Με την ελκυστική και ευρύχωρη καμπίνα, τις νέες σειρές ισχυρών, αποδοτικών και καθαρών κινητήρων, το υψηλότερο ωφέλιμο φορτίο και την εκτεταμένη γκάμα πλαισίων με πολλαπλούς συνδυασμούς αξόνων, η νέα σειρά CF προσφέρει ένα όχημα για κάθε εφαρμογή. Μετά την παρουσίαση των εκδόσεων 4×2, την άνοιξη του 2006, έχουν πλέον μπει στην παραγωγή τα πλαίσια και οι ελκυστήρες 6×2, καθώς επίσης και μία εκτεταμένη γκάμα από εκδόσεις 6×4, 8×2 και 8×4 για εξειδικευμένη χρήση τόσο στον κατασκευαστικό τομέα όσο και στον τομέα της μεταφοράς. Ανάλογα με την έκδοση, το όχημα εφοδιάζεται είτε με τον κινητήρα 9,2 λίτρων PACCAR PR με ισχύ από 183 kW/250 hp έως 265 kW/360 hp ή με τον κινητήρα MX 12,9 λίτρων με ισχύ από 265 kW/360 hp ως 375 kW/510 hp. Οι δύο κινητήρες είναι διαθέσιμοι με προδιαγραφές Euro 4 και Euro 5.
Διπλό εν σειρά διαφορικό
Για εφαρμογές που απαιτούν κυρίως εκτός δρόμου οδήγηση, η DAF διαθέτει το νέο CF σε πολλαπλές εκδόσεις με διπλό διαφορικό. Οι εκδόσεις περιλαμβάνουν αρχικά, τα τριαξονικά πλαίσια FAT 6×4, με εμπρόσθιο άξονα 7,5 ή 9 τόνων και οπίσθιο άξονα με τραπεζοειδή ανάρτηση 19, 21 ή 26 τόνων για ρυμουλκούμενα φορτία ως 50 τόνους, καθώς και τον ελκυστήρα FTT 6×4, κυρίως για εφαρμογές, οι οποίες απαιτούν ρυμούλκηση, όπως μεταφορά δέντρων ή κολόνων ή οποιαδήποτε άλλη ειδική μεταφορά. Επιπλέον, οι εκδόσεις του CF, που απευθύνονται στις κατασκευαστικές εφαρμογές, περιλαμβάνουν το τετραξονικό φορτηγό FAD 8×4, το οποίο είναι ιδανικό για τοποθέτηση ανατροπής ή μπετονιέρας. Το CF FAD 8×4 έχει δύο κινητήριους εμπρόσθιους άξονες 7,5 ή 9 τόνων, οι οποίοι σε συνδυασμό με το 26 τόνων διαφορικό, καθιστούν δυνατή τη μεταφορά φορτίων μικτής χωρητικότητας έως περίπου 34 τόνων. Ακριβώς όπως το φορτηγό CF 6×4, έτσι και το FAD 8×4 είναι διαθέσιμο με διαφορικό 19 και 21 τόνων.
Διευρύνονται οι σειρές CF 6×4 και 8×4
Η DAF εμπλουτίζει τις σειρές φορτηγών 6×4 και 8×4, τα οποία εξασφαλίζουν επιπλέον άνεση για τον οδηγό και ευκολία στη χρήση, ενώ παράλληλα μειώνουν την ευπάθεια του οχήματος σε ζημιές. Ο φημισμένος οπίσθιος άξονας της DAF, με τραπεζοειδή ανάρτηση και οχτώ ράβδους στήριξης, διακρίνεται για την υψηλή σταθερότητα που εξασφαλίζει στις εκδόσεις εκτός δρόμου, ενώ, εξοπλίζεται επιπλέον με silent blocks για μεγαλύτερη ασφάλεια, μείωση του θορύβου και ακόμη μεγαλύτερη άνεση κατά την οδήγηση. Η DAF παρουσιάζει επίσης το σύστημα πέδησης EBS στα φορτηγά 6×4 και 8×4, ώστε να εξασφαλίζει ισχυρότερη πέδη. Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται επιπλέον το σύστημα υποβοήθησης πέδησης.
Ένα άλλο νέο χαρακτηριστικό είναι το νέο σκαλοπάτι-αναβατήρας κάτω από τον προφυλακτήρα, το οποίο αναδιπλώνεται ώστε να είναι εύκολος ο καθαρισμός του ανεμοθώρακα. Για το συγκεκριμένο σκοπό, έχει τοποθετηθεί μία πρόσθετη χειρολαβή στην πάνω μάσκα. Η πρόσβαση στη λαβή από την πλευρά του οδηγού έχει διαφοροποιηθεί ώστε να αφήνει περισσότερο ελεύθερο χώρο για τη λειτουργία του PTO. Από τη στιγμή που οι οδηγοί είναι πλέον υπεύθυνοι για τη φόρτωση είναι απαραίτητο να έχουν τη δυνατότητα να βλέπουν μέσα στην καρότσα, οπότε είναι διαθέσιμη προαιρετικά μια μικρή πλατφόρμα στο πλάι της καμπίνας.
Εκτός δρόμου AS Tronic
Ειδικά για τις εκτός δρόμου εφαρμογές έχει σχεδιαστεί μια συγκεκριμένη προσαρμογή αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων AS Tronic 12 σχέσεων. Με αυτό τον τρόπο εξασφαλίζεται η πιο γρήγορη αλλαγή ταχυτήτων, καθώς και η γρηγορότερη λειτουργία του συμπλέκτη, ώστε το όχημα να μπορεί να οδηγηθεί εκτός δρόμου με το AS Tronic. Επίσης, ένα κουμπί στον πίνακα οργάνων επαναφέρει το AS Tronic σε εντός δρόμου λειτουργία.
Η γκάμα 6×2
Κατάλληλα για χρήση σε κατασκευαστικές εφαρμογές, εκτός από τις εκδόσεις με οπίσθιο άξονα με τραπεζοειδή ανάρτηση, είναι επίσης τα πλαίσια και οι ελκυστήρες 6×2 με συρόμενο άξονα της νέας σειράς CF. Τα πλαίσια, τα οποία είναι ιδανικά για μεταφορές κοντέινερ αποκομιδής απορριμμάτων και οικοδομικών υλικών, εφοδιάζονται με 7,5 ή 10 τόνων συρόμενους άξονες για μικτό φορτίο άνω των 19 τόνων. Για αποτελεσματικότερους ελιγμούς, το CF διατίθεται με ένα διευθυντήριο αναρτημένο οπίσθιο άξονα.
XF105 FTM: Ελκυστήρας για βαριά φορτία και ειδικές μεταφορές
Όπως και η νέα σειρά CF, έτσι και το νέο XF105, που ψηφίστηκε «Διεθνές Φορτηγό της χρονιάς 2007», είναι διαθέσιμο σε ευρύτατη γκάμα εκδόσεων (4×2, 6×2, 8×2, 6×4 και 8×4). Μοναδικός στο XF105 είναι ο ελκυστήρας FTM 8×4, με διπλό οπίσθιο άξονα με τραπεζοειδή ανάρτηση και οπίσθιο άξονα-τιμόνι. Ο FTM ταιριάζει εξαιρετικά σε εφαρμογές για βαριά φορτία και ειδικούς τομείς μεταφοράς, για συνδυασμούς ως 120 τόνους.
Χρησιμοποιώντας έναν μονό εμπρόσθιο και τρεις οπίσθιους άξονες, τα φορτία μοιράζονται ιδανικά, πάντα σύμφωνα με τα επιτρεπτά όρια από τη νομοθεσία. Ένα χαρακτηριστικό του XF105 FTM με 4,80μ. μεταξόνιο είναι η συμπαγής δομή του, σε συνδυασμό με το μικτό φορτίο των 41.000kg, κάτι που προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα τόσο στην ευελιξία του οχήματος όσο και στην τοποθέτηση του πετάλου στις περιπτώσεις των ρυμουλκούμενων για ειδικές μεταφορές.
Το DAF XF FTM 8×4 διατίθεται με όλες τις επιλογές καμπίνας του XF105.
Νέα σειρά DAF LF
Η DAF, εκτός από τη νέα σειρά CF και το νέο XF105, διαθέτει για τις κατασκευαστικές εφαρμογές οχήματα και στην ελαφριά κατηγορία. Η νέα σειρά DAF LF διατίθεται με μικτό φορτίο από 7,5 έως 21 τόνους και αποτελεί την ιδανική βάση για ένα μικρό ανατρεπόμενο, μία ανοιχτή καρότσα ή, για παράδειγμα, ένα ανυψωτικό μηχάνημα.
Το ανανεωμένο LF εξοπλίζεται με τους κινητήρες PACCAR FR και GR εκπομπών καυσαερίων Euro 4, με 4 και 6 κυλίνδρους αντίστοιχα.
Χρήστος Φωτιάδης