Ελευσίνα. Οι κατασκευασμένες προσβάσεις από και προς την Εθνική οδό σε αυτά τα σημεία, βεβαιώνουν του λόγου το αληθές. Είναι αδιανόητο μία λεωφόρος να μετατρέπεται επιλεκτικά σε κλειστό αυτοκινητόδρομο, μόνο και μόνο, είτε διότι έτσι αυθαίρετα αποφάσισε κάποιος υπουργός, είτε έτσι επιτεύχθηκαν ευνοϊκότεροι όροι για το δημόσιο στη σύναψη μιας σύμβασης με κάποιο εργολάβο, είτε για οιονδήποτε άλλο καλόπιστο ή μη λόγο.
Τούτο δεν είναι μια απλή αυθαιρεσία, με το πρόσχημα του οφέλους του δημοσίου, αλλά ένα έγκλημα για τους παρόδιους οικισμούς και για την ευρύτερη περιοχή, όπως θα δείξω