Αν η σύντομη συνεργασία των δύο μεγάλων ομίλων Fiat και GM είχε ένα σαφές θετικό αποτέλεσμα, αυτό λέγεται Alfa 159! Πράγματι, θυμόμαστε ακόμη την έκπληξή μας όταν τη δοκιμάσαμε για πρώτη φορά, στη διαδρομή του Σουνίου. Ιταλική εμφάνιση, αλλά γερμανικές αντιδράσεις! Αμάξωμα, κινητήρες και οδηγική συμπεριφορά είχαν την ανεξίτηλη σφραγίδα της υψηλής ποιότητας.
Οι δύο κινητήρες που προσφέρθηκαν αρχικά στην ελληνική αγορά (1,9 με 160 ίππους και 2,2 με 185) κινούσαν με ασφάλεια και (τελική) ταχύτητα άνω των 200 χ.α.ώ. τη βάρους 1,5 τόνου 159. Παράλληλα, υπήρχε για τους λίγους ο V6 3,2 με 260 ίππους και δύο πετρελαιοκινητήρες 1,5 και 2,4.
Λίγο αργότερα έφτασε και ο «Βενιαμίν» της οικογένειας, με τον κινητήρα 1,8 του Astra και 140 ίππους. Η σύγκριση με τα μεγαλύτερα αδέλφια δεν είναι και τόσο αρνητική, ενώ η πρόταση γίνεται ενδιαφέρουσα, αν ληφθεί υπόψη η διαφορά τιμής (26.000 ευρώ η 1,8 / 29.500 ευρώ η 1,9 / 32.800 ευρώ η 2,2) και η κατανάλωση (7,7 L/100 Km, 8,7 και 9,4 αντίστοιχα), τότε η πρόταση γίνεται πολύ ενδιαφέρουσα.
Άλλωστε, οι επιδόσεις φτάνουν και περισσεύουν, ενώ στην εμφάνιση δεν αλλάζει τίποτα. Επομένως, όλα είναι θέμα επιλογής. Όσο για τη συμπεριφορά στον δρόμο, εκεί δεν υπάρχουν μεγάλες διαφορές. Λόγω του μεγάλου βάρους της 159, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στα ολισθηρά οδοστρώματα «made in Greece», όπου σηκώνουν τα χέρια ακόμα και τα πιο ευαίσθητα ABS…