Για πρώτη φορά, μάλιστα, τα μοντέλα Targa θα διατίθενται αποκλειστικά με μόνιμη τετρακίνηση, ενώ το αμάξωμά τους θα είναι κατά 44 mm φαρδύτερο πίσω. Όπως και στην προκάτοχό τους (με τον εσωτερικό κωδικό 996), το πιο εντυπωσιακό στοιχείο αυτών των κομψών σπορ αυτοκινήτων είναι η μεγάλη γυάλινη οροφή και το αναδιπλούμενο πίσω παρμπρίζ. Η Targa 4 φορά το γνωστό εξακύλινδρο κινητήρα μπόξερ, ο οποίος αποδίδει 325 ίππους από 3,6 λίτρα. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 5,3 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 280 χλμ./ώρα. Η ισχυρότερη έκδοση S διαθέτει τον κινητήρα των 3,8 λίτρων που αποδίδει 355 ίππους. Το μοντέλο αυτό φτάνει τα 100 χλμ./ώρα σε 4,9 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα 288 χλμ./ώρα.
Χάρη στο σύστημα ελέγχου των βαλβίδων VarioCam Plus της Porsche, η Targa 4 αναπτύσσει μέγιστη ροπή 370 Nm στις 4.240 σ.α.λ. H μετάδοση της κίνησης γίνεται μέσω ενός εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου με κοντές και ακριβείς διαδρομές. Προαιρετικά διατίθεται και το γνωστό αυτόματο κιβώτιο Tiptronic S, το οποίο δίνει τη δυνατότητα για σπορ αλλαγές σχέσεων από τους σχετικούς διακόπτες που υπάρχουν στις ακτίνες του τιμονιού.
Όπως και στις εκδόσεις κουπέ και κάμπριο της Carrera 4(S), το αυτοκίνητο διαθέτει μόνιμη τετρακίνηση που ελέγχεται με έναν πολύδισκο συνεκτικό συμπλέκτη ο οποίος, ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης, μεταδίδει συνεχώς από 5 έως 40% της κίνησης στους μπροστινούς άξονες. Με τον τρόπο αυτόν, το σύστημα εξασφαλίζει καλά ισορροπημένη δύναμη πρόωσης στις στροφές κατά την οδήγηση στο όριο, ενώ βελτιώνει και την πρόσφυση ακόμα και σε υγρό ή ολισθηρό οδόστρωμα.
Χαρακτηριστικά που συναρπάζουν
Το εξωτερικό σχεδιαστικό στοιχείο που κάνει την Targa 4(S) να ξεχωρίζει είναι η μεγάλη γυάλινη ηλιοροφή, που εντάσσεται αρμονικά στις γραμμές του αυτοκινήτου και του δίνει μια ξεχωριστή προσωπικότητα. Μια γυαλιστερή διακοσμητική λωρίδα από ανοδιωμένο αλουμίνιο που διατρέχει κατά μήκος κάθε πλευρά του πλαισίου της οροφής τονίζει το κομψό περίγραμμα που έχουν οι πλευρές του αυτοκινήτου.
Η γυάλινη ηλιοροφή δεν αποτελεί απλά σχεδιαστικό highlight – εξασφαλίζει και μια ανάλαφρη και καθαρή ατμόσφαιρα στο εσωτερικό. Ανοίγει μόλις σε επτά δευτερόλεπτα κατά μισό μέτρο, άσχετα από την ταχύτητα του αυτοκινήτου, με δύο ηλεκτρικά μοτέρ. Η μέγιστη επιφάνεια ανοίγματος της οροφής γίνεται έτσι 0,45 τ.μ. Η ηλιοροφή αποτελείται από ειδικό διπλό φιμέ κρύσταλλο, το οποίο είναι 1,9 κιλά ελαφρύτερο απ’ ό,τι στο προηγούμενο μοντέλο. Οι αεροδυναμικοί θόρυβοι διατηρούνται περιορισμένοι, ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες, με ένα σύστημα στεγανοποίησης που αναπτύχθηκε από την αρχή. Ένας ανεμοθραύστης ελαχιστοποιεί τους στροβιλισμούς του αέρα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα η ηλιοροφή να μπορεί να είναι ανοικτή ακόμα και με χαμηλές θερμοκρασίες. Το ημιδιαφανές σκίαστρο από μαύρο ύφασμα παρέχει προστασία από την υπερβολική ηλιακή ακτινοβολία. Ο έλεγχος της γυάλινης οροφής και του σκιάστρου γίνεται με έναν διακόπτη που υπάρχει στην κεντρική κονσόλα, δίπλα στο χειρόφρενο.
Το πίσω παρμπρίζ που κινείται με αμορτισέρ αερίου ανασηκώνεται προς τα πάνω διευκολύνοντας τη φόρτωση του πορτ-μπαγκάζ, η χωρητικότητα του οποίου φτάνει τα 230 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα. Η πίσω πόρτα ξεκλειδώνει είτε από έναν διακόπτη στο μαρσπιέ της πόρτας του οδηγού, είτε με το κουμπί τηλεχειρισμού που υπάρχει στο κλειδί. Το κλείσιμό της διευκολύνεται με έναν ηλεκτρικό μηχανισμό.
Στην Ελλάδα οι δύο νέες εκδόσεις της σειράς έντεκα θα είναι διαθέσιμες από τον Δεκέμβριο, κατόπιν παραγγελίας
Χρήστος Φωτιάδης