Το καινούργιο subcompact μοντέλο της Kia Motors, ανανεωμένο και εντελώς διαφορετικό από το προηγούμενο, μπορεί πλέον να μπει στον ανταγωνισμό και να διακριθεί. Στην ίδια κατηγορία βρίσκονται τα Toyota Yaris, Chevrolet Aveo και Hyundai Accent. Το Rio μπορεί να συναγωνιστεί -σε μικρότερο βαθμό- ακόμα και αυτοκίνητα όπως το Honda Civic και το Mazda 3.
Πρώτη γενιά
Το βασικότερο πλεονέκτημα του προηγούμενου Rio ήταν η προσιτή τιμή του, αλλά χωρίς και πάλι να έχει μεγάλη απήχηση στο κοινό λόγω της σχεδίασης και της οδικής συμπεριφοράς. Αποτελούσε ένα από τα πιο φθηνά αυτοκίνητα στις ΗΠΑ και διετίθετο στην αγορά ως τετράθυρο sedan ή hatchback. Το Rio της πρώτης γενιάς προσέφερε μόνο ένα κινητήρα κάθε χρονιά και όλες οι εκδόσεις προσέφεραν την επιλογή ανάμεσα στο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων με 5 ταχύτητες ή το αυτόματο κιβώτιο 4 ταχυτήτων. Στην Ελλάδα, εισήχθη μόνο η έκδοση με τον κινητήρα 1.300 κ.ε. με 75 hp. Το 2003, το ανανεωμένο Kia Rio προσέφερε βελτιωμένο κινητήρα με 81 hp.Το Rio πρώτης γενιάς διέθετε περιορισμένο σύστημα ασφάλειας, καθώς περιελάμβανε ζώνες ασφαλείας και αερόσακους για τον οδηγό και τους επιβάτες μόνο των μπροστινών καθισμάτων.
Δεύτερη γενιά
Με κινητήρα 110 ίππων, το Rio αντικαταστάθηκε το 2006 και βασίστηκε σε ένα επανασχεδιασμό ο οποίος εφαρμόστηκε και στο Hyundai Accent. Με αύξηση του εξωτερικού μεγέθους του οχήματος και του εσωτερικού του όγκου, η καλοσχεδιασμένη έκδοση hatchback, που πλαισιώνει τη sedan ανταποκρίνεται καλύτερα στις ευρωπαϊκές προδιαγραφές. Θυμίζοντας σε εμφάνιση το μεγαλύτερο Opel Astra, το νέο Rio εξασφαλίζει ικανοποιητικούς και άνετους χώρους, ενώ ποικίλες διακοσμητικές λεπτομέρειες εντείνουν τη σύγχρονη αισθητική του.
Πολλοί ακόμα λόγοι μπορούν να κάνουν το καινούργιο Rio περιζήτητο, όπως η βελτιωμένη ηχομόνωση και η καλή ποιότητα κύλισης, ειδικά στις υψηλές ταχύτητες. Τα φρένα είναι αποτελεσματικά, χωρίς το ABS να είναι «ευαίσθητο», το πεντάλ διαθέτει αρκετά καλή αίσθηση, ενώ το αντίστοιχο του συμπλέκτη έχει, σχετικά, μακριά διαδρομή.
Οι τιμές πώλησης ξεκινούν από τα 11.300 ευρώ για την τετράθυρη έκδοση και τα 12.200 για την πεντάθυρη. Στην τελευταία έκδοση, το βασικό επίπεδο εξοπλισμού «EX» κοστίζει 12.200 ευρώ και περιλαμβάνει έξι αερόσακους, ABS, air-condition, κεντρικό κλείδωμα, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτροϋδραυλική υποβοήθηση συστήματος διεύθυνσης και προβολείς ομίχλης.
Νίκη Γεωργαντά