Renault Kadjar: Οικογενειακός παράδεισος!
Λ ίγες μέρες με το crossover της πρωτοπόρας γαλλικής εταιρείας δεν ήταν αρκετές για να το απολαύσουμε όσο θα θέλαμε! Είναι από τις ελάχιστες φορές που ξεχνάς το χρόνο και διαπιστώνεις ότι οι διαθέσιμες μέρες πέρασαν χωρίς να το καταλάβεις. Η αίσθηση της οικειότητας δημιουργείται άμεσα, αφού το Kadjar δεν κάνει αντιληπτό τον όγκο του, παρά μόνο στο εσωτερικό του! Είναι εύκολο στους ελιγμούς και το παρκάρισμα, ενώ ο «ιστορικός» κινητήρας και το ταιριαστό εξατάχυτο κιβώτιο κάνουν τη ζωή του οδηγού υπέροχη.
Σκεφτείτε ότι ο νέος χαρούμενος ιδιοκτήτης έχει μαζί του μια μεγάλη οικογένεια και ένα μακρύ ταξίδι. Τίποτε ιδανικότερο απ’ το Kadjar! Eπιλέξτε την τετρακίνηση και το crossover σάς οδηγεί με απόλυτη ασφάλεια στην αποκάλυψη τοπίων που κόβουν την ανάσα. Αυξημένη απόσταση από το έδαφος, μπάρες οροφής αλουμινίου, πλαϊνά προστατευτικά, εμπρός και πίσω πέδιλα: καλωσορίσατε στον υπέροχο crossover κόσμο του Kadjar!
Εμφάνιση & άνεση!
Με ρευστές γραμμές, επιθετική μάσκα, τονισμένους ώμους, καινοτόμο φωτεινή υπογραφή, ζάντες ελαφρού κράματος 17 ή 19’’», το Renault Kadjar είναι εμπνευσμένο, στιβαρό, σπορτίφ, τολμηρό. Το εσωτερικό ευρύχωρο και ηλιόλουστο, με γυάλινη πανοραμική οροφή, διπλές ραφές, καθίσματα που αγκαλιάζουν τον επιβάτη, ταμπλό με απαλή υφή, ψηλή και φαρδιά κεντρική κονσόλα, πίνακας οργάνων και μοχλός ταχυτήτων με λεπτό περίγραμμα χρωμίου.
Εμφανισιακά, συνεχίζει με τον δικό του ιδιαίτερο τρόπο το επιτυχημένο πρότυπο του Renault Clio, με την επιβλητική σε σχήμα «V» μάσκα να συνεχίζει νοητά στα φωτιστικά σώματα εμπρός και τα φώτα ημέρας LED να σχηματίζουν το «C». Τα πίσω φωτιστικά τεχνολογίας LED, δημιουργούν ένα «3D effect», με μέρος τους να βρίσκεται μέσα στη λαμαρίνα και τα πλαϊνά τους να μοιάζουν ως συνέχεια των πίσω φτερών.
Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 472 λίτρα στο Kadjar (με κιτ επισκευής), ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων μόνο με μια κίνηση αποκαλύπτεται ένας χώρος φόρτωσης της τάξης των 1.478 λίτρων. Με μια κίνηση αναδιπλώνεται και η πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού, γεγονός που επιτρέπει τη φόρτωση αντικειμένων με συνολικό μήκος 2.563 χιλ. Ο χώρος αποσκευών είναι και εξαιρετικά πρακτικός, με το διπλό διαιρούμενο πάτωμα που βοηθάει να τον διαμορφώσεις πολλαπλά, ενώ υπάρχει και η έξυπνη λύση του κοτσαδόρου, ο οποίος αποκαλύπτεται με το πάτημα ενός μπουτόν, στα αριστερά του χώρου αποσκευών.
Το σύστημα πολυμέσων επιτρέπει τον έλεγχο του αυτοκινήτου με ένα απλό άγγιγμα. Το R-Link 2 προσφέρει μια εμπλουτισμένη, εύχρηστη, καινοτόμο και τεχνολογικά προηγμένη εμπειρία οδήγησης, ενώ η μεγάλη οθόνη 7’’ δίνει εξαιρετική άνεση στη χρήση. Όπως μια πραγματική ταμπλέτα αφής, σας επιτρέπει να σύρετε τα εικονίδια, να ενημερώνεστε εμφανίζοντας διαδοχικά τις πληροφορίες, να ζουμάρετε. Άνετα καθισμένοι στο Renault Kadjar σας, σερφάρετε με ασφάλεια στο R-Link 2 σαν να κάθεστε αναπαυτικά στον καναπέ σας!
Κινητήρας διαμάντι!
Εκτός από τον 1.2 DIG-T βενζίνης υπάρχουν τα γνωστά μηχανικά σύνολα πετρελαίου 1.5 dCi απόδοσης 110 ίππων (με το συγκεκριμένο οι εκπομπές CO2 πέφτουν κάτω από τα 100 γρ./χλμ.) και 1.6 dCi 130 ίππων, ο μόνος κινητήρας που συνδυάζεται και με τετρακίνηση. Στο μέλλον θα υπάρξει και κινητήρας diesel bi-turbo 1,6 λίτρων με 160 ίππους, αλλά και κινητήρας βενζίνης turbo 1,6 λίτρων επίσης με 160 ίππους.
Ο 1.5 dCi, «αγαπημένος» μας από χρόνια, δείχνει αγέραστος, σε όποιο μοντέλο κι αν τοποθετηθεί, με όποιον όγκο και βάρος! Στη συγκεκριμένη περίπτωση είχε να αντιμετωπίσει δυο βασικές προκλήσεις: το αυξημένο βάρος του αμαξώματος και το κιβώτιο των 6 ταχυτήτων. Αν εξαιρέσουμε μια μικρή και φυσιολογική δυσκολία στην επιτάχυνση, τα καταφέρνει και εδώ μια χαρά… Το καλό είναι ότι είναι πολύ ήσυχος και πολύ ομαλός σε λειτουργία και γενικά εξαιρετικά ελαστικός. Αν είσαι και λίγο προσεκτικός με το γκάζι, η κατανάλωση μπορεί να μείνει και κάτω απ’ τα 4 λίτρα ανά 100 χλμ.
Με το Kadjar, η Renault δοκιμάζεται με αξιώσεις σε μια ενδιαφέρουσα και πολύ ανταγωνιστική κατηγορία. Το γαλλικό μοντέλο είναι γεμάτο πλεονεκτήματα: όμορφο, σβέλτο, οικονομικό, άνετο, ασφαλές, πολύ ευρύχωρο και με λογική τιμή που για την έκδοση 1.5 dCi ξεκινά από 22.340 ευρώ, ενώ ο μικρός βενζινοκινητήρας προσφέρεται λίγο πάνω απ’ τα 20 χιλιάρικα. Πρόκειται με λίγα λόγια για ένα ιδιαίτερα προικισμένο οικογενειακό crossover, που αξίζει της προσοχής μας…
Ford Focus ST-Line 1.0 EcoBoost: Σε όλα ελκυστικό!
Η πρώτη εικόνα παραπέμπει σε «κάτι ξεχωριστό»
Με το σετ των διακριτικών σπόιλερ, τα σκούρα εμπρός φώτα και την κυψελωτή μάσκα που το χαρακτηρίζει, το ST-Line διαφοροποιείται αισθητά σε εμφάνιση από τις συμβατικές εκδόσεις του Focus. Αλλά και από το Focus ST που έχει πολύ πιο επιθετικό εμπρός προφυλακτήρα και 18άρες ζάντες. Όμως η πρώτη εικόνα παραπέμπει αμέσως σε «κάτι ξεχωριστό», γεγονός που επιβεβαιώνουν και τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του.
Ο 1.0 EcoBoost των 125 PS που ήταν τοποθετημένος στο Focus της δοκιμής μας είναι ένας από τους τρεις κινητήρες με τους οποίους διατίθεται η έκδοση ST-Line στην ελληνική αγορά. Οι άλλοι δύο είναι ο 1.5 EcoBoost των 180 PS και ο ντίζελ 1.5 TDCi των 120 PS. Ο μικρός 3κύλινδρος που είχαμε στη διάθεσή μας φτάνει και περισσεύει για ένα γρήγορο και ασφαλές οδήγημα, με άνετες προσπεράσεις. Λίγη προσοχή χρειάζεται στο… γκάζι, αν δεν θέλεις να κάψει κάτι παραπάνω η υπερσυμπίεση του μικρού σε όγκο κινητήρα…
Πέραν της ομολογουμένως εντυπωσιακής εμφάνισης, που ξεγελά πολλούς ως προς το κόστος του μοντέλου, ο επαναστατικός κινητήρας είναι όντως η πιο ευχάριστη έκπληξη. Διαθέτει μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, τούρμπο-μινιατούρα, προηγμένα ηλεκτρονικά, άμεσο ψεκασμό… Κι όλα αυτά με μόλις 1.000 κυβικά. Προσθέστε μια υπερ-αποδοτική ανάφλεξη, το stop/start, καθώς και μια αξιοσημείωτα ευρεία κατανομή της ροπής, με κορύφωση τα 17,3 kgm που με το overboost ανεβαίνουν στα 20,5 για 30”, προκειμένου να βοηθήσει την επιτάχυνση και τα προσπεράσματα. Και για επιστέγασμα ένα 6άρι σασμάν, που ταιριάζει γάντι!
Το μοτέρ ακούγεται ελάχιστα, ενώ εντύπωση προκαλεί η ελαστικότητά του. Η ηχομόνωση δεν αφήνει χώρο για παράπονα. Η καλορυθμισμένη ανάρτηση συνδυάζει το υψηλό επίπεδο άνεσης με τη σπορ συμπεριφορά στη γρήγορη οδήγηση. Το τιμόνι παρέχει απόλυτη ακρίβεια και τα χειριστήρια είναι χρηστικά και ευχάριστα. Το ανανεωμένο εσωτερικό με την οθόνη αφής των 8” δεσπόζει και φιλοξενεί το πολύ φιλικό σύστημα SYNC 2, την πολύ αναβαθμισμένη ποιότητα των υλικών και τη βελτιωμένη πρακτικότητα.
Συμπέρασμα: για όσους «θα ήθελαν» να αγοράσουν το ST, αλλά τους εμποδίζει… ο Σόιμπλε (!), η εναλλακτική που προσφέρει η Ford δίνει μια αξιοπρεπέστατη λύση, με ελκυστική εμφάνιση και ζηλευτές επιδόσεις. Φυσικά δεν ενδείκνυται για… πολύτεκνους, όμως με μικρές παραχωρήσεις εξυπηρετεί και μια μικρή οικογένεια…
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 999 cc
Ισχύς: 125 PS/6.000 rpm
Ροπή: 20.4 kgm/1.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 193 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 11.3 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 6.7 lt
Εκπομπές CO2: 114 gr/km
Βάρος: 1.240 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4358/1.823/1.505 mm
Χώρος αποσκευών: 363 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 103 ευρώ
Τιμή: «Κάπου» 16.000 ευρώ