Μετά από πολλά χρόνια, κάτι δείχνει να αλλάζει στη Mitsubishi. Όχι μόνο σε σχέση με τα νέα μοντέλα της, τα οποία πράγματι δείχνουν ότι διεκδικούν με αξιώσεις σημαντικό μερίδιο αγοράς, αλλά και στον τρόπο επικοινωνίας με τα ΜΜΕ. Η νέα υπεύθυνη επικοινωνίας της εταιρείας, με θητεία αρκετών χρόνων στον κλάδο, είναι η κ. Νατ. Βυθούλκα. Από τις πρώτες μας τηλεφωνικές συνομιλίες έγινε φανερό ότι γνωρίζει καλά τη σημαίνει «προγραμματισμός δημοσιογραφικών αυτοκινήτων». Θα μου πείτε, «τόσο δύσκολο είναι;». Κι όμως, λίγες εταιρείες (ή μάλλον λίγοι υπεύθυνοι…) είναι σε θέση να καταρτίσουν ένα λειτουργικό πρόγραμμα, που να μην περιλαμβάνει… άπειρες τηλεφωνικές προσπάθειες συνεννόησης και συχνές αναβολές στο πρόγραμμα. Αν και για τις τελευταίες, τις περισσότερες φορές ευθύνονται οι ίδιοι οι «συνάδελφοι», που αργούν να επιστρέψουν τα αυτοκίνητα ή τα επιστρέφουν σε κατάσταση που επιβάλλει την παραμονή τους στο συνεργείο…
Παρεξήγηση εννοιών…
Έχουμε ξαναπεί ότι το κύκλωμα του κλάδου της αυτοκίνησης, ειδικά στον τομέα της «επικοινωνίας», ακολουθεί τον γενικό κανόνα του ελληνικού κράτους: ένα μπάχαλο και μισό! Από το κύκλωμα αυτό «σιτίζονται» αρκετές δεκάδες άνθρωποι πάσης φύσεως, οι οποίοι θεωρούν εαυτούς «ειδικούς». Μεταξύ τους περιλαμβάνονται διάφοροι πολυθεσίτες «δημοσιογράφοι», που διοχετεύουν τα ίδια άρθρα σε διάφορα έντυπα, με αμοιβή. «Εκδότες» περιοδικών, με κυκλοφορία κάποιων εκατοντάδων τευχών, οι οποίοι όμως έχουν άποψη και καλούνται σε όλες ανεξαρτήτως τις παρουσιάσεις νέων μοντέλων ανά την Ελλάδα, ενίοτε και στο εξωτερικό…
Θα ρωτήσετε: «πόσοι απ' αυτούς θα μπορούσαν να γράψουν μια έκθεση, η οποία θα έπαιρνε άνω της βάσης σε ένα δημόσιο λύκειο;». Η απάντηση είναι ότι ίσως ένα 30%-40% θα έπαιρνε τη βάση, με λίαν ελαστικά κριτήρια!
Lancer άλλου είδους…
Αλλά ας αφήσουμε το ετερόκλητο γκρουπ αυτών των ανθρώπων, που «θα ήθελαν να είναι κάποιοι», και ας έρθουμε στο νέο Lancer, το οποίο δοκιμάσαμε σχετικά γρήγορα, χάρη στην οργάνωση της κ. Βαθούλκα. Πρόκειται για τη βασική έκδοση, με κινητήρα 1,5 λίτρου και απόδοση 109 ίππων.
Το όνομα Lancer δεν είναι νέο στην αγορά. Υπάρχει απ' το 1973 και η σημερινή είναι, αν δεν κάνουμε λάθος, η ένατη γενιά, ενώ η συνολική παραγωγή όλων των Lancer έχει ξεπεράσει τις έξι εκατομμύρια μονάδες!
Την τελευταία δεκαετία, το Lancer έμενε στην σκιά του ιαπωνικού και ευρωπαϊκού ανταγωνισμού, παρά τις αγωνιστικές επιδόσεις του Evo. Την ώρα που το Corolla σάρωνε στις παγκόσμιες πωλήσεις, το Colt περίμενε καρτερικά τη δική του ώρα…
Το «πεπρωμένο» αυτό θα μπορούσε να έρθει τώρα, αφού η νέα γενιά Lancer δείχνει να έχει ενδιαφέροντα στοιχεία και αρκετά καλή τιμή. Σε κάθε περίπτωση, το νέο Lancer είναι πράγματι ουσιαστικά αλλαγμένο.
Υψηλή τεχνολογία και άνεση στην οδήγηση
Φυσικά, η Mitsubishi δεν έπασχε ποτέ από έλλειψη μοντέρνας τεχνολογίας. Αντίθετα, η εξέλιξή της συμβάδιζε πάντα με τη γενική πρόοδο της ιαπωνικής σχολής. Μόνο που οι «αδελφές» εταιρείες -κυρίως η Toyota, δευτερευόντως η Nissan και εσχάτως η «εκτοξευμένη» Mazda και η Daihatsu- κατάφερναν να περνούν τα προϊόντα τους πιο έξυπνα στην αγορά.
Σ' αυτό το σημείο, ας δώσουμε άλλο ένα παράδειγμα, δίχως ίχνος … κακίας. Στο Μαρούσι έχει ανοίξει εδώ και λίγα χρόνια μια πολυτελέστατη έκθεση της Mitsubishi, με υψηλότατο κόστος για την εισαγωγική εταιρεία. Λίγα μέτρα πιο πάνω υπάρχει εξουσιοδοτημένος ντίλερ, με άλλη μάρκα της ίδιας εισαγωγικής εταιρείας, που όμως διαθέτει και αυτός έκθεση Mitsubishi, σε άλλο σημείο των Βορείων Προαστίων.
Για όσους ασχολούνται με την πώληση, θα ήταν αυτονόητο να ζητηθεί η στήριξη της ΑΜΑΡΥΣΙΑΣ, που ως γνωστόν μονοπωλεί την ενημέρωση στον συγκεκριμένο γεωγραφικό χώρο, με τις καθημερινές (πλέον) εκδόσεις της και την αξιόλογη ιστοσελίδα της (16.000 επισκέψεις το μήνα, με ραγδαία ανερχόμενη τάση!).
Κι όμως, μέχρι σήμερα το μόνο έντυπο της περιοχής που ασχολείται συστηματικά επί μια δεκαετία με το αυτοκίνητο δεν κρίθηκε άξιο να φιλοξενήσει ούτε μια φορά κάποιου είδους προβολή της εξουσιοδοτημένης έκθεσης!
Κλείνει η «παρένθεση»…
Έχουμε κι άλλα να πούμε, αλλά ας τ' αφήσουμε γι' αργότερα! Στο κάτω κάτω ούτε το Lancer ευθύνεται ούτε και η συμπαθέστατη νέα υπεύθυνη της Mitsubishi. Ειδικά όσοι γνωρίσαμε τις προηγούμενες καταστάσεις, δεν μπορεί παρά να είμαστε δικαιολογημένα αισιόδοξοι για το μέλλον…
Ο κινητήρας του νέου Lancer ή μάλλον αυτός που κυκλοφορεί μέχρι σήμερα (ο νέος παρουσιάστηκε ήδη, χωρίς τη δική μας παρουσία, ως είθισται…), προέρχεται από το Colt και έχει ήδη αποδείξει την αξία του. Με τα 1.250 κιλά του Lancer τα καταφέρνει επίσης μια χαρά, με πολύ ικανοποιητική ροπή και ζωηρότητα. Όσο για τον κάπως αυξημένο θόρυβο του μοτέρ, δεν τον βρήκαμε καθόλου κουραστικό, αν και δεν προλάβαμε να κάνουμε πιο μακρινό ταξίδι.
Πολύ καλό και το κούμπωμα των ταχυτήτων, όσο και οι σχέσεις τους. Άριστη, ειδικά για τους ελληνικούς δρόμους, η άνεση της ανάρτησης, που θέλει λίγη προσοχή στις κλειστές στροφές με τη γνωστή… ανάποδη κλίση. Την ίδια προσοχή θέλει και το τιμόνι, που αντιδρά πολύ άμεσα.
Το αμάξωμα είναι ελαφρώς μακρύτερο και οι εσωτερικοί χώροι πολύ άνετοι, ενώ ο διάκοσμος είναι μοντέρνος και ο εξοπλισμός πλήρης. Η τιμή εκκίνησης είναι γύρω στα 17.000 ευρώ και κινείται στο ίδιο πλαίσιο με αυτές του ανταγωνισμού. Ξεχάσαμε να πούμε ότι η κατανάλωση, με λίγη προσοχή στην οδήγηση, μπορεί να αποτελέσει άλλη μία ευχάριστη έκπληξη…