Το Toyota Auris είναι ένα νέο hatchback από την Toyota που ορίζει νέα πρότυπα στην Ευρωπαϊκή κατηγορία C. Έχοντας χαρακτηριστικό στυλ, ανώτερη ποιότητα και έξοχες οδηγικές επιδόσεις, το Auris είναι ένα αυτοκίνητο συναρπαστικό, απόλυτα ικανοποιητικό – και παράλληλα πρακτικό και αρκετά προσιτό για τον πελάτη.
Το Auris βασίζεται σε μία νέα πλατφόρμα και διατίθεται σε τρίθυρες και πεντάθυρες εκδόσεις, με μία πλούσια γκάμα κινητήρων και κιβωτίων, μεταξύ των οποίων ένας νέος, προηγμένος βενζινοκινητήρας 1.6-λίτρων Dual VVT-i και το προαιρετικό κιβώτιο MultiMode.
Το Auris αντιπροσωπεύει μία νέα σχεδιαστική μέθοδο, που χρησιμοποιεί την τεχνική ‘από μέσα προς τα έξω' για τη μεγιστοποίηση του εσωτερικού χώρου και της άνεσης των επιβατών. Έτσι δημιουργήθηκε ένα τολμηρό, πρωτοποριακό εσωτερικό με κεντρική κονσόλα τύπου γέφυρας που εκφράζει σαφώς τον σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Το αυτοκίνητο έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τις ανάγκες του οδηγού, προσφέροντάς του μία ιδιαίτερη οδηγική απόλαυση.
Σαν επικεφαλής μηχανικός, ο Yoshihiko Kanamori εξηγεί: «Οι λέξεις δεν μπορούν να μεταφέρουν την έννοια της συναρπαστικής οδηγικής εμπειρίας. Ο καλύτερος τρόπος για να την καταλάβεις είναι να μπεις στο αυτοκίνητο και να το οδηγήσεις».
Χαρακτηριστική σχεδίαση
- Σχεδιασμένο στην Ευρώπη για να ικανοποιεί τα Ευρωπαϊκά πρότυπα
Το Auris δημιουργήθηκε στην Ευρώπη, στο κέντρο σχεδίασης της Toyota ED2 στη Νότια Γαλλία. Η δυναμική του φόρμα αντανακλά Ευρωπαϊκό γούστο, στυλ και προηγμένο πνεύμα και ξεφεύγει από τα σχεδιαστικά στερεότυπα του σημερινού, οικογενειακού hatchback της κατηγορίας C. Έχει ένα ιδιαίτερο σχήμα, όντας ‘κοντό και ψηλό'. Κοντό επειδή διατηρεί το χαρακτηριστικό μήκος της κατηγορίας του και ψηλό για να μεγιστοποιήσει τον εσωτερικό χώρο και την άνεση των επιβατών.
Το Auris αντανακλά επίσης ένα σπορτίφ χαρακτήρα. Αυτή η εντύπωση επιτυγχάνεται από το φαρδύ μετατρόχιο – και τονίζεται με τη μετακίνηση της βάσης της κολόνας A προς τα εμπρός. Η μετατόπιση της οπτικής ισορροπίας της καμπίνας προς τα εμπρός δημιουργεί μία αίσθηση δυναμισμού και ευελιξίας, που οι σχεδιαστές ονομάζουν «άριστη ασυμμετρία».
Η σχεδίαση ‘από μέσα προς τα έξω', με το αυτοκίνητο να ‘αναπτύσσεται' γύρω από τον οδηγό δημιουργεί μέγιστο εσωτερικό χώρο. Το στυλ, με μοναδικά σχεδιαστικά στοιχεία, όπως η κεντρική κονσόλα τύπου γέφυρας, δημιουργεί ένα τολμηρό, μοναδικό περιβάλλον.
Ταυτόχρονα, το Auris είναι πρακτικό – έχει εκπλητικό χώρο φόρτωσης και το μοναδικό σύστημα καθισμάτων ‘Easy-Flat' της Toyota (προερχόμενο από την σημερινή σειρά Corolla Verso) που επιτρέπει αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων με ένα άγγιγμα για την άμεση δημιουργία ενός μεγάλου χώρου φόρτωσης.
Οι εμπρός και πίσω επιβάτες απολαμβάνουν υποδειγματική ευρυχωρία στην περιοχή της κεφαλής και των ώμων, χάρη στο ύψος του αυτοκινήτου. Η απόσταση εμπρός-πίσω επιβατών (ανάμεσα στις πλάτες των εμπρός και πίσω καθισμάτων) έχει αυξηθεί στα 910mm με αποτέλεσμα έξοχο χώρο για τα πόδια, ενώ η θέση του τιμονιού έχει μετατοπιστεί προς τα πίσω για τη δημιουργία ενός πιο ισορροπημένου οδηγικού περιβάλλοντος.
Πλούσιος χώρος για τα πόδια προσφέρεται και για τους πίσω επιβάτες επειδή το πίσω πάτωμα έχει ανασχεδιαστεί, για τη δημιουργία μιας χαμηλής επίπεδης επιφάνειας. Τα πίσω καθίσματα, που είναι επίσης διαιρούμενα 60:40, αναδιπλώνονται με το σύστημα Toyota Easy-Flat.
Συναρπαστική οδηγική απόλαυση
- Ολοκληρωμένη γκάμα βενζινοκινητήρων και πετρελαιοκινητήρων
- Επιλογή κιβωτίων που ικανοποιούν τις ανάγκες των πελατών
Ένας νέος βενζινοκινητήρας Toyota υψηλών επιδόσεων λανσάρεται με το Auris: πρόκειται για τον 1.6 Dual VVT-i. Η τεχνολογία dual VVT-i προσφέρει σημαντικά αυξημένη ροπή στις χαμηλές και μεσαίες στροφές και αυξημένη ισχύ σε υψηλότερες στροφές.
Ταυτόχρονα, μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και μειώνει τις εκπομπές ρύπων. Η μέγιστη απόδοση ισχύος είναι 91 kW (124 hp DIN) στις 6,000rpm ενώ η τεχνολογία dual VVT-i διασφαλίζει εκπληκτικά σταθερή απόδοση ροπής για βενζινοκινητήρα, που αγγίζει τα 157 Nm στις 5,200rpm.
Η γκάμα βενζινοκινητήρων ολοκληρώνεται από ένα κινητήρα 1.4 VVT-i με απόδοση ισχύος 71 kW (97 hp DIN) και ροπή 130 Nm στις 4,400 rpm. Ο κινητήρας αυτός προσφέρει εκπληκτική οικονομία καυσίμου και αθόρυβη, ομαλή οδήγηση στην πόλη.
Η ναυαρχίδα των πετρελαιοκινητήρων ακούει στο όνομα D-4D 180 Clean Power. Ο κινητήρας 2.2 D-4D έχει ήδη αποδείξει τις ικανότητές του στα Toyota Avensis και RAV4. Στο Auris, αποδίδει 130 kW (177 hp DIN) στις 3,600 rpm και ροπή 400 Nm σε μία κλίμακα 2,000 – 2,600 rpm – διασφαλίζοντας έξοχη ελκτική ισχύ για το Auris κάτω από όλες τις οδηγικές συνθήκες.
Στην σειρά των πετρελαιοκινητήρων θα βρίσκονται δύο άλλοι προηγμένοι κινητήρες, ο ισχυρός 1.4 D-4D και ο αθόρυβος 2.0 D-4D.
Ο 1.4 D-4D αποδίδει 66 kW (90 hp DIN) στις 3,800 rpm και ροπή 190 Nm μεταξύ 1,800 rpm και 3,000 rpm. Η πλούσια ροπή σε μία ευρεία κλίμακα στροφών καθιστούν το D-4D 90 ιδανικό για οδήγηση στην πόλη.
Ο 2.0 D-4D προέρχεται από τη γκάμα κινητήρων 2.2-λίτρων ελαφρού βάρους και αποδίδει 93 kW (126 hp DIN) στις 3,600rpm. Η μέγιστη ροπή φτάνει τα 300 Nm μεταξύ 2,000 και 2,800 rpm όταν συνοδεύεται από Καταλυτικό μετατροπέα (CCo) και 300/1,800-2,400 με Φίλτρο Σωματιδίων Πετρελαίου (DPF). Σε πραγματικές συνθήκες ο D-4D 125 είναι ισχυρός και πολιτισμένος, προσφέροντας μία άριστη ισορροπία ζωηρών επιδόσεων και χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου.
Όλοι οι κινητήρες του Auris πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro IV.
Εμπειρία ανώτερης ποιότητας
- Ανώτερη ποιότητα εσωτερικού
- Το πιο αθόρυβο οικογενειακό hatchback της αγοράς
- Έξοχες προδιαγραφές ασφαλείας
- Χαμηλό κόστος χρήσης
Το Auris είναι ένα αυτοκίνητο που θα προσελκύσει τον υποψήφιο αγοραστή όχι μόνο συναισθηματικά αλλά και ορθολογιστικά. Η προσοχή στην ποιότητα κατασκευής και στις λεπτομέρειες διασφαλίζει ανώτερη αίσθηση και αφή σε κάθε επιφάνεια και χειριστήριο.
Το Auris είναι ένα από τα πιο αθόρυβα hatchback στην κατηγορία C. Οι θόρυβοι από τον κινητήρα και το δρόμο μειώνονται σημαντικά με την ενίσχυση του κάτω τμήματος του αμαξώματος. Άριστη αεροδυναμική σημαίνει επίσης λιγότερο θόρυβο από τον αέρα, προσφέροντας ένα αθόρυβο και χαλαρωτικό περιβάλλον στην καμπίνα.
Η ισχυρή δομή του αμαξώματος, που δημιουργήθηκε σύμφωνα με τις αρχές MICS (Minimum Intrusion Cabin System) συμβάλλει επίσης στην έξοχη παθητική ασφάλεια. Το Σύστημα Διαχείρισης Ενέργειας Κρούσης – Crash Energy Management απομακρύνει την ενέργεια κρούσης από τον κλωβό των επιβατών.
Το Auris θα διατίθεται με εννέα αερόσακους, μάξιμουμ, συμπερ. αερόσακου γονάτου οδηγού. ABS με Ηλεκτρονικό Κατανεμητή Πέδησης (EBD) και Brake Assist (BA) είναι στάνταρ. Τα συστήματα Ελέγχου Ευστάθειας Οχήματος – Vehicle Stability Control (VSC) και ελέγχου πρόσφυσης – traction control (TRC) είναι είτε στάνταρ, ή προαιρετικά ανάλογα με την αγορά.
Χάρη στην προσθήκη των χαρακτηριστικών ασφαλείας, η Toyota αναμένει να επιτύχει κορυφαία κατάταξη στα Euro-NCAP test.
Το Auris πέτυχε αξιολόγηση πέντε αστέρων στα τεστ του Euro-NCAP, ενώ ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην προστασία των πεζών με την ανασχεδίαση της εμπρός δομής.
Το Auris θα πάρει υψηλή βαθμολογία και για το κόστος χρήσης. Η ασφαλιστική κατάταξη θα είναι κορυφαία, η κατανάλωση καυσίμου άριστη και τα προγράμματα συντήρησης άκρως ανταγωνιστικά.
Το Auris θα κατασκευάζεται στην Ευρώπη, δίνοντας έμφαση στη δέσμευση της Toyota στην Ευρωπαϊκή βάση παραγωγής της με το υψηλότερο πρότυπο ποιότητας, όπως ορίζει η παγκόσμια ετικέτα ‘Made by Toyota'.