Τα νέα μοντέλα Cayenne, Cayenne S και Cayenne Turbo, εκτός από τον ελκυστικό τους σχεδιασμό, διαθέτουν πλέον και ισχυρότερους βενζινοκινητήρες άμεσου ψεκασμού. Η κωδική τους ονομασία στην Porsche είναι DFI (Direct Fuel Injection) και εξασφαλίζουν μείωση της κατανάλωσης καυσίμου στα νέα μοντέλα που ξεπερνά το 8% (NEDC). Σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης, μπορεί να υπάρξει εξοικονόμηση έως και 15%.
Το νέο Cayenne θα βρίσκεται στις εκθέσεις της Porsche από τις αρχές Μαρτίου 2007. Η βασική έκδοση του σπορ αυτού SUV διαθέτει μεγαλύτερη ιπποδύναμη κατά 40 ίππους, αφού πλέον εξοπλίζεται με έναν εξακύλινδρο κινητήρα 290 ίππων, του οποίου ο κυβισμός έχει αυξηθεί από τα 3,2 στα 3,6 λίτρα. Η ροπή του Cayenne έχει επίσης αυξηθεί, από τα 310 στα 385 Nm. Επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 8,1 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα 227 χλμ./ώρα. Οι αντίστοιχες επιδόσεις του προηγούμενου μοντέλου ήταν 9,1 δευτερόλεπτα και 214 χλμ./ώρα.
Εντυπωσιακά στοιχεία απόδοσης
Τα στοιχεία απόδοσης για το νέο Cayenne Turbo είναι εξίσου εντυπωσιακά, αφού ο κινητήρας του είναι πλέον κατά 50 ίππους ισχυρότερος από τον προκάτοχό του. Ο νέος οκτακύλινδρος κινητήρας, ο οποίος παίρνει κίνηση από έναν διπλό υπερσυμπιεστή καυσαερίων, αποδίδει 500 ίππους και 700 Nm (620 Nm στο προηγούμενο μοντέλο). Το Cayenne Turbo επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 5,1 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 275 χλμ./ώρα. (Προηγούμενο μοντέλο: 5,6 δευτερόλεπτα και 266 χλμ./ώρα).
Όπως και στο παρελθόν, για τη βέλτιστη μετάδοση της ισχύος φροντίζει το σύστημα διαχείρισης πρόσφυσης της Porsche (PTM, Porsche Traction Management) το οποίο, στο κανονικό του πρόγραμμα λειτουργίας, κατανέμει την ισχύ του κινητήρα μεταξύ των μπροστινών και των πίσω τροχών με αναλογία 62:38. Ο πολύδισκος συμπλέκτης μπορεί να κατευθύνει έως και το 100% της κίνησης στους μπροστινούς ή τους πίσω τροχούς, ανάλογα με τις απαιτήσεις.
Το νέο Cayenne παρουσιάζεται σημαντικά βελτιωμένο στους τομείς του κρατήματος, της κατευθυντικότητας και της άνεσης κύλισης. Κατά την κίνηση εκτός δρόμου, το σύστημα επιτρέπει τη μέγιστη κίνηση στις αρθρώσεις των αξόνων, με αποτέλεσμα να βελτιώνεται η πρόσφυση. Επίσης, βελτιώνεται η ταχύτητα απόκρισης των φρένων, μειώνεται σημαντικά η ταχύτητα περιστροφής γύρω από τον κατακόρυφο άξονα που επηρεάζει το όχημα κατά τη ρυμούλκηση και βελτιστοποιείται η απόδοση των φρένων στο ασταθές έδαφος.
Ένα ακόμα στοιχείο του βασικού εξοπλισμού του Cayenne Turbo που βελτιώνει την ενεργητική ασφάλεια είναι οι προβολείς bi-xenon με στατικό και, για πρώτη φορά, δυναμικό έλεγχο δέσμης στις στροφές. Το σύστημα αυτό, το οποίο διατίθεται και προαιρετικά για το Cayenne και το Cayenne S, ενεργοποιείται μόλις η ταχύτητα του οχήματος φτάσει τα 3 χλμ./ώρα.
Χρήστος Φωτιάδης