Η ανανεωμένη οικογένεια της Seat εμπλουτίζεται με άλλο ένα χρηστικό αυτοκίνητο. Πρόκειται για την «μακριά» έκδοση του Altea, ενός επίσης πρακτικού αυτοκινήτου. Τώρα τα πράγματα γίνονται ακόμα καλύτερα, για όσους διαθέτουν μεγάλη οικογένεια ή χρειάζονται πιο πολύ χώρο για μεταφορές.
Ούτως ή άλλως, η Seat έχει το πλεονέκτημα των «έτοιμων λύσεων», σε ό,τι αφορά τα πατώματα και τους κινητήρες. Έτσι, το μόνο που χρειάζεται είναι ένα νέο…σχέδιο για το αμάξωμα και… έτοιμο το νέο μας μοντέλο! Αρκεί να πετύχει η… χημεία, ώστε το τελικό αποτέλεσμα να ικανοποιεί.
Απόδειξη της ευελιξίας του ομίλου είναι ότι το Altea XL διατίθεται με οκτώ ολόκληρους κινητήρες (οι 3 diesel!). Απ' αυτούς μόνο ο ένας είναι νέας γενιάς, ο 1,8 TFSI, με τους 160 ίππους. Η δοκιμή του είχε και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, στην επίσημη παρουσίαση του Altea XL από την Technocar.
Οι… διαφορές
Το μήκος του Altea XL (γύρω στα 4,5 μέτρα) επέτρεψε την άνετη εσωτερική διαρρύθμιση. Η σύγκρισή του με τα αντίστοιχα αυτοκίνητα της κατηγορίας δείχνει ότι υπερτερεί σχεδόν απέναντι σε όλα. Στον χώρο αποσκευών (635 λίτρα) ξεπερνάει όλα τα ανταγωνιστικά μοντέλα. Με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, ο χώρος φτάνει τα 1.532 λίτρα.
Στον τομέα του εξοπλισμού, δεν υπάρχει περιθώριο για παράπονα. Ακόμα και η βασική έκδοση διαθέτει cruise control, ενώ το μόνο που χαρακτηρίζεται ως extra είναι οι ζάντες αλουμινίου. Νέο στοιχείο είναι και η sport ανάρτηση, που δείχνει λίγο σκληρή, αλλά εμπνέει ασφάλεια. Στην πράξη μοιάζει πολύ σωστά ρυθμισμένη και μόνον οι «ελληνικές» λακκούβες ξεπερνούν τα όριά της.
Ειδικά χαρακτηριστικά
Το Altea, ακόμα και πριν από το XL, ήταν ένα «καθαρόαιμο» ισπανικό μοντέλο, με σασί (ακόμα και… γραμμή παραγωγής) που σχεδιάστηκε από τη Seat. Έτσι, μπορεί τα τμήματα που προαναφέραμε να προέρχονται από το γκρουπ, όμως το σύνολο είναι πρωτότυπο. Το τιμόνι και η ανάρτηση προσφέρουν οδική ασφάλεια, ενώ τα φρένα δεν δυσκολεύονται στο έργο τους.
Οι άνθρωποι της Seat υπερηφανεύονται για την παθητική ασφάλεια του Altea, τόσο κατά τη φάση της παραγωγής όσο και στο τελικό προϊόν, λόγω της υψηλής τεχνολογίας που εφαρμόζεται στην παραγωγή του.
Ο κινητήρας 1,8 TFSI αποτελεί, όπως είπαμε, το νεότερο επίτευγμα του γκρουπ VW. Με σχεδόν τετράγωνη μορφή, διαθέτει υψηλή συμπίεση και μεταβλητό χρονισμό. Πολύ υψηλή και η ροπή του, ένα πλεονέκτημα χρήσιμο σε υγρό οδόστρωμα ή σε κίνηση εντός πόλης. Νέες και οι 3 καδένες του κινητήρα (ΗΥ-VO), που προέρχονται από τον χώρο της μοτοσικλέτας και πέρασαν πρόσφατα στα αυτοκίνητα.
Μεγάλη ευκολία έχει προβλεφθεί για την συντήρηση, με φίλτρο λαδιού στο άνω μέρος και γενικά εύκολη πρόσβαση για τον μηχανικό, σε αντίθεση με τα περισσότερα νέα μοντέλα.
Καλές τιμές
Σε μια εποχή μεγάλης προσφοράς και πτώσης των τιμών, η Seat έχει επιλέξει μια πολύ ελαστική πολιτική, που ξεκινά από τα 15.500 (1,4) ευρώ. Αν σκεφτεί κανείς τα πλεονεκτήματα που προαναφέραμε, το Altea XL μπορεί να κάνει… καριέρα στην Ελλάδα.