Η σύγχρονη εκδοχή ενός αθλητικού διθέσιου οχήματος βρίσκει έκφραση στο νέο Opel GT. Σαν ένα κλασικό roadster, έχει ισχυρό κινητήρα τοποθετημένο μπροστά, πίσω κίνηση, cockpit με σπορ όργανα και ειδικά διαμορφωμένη υφασμάτινη οροφή. Με διευρυμένο πλάτος, αεροδυναμικό σχήμα, μακρύ καπό με τους μεντεσέδες εμπρός και κοντούς προβόλους, διαθέτει αναλογίες αντιπροσωπευτικές της κατηγορίας του. Το Opel GT ασκεί ιδιαίτερη γοητεία με τη μοναδική προσωπικότητά του χάρη στο συναρπαστικό σχήμα του, που είναι αποτέλεσμα ενός συνδυασμού αντιθέσεων – αιχμηρά άκρα και καμπύλες επιφάνειες – με στόχο τη δυναμική εμφάνιση, και με τη διάταξή του, που υπόσχεται μία ποιοτική οδηγική εμπειρία ακόμα και σε μακρινά ταξίδια. Η τιμή του GT είναι επίσης ελκυστική. Αντί 36.670 ευρώ οι πελάτες αποκτούν 264 hp από έναν high tech κινητήρα turbo με ψεκασμό βενζίνης. Η επιτάχυνση από στάση στα 100 km/h ολοκληρώνεται σε έξι δευτερόλεπτα. Το νέο διθέσιο φέρει αυτό το θρυλικό όνομα επειδή συνεχίζει την παράδοση του πρώτου Opel GT (1968 – 1973) και, όπως το πρώτο μοντέλο, ανήκει σε μία από τις πιο συναρπαστικές κατηγορίες οχημάτων.
Το νέο Opel GT προβάλλει επίσης το πάθος της μάρκας για δυναμικά αυτοκίνητα, και τη πεποίθηση ότι "η Opel ουδέποτε ήταν τόσο νεανική όσο σήμερα". Το γεγονός αυτό υπογραμμίζεται από εξειδικευμένα (niche) μοντέλα με υψηλό δείκτη απόλαυσης, όπως το Astra GTC με πανοραμικό παρμπρίζ, το Tigra TwinTop και το Astra TwinTop cabrio-coupé, καθώς και η οικογένεια OPC. Αυτά διευρύνουν τη γκάμα μοντέλων και προσδίδουν ένα έντονο συναισθηματικό στοιχείο στη μάρκα.
Η δημιουργία του Opel GT αποτελεί άριστο παράδειγμα διηπειρωτικής συνεργασίας εντός της GM. Προήλθε από την απόφαση επέκτασης της γκάμας με μία αρχιτεκτονική συμπαγούς, πισωκίνητου σπορ οχήματος, που μπορεί να εφαρμοστεί παγκοσμίως. Το πρώτο βήμα για την υλοποίηση αυτής της ιδέας ήταν το πρωτότυπο Solstice το 2002, και ένα χρόνο αργότερα ακολούθησε το πρωτότυπο Vauxhall VX Lightning, το οποίο σχεδιάστηκε στο Στούντιο Προηγμένης Σχεδίασης της GM (Advanced Design Studio) στο Coventry της Αγγλίας. Εμπνευσμένο σε μεγάλο βαθμό από το VX, το Opel GT έχει προσαρμοστεί στην τρέχουσα σχεδιαστική γλώσσα της Opel στο Στούντιο Σχεδίασης της GM στο Ντιτρόιτ και στα Στούντιο Σχεδίασης της GM Europe στο Rüsselsheim υπό τη διεύθυνση του Bryan Nesbitt. Το Opel roadster θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Wilmington/Delaware στην Αμερική, όπου παράγονται επίσης τα πολύ επιτυχημένα Αμερικανικά αντίστοιχα μοντέλα της GM, Pontiac Solstice και Saturn Sky.
Η ιστορία του νέου GT θυμίζει την αντίστοιχη του κλασικού προκατόχου του. Το 1968, το πρώτο Opel GT δημιούργησε ένα αυτοκινητιστικό προηγούμενο στην Ευρώπη, όταν έγινε το πρώτο αυτοκίνητο που προχώρησε στην παραγωγή έχοντας κάνει το ντεμπούτο του στο κοινό σαν σχεδιαστική μελέτη. Το θρυλικό, Αμερικανικό σπορ αυτοκίνητο, η Corvette, έκανε το ίδιο ξεκίνημα το 1953 στην Αμερική. Το νέο Opel GT μοιράζεται μερικά μηχανολογικά χαρακτηριστικά με τη σημερινή Corvette, όπως ένα μέρος της αρχιτεκτονικής της.
Ζωηρή, δυναμική εμφάνιση με έντονη φυσιογνωμία
Οξείες γραμμές σε συνδυασμό με λείες επιφάνειες χαρίζουν στο νέο Opel GT μία ζωηρή, δυναμική εμφάνιση. Στην έντονη φυσιογνωμία του κυριαρχούν οι γωνίες των φτερών, το τολμηρό, εγκάρσιο στοιχείο με το ενσωματωμένο λογότυπο Opel , το μακρύ καπό με τη χαρακτηριστική, κεντρική πτυχή της μάρκας, οι αεραγωγοί με τα χρωμιωμένα πλαίσια και τολμηροί, τρισδιάστατοι προβολείς από διαφανές κρύσταλλο που βυθίζονται μέσα στα πλαϊνά πάνελ. Τα ιδιαίτερα σπορ χαρακτηριστικά του GT περιλαμβάνουν τους μακριούς αεραγωγούς στο καπό, την αυλάκωση στα εμπρός φτερά με τις δυναμικές, χαρακτηριστικές οριζόντιες καμπύλες της Opel – όπως στο Antara -, το σύστημα με διπλή απόληξη εξαγωγής και τους διπλούς αεραγωγούς πίσω από τα προσκέφαλα, που θυμίζουν σχεδιαστικά στοιχεία από την ιστορία των roadster και του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Αλουμινένιες ζάντες 18-ιντσών σε νέα σχεδίαση πέντε ακτίνων γεμίζουν τους θόλους των τροχών, και δίνουν έμφαση στο χαρακτήρα του roadster, όπως και η υφασμάτινη οροφή, που εξαφανίζεται πλήρως κάτω από ένα κάλυμμα, για οδηγική απόλαυση ανοιχτού αυτοκινήτου.
Όργανα με χρωμιωμένα πλαίσια στο cockpit απεικονίζουν όλες τις σημαντικές πληροφορίες, ενώ φινίρισμα σε black piano lacquer και χρώμιο αναδεικνύει τον high-tech χαρακτήρα των υλικών. Όλα αυτά συνδυάζονται με προαιρετικά δερμάτινα καθίσματα με ορατές ραφές προσδίδοντας έμφαση στο σπορ περιβάλλον. Ο σπορ επιλογέας ταχυτήτων συμβάλλει σημαντικά στην οδηγική απόλαυση: άμεσα συνδεδεμένος στο πεντατάχυτο κιβώτιο του roaster, χάρη στη κοντή διαδρομή του, επιτυγχάνει ταχείες αλλαγές ταχυτήτων από τη χαρακτηριστική θέση οδήγησης ενός roadster.
High-tech κινητήρας turbo με άμεσο ψεκασμό και μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρων
Το νέο Opel GT δεν δείχνει μόνο γρήγορο, είναι γρήγορο! Ο μπροστά τοποθετημένος κινητήρας σε διαμήκη διάταξη 264 hp με υπερσυμπιεστή και άμεσο ψεκασμό βενζίνης επιταχύνει το roadster στα 100 km/h από στάση σε 5.7 δευτερόλεπτα μόνο, και μέχρι την τελική ταχύτητα των 230 km/h περίπου. «Όταν μιλάμε για roadster υψηλών επιδόσεων, δεν υπάρχει καλύτερη ισορροπία μεταξύ τιμής, οδηγικής απόλαυσης και διασκέδασης» δηλώνει ο Alain Visser, Εκτελεστικός Διευθυντής Πωλήσεων & Μάρκετινγκ της Opel. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία γι' αυτό: κανένα άλλο Opel δεν έχει αποδώσει ποτέ ισχύ 132 hp ανά λίτρο. Ο κινητήρας του νέου Opel GT όχι μόνο συμπληρώνει άριστα τη δυναμική εμφάνιση του αυτοκινήτου, αλλά υπερέχει και έναντι άλλων σημερινών roadster και των περισσοτέρων διθέσιων σπορ αυτοκινήτων.
High-tech χαρακτηριστικά όπως άμεσος ψεκασμός βενζίνης, υπερσυμπιεστής twin-scroll με intercooler, μεταβλητός χρονισμός εκκεντροφόρων και δύο αντικραδασμικοί άξονες με αντίθετη φορά περιστροφής αποτελούν τη βάση για τις εντυπωσιακές επιδόσεις του τετρακύλινδρου κινητήρα 1998 cm3. Η μέγιστη απόδοση των 194 kW/264 hp στις 5300 rpm και η υψηλή, σταθερή ροπή των 353 Nm μεταξύ 2500 και 5000 rpm διασφαλίζουν άφθονη ισχύ σε όλες τις συνθήκες. Το GT χρειάζεται κατά μέσο όρο 9.2 λίτρα σούπερ αμόλυβδης βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα.
Προϊόν συνεργασίας των μηχανικών της GM Powertrain και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού, η αλουμινένια μονάδα ECOTEC βασίζεται στον κινητήρα 2.2-λίτρων άμεσου ψεκασμού που διατίθεται στη σειρά Vectra από το 2004, και στη μονάδα εισαγωγής 2.0 turbo, που έκανε το ντεμπούτο της στο Vectra GTS την άνοιξη του 2003.
Πλαίσιο με κλασική σπορ διάταξη
Για το Opel GT, οι μηχανικοί σχεδίασαν μία κλασική, σπορ διάταξη, βασισμένη σε άκαμπτο πλαίσιο, φαρδύ μετατρόχιο (εμπρός/πίσω: 1543/1561 mm) και μακρύ μεταξόνιο 2415 mm: και οι τέσσερις τροχοί αναρτώνται από διπλούς ψαλίδια κατασκευασμένα από σφυρήλατο αλουμίνιο, το κέντρο βάρους είναι χαμηλό, ενώ η κατανομή βάρους 51:49% (εμπρός/πίσω) είναι άριστα μοιρασμένη. Ένα μηχανικό, πεντατάχυτο κιβώτιο με σπορ επιλογέα κοντής διαδρομής και διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης παρέχουν την ελκτική ισχύ.
Ενώ τα τέσσερα δισκόφρενα, το ABS, το σύστημα Ελέγχου Πρόσφυσης -Traction Control (TC) και το Ηλεκτρονικό Σύστημα Ελέγχου Ευστάθειας – Electronic Stability Program (ESP) παρακολουθούν την ασφάλεια, ο οδηγός μπορεί να ελέγχει ο ίδιος το επίπεδο του ESP και τη χρήση του TC. Και τα δύο συστήματα ενεργοποιούνται με το άνοιγμα της ανάφλεξης, σε ένα πρόγραμμα που προσφέρει οδηγική απόλαυση αλλά και σταθερότητα στο όχημα, πάντα στα πλαίσια της πρόσφυσης (όρια της φυσικής). Με το πάτημα του μπουτόν ESP στο ταμπλό, ο έλεγχος πρόσφυσης – Traction Control (TC) απενεργοποιείται, αλλά το ESP παραμένει ενεργό και παρεμβαίνει μόλις η γωνία περιστροφής (ολίσθηση) ξεπεράσει κάποιο συγκεκριμένο όριο. Με δύο σύντομα πατήματα, αλλάζει η ρύθμιση του ESP σε ένα πιο σπορ πρόγραμμα και το TC παραμένει απενεργοποιημένο. Πιέζοντας παρατεταμένα πάλι το ESP για περίπου δέκα δευτερόλεπτα μέχρις ότου ανάψει το σύμβολο "ESP Off", απενεργοποιούνται πλήρως το ESP και το TC. Με σύντομο πάτημα του μπουτόν σε οποιοδήποτε πρόγραμμα, τα δύο συστήματα επανέρχονται στην κανονική τους κατάσταση, πράγμα που συμβαίνει αυτόματα κάθε φορά που ξεκινά ο κινητήρας. Μία ένδειξη και η λυχνία στο ταμπλό ενημερώνουν τον οδηγό για την τρέχουσα κατάσταση και των δύο συστημάτων.
Άκαμπτη δομή αμαξώματος με κεντρικό τούνελ και πλαϊνά εγκάρσια στοιχεία
Η τυπική αρχιτεκτονική οχήματος roadster σχεδιάστηκε από την αρχή για να πληροί τις ειδικές απαιτήσεις ενός ανοιχτού, διθέσιου σπορ αυτοκινήτου, χωρίς συμβιβασμούς. Η δομή του αυτοκινήτου, που αποτελείται από υδρομορφοποιημένα πλαϊνά στοιχεία και ένα κεντρικό τούνελ από ατσάλινα πάνελ, παρέχουν μία συμπαγή βάση για ακριβή συμπεριφορά και παθητική ασφάλεια του αυτοκινήτου. Η τεχνική υδρομορφοποίησης, στην οποία τα εξαρτήματα κατασκευάζονται από ατσάλι με τη βοήθεια νερού σε υψηλή πίεση, εφαρμόζεται ήδη στην κατασκευή των Opel Vectra και Astra για τα εξαρτήματα του πλαισίου.
Μόνον η θρυλική, Αμερικανική σπορ Corvette βασίζεται επίσης σε υδρομορφοποιημένα πλαϊνά στοιχεία. Αλλά το Opel GT ανοίγει νέους δρόμους και από μία άλλη άποψη: η οικογένεια μοντέλων GT ανήκει στην πρώτη σειρά αυτοκινήτων που παράγονται σε μεγάλους αριθμούς ώστε να έχουν πολυάριθμα εξωτερικά εξαρτήματα τα οποία κατασκευάζονται μέσω μιας διαδικασίας που είναι σχετικά χρονοβόρα, αλλά παρέχει στους σχεδιαστές μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων. Ενδεικτικό παράδειγμα είναι το καπό, οι πόρτες και τα πίσω φτερά: χάρη στην αντισυμβατική τεχνολογία της υδρομορφοποίησης τα τμήματα αυτά σχεδιάστηκαν πιο «δημιουργικά» από ό,τι θα επέτρεπε μία συμβατική μέθοδος κατασκευής.
Πλούσιος στάνταρ εξοπλισμός
Η εκτενής γκάμα στάνταρ εξοπλισμού του Opel GT περιλαμβάνει:
- Ζάντες αλουμινίου 18-ιντσών με ελαστικά 245/45 R 18
- Anti-lock Braking System ABS
- Electronic Stability Program ESP (μπορεί να ρυθμιστεί και να απενεργοποιηθεί)
- Traction Control TC (μπορεί να απενεργοποιηθεί)
- Αερόσακους δύο σταδίων οδηγού και συνοδηγού
- Ανίχνευση κατειλημμένου καθίσματος, στην πλευρά του συνοδηγού (με ένδειξη στο cockpit)
- Ζώνες ασφαλείας τριών σημείων με προεντατήρες και περιοριστές φορτίου
- CD-Radio (έξι ηχεία, χειριστήρια στο τιμόνι, σύνδεση MP3 player)
- Ηλεκτρικούς εξωτερικούς καθρέπτες
- Ηλεκτρικά παράθυρα
- Ηλεκτρικό κάθισμα οδηγού με ρυθμιζόμενο ύψος
- Cruise control
- Air condition
- Τιμόνι και λαβή επιλογέα ταχυτήτων από δέρμα
- Μηχανικό soft top με θερμαινόμενο πίσω παρμπρίζ
- Φώτα ομίχλης
- Κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, συμπερ. τηλεχειριζόμενης κλειδαριάς χώρου αποσκευών