Η εμπειρία μας με τα πετρελαιοκίνητα SUV της Ssang Yong ήταν πάντα θετική, αν δεν υπήρχε το… ελληνικό κράτος, που τα απαγορεύει στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Ακόμα και για τη δημοσιογραφική δοκιμή μας απαιτείται ειδικό έγγραφο, ώστε να μη μας… συλλάβει η Τροχαία!
Μακρά παράδοση
Φυσικά η Ssang Yong δεν είναι «φρέσκια» στην κατηγορία των τετρακίνητων οχημάτων, αφού ειδικεύεται σ’ αυτά επί 50 και πλέον χρόνια! Στη διάρκεια αυτού του ταξιδιού επέλεξε έγκυρους συνεργάτες, όπως η Jeep και η Mercedes, αλλά δημιούργησε και τη δική της «σχολή». Τα νεότερα μέλη της είναι το υπό εξέταση Kyron και το μεγαλύτερο Rexton, που θα παρουσιάσουμε πολύ σύντομα.
Το Kyron προσφέρεται, προς το παρόν, με τον δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα, τεχνολογίας Mercedes, με απόδοση 141 ίππων.
Διαθέτει τρία διαφορικά και επιλογή (με απλό κουμπάκι) απλής πίσω κίνησης, τετρακίνησης (50:50) και κοντές σχέσεις, για τα… δύσκολα.
Αν αρχίσουμε από τις δύσκολες εκτός δρόμου διαδρομές, θα πούμε ότι το Kyron, με το μεγάλο ύψος απ’ το έδαφος και παρά τη σχετικά μαλακή ανάρτηση, δεν αντιμετωπίζει προβλήματα. Ο υποπολλαπλασιασμός του κιβωτίου επιτρέπει την πρόσβαση σε ακραίες συνθήκες εδάφους. Υπάρχει, επίσης, ένα σύστημα ελέγχου κατηφορικής κίνησης, που επιτρέπει στον οδηγό να «ξεχάσει» το φρένο. Το οποίο, σημειωτέον, έχει μεγάλη διαδρομή και απαιτεί άμεση προσαρμογή γιατί σε περίπτωση απότομου φρεναρίσματος χάνονται κάποια πολύτιμα δευτερόλεπτα! Εκτός εάν το αυτοκίνητο της δοκιμής μας (με πάνω από 10.000 χλμ. στο κοντέρ) είχε υποστεί… ειδική μεταχείριση από τους «ειδικούς».
Άνετο στη πόλη
Σε διαδρομές εντός πόλης και στην εθνική οδό το Kyron κάνει τον οδηγό του χαρούμενο, λόγω της ροπής του κινητήρα (ειδικά στις μεσαίες και υψηλές στροφές) και της μαλακής ανάρτησης.
Παρά το λογικό μήκος (4,66 μ.) διαθέτει πολύ άνετους χώρους εμπρός και πίσω, ενώ για τις αποσκευές υπάρχει ο πολύ ικανοποιητικός χώρος των 625 λίτρων.
Η μικτή κατανάλωση του Kyron βρίσκεται κάπου στα 8 λίτρα/100 χλμ. και η τελική του ταχύτητα ξεπερνά τα 160 χ.α.ώ. Είναι ευνόητο ότι περιμένουμε την έλευση των βενζινοκινητήρων, που θα του επιτρέψουν να ανταγωνιστεί στα ίσα τους υπόλοιπους «παίκτες» της αγοράς.
Χρήστος Φωτιάδης