H Suzuki συνήθιζε πάντα να αξιοποιεί όλα τα θετικά επιτεύγματα των προηγούμενων μοντέλων της, σε όφελος των επόμενων! Το νέο Vitara βασίζεται κυρίως στο πολύ επιτυχημένο Suzuki SX4 S-CROSS, γεγονός που ενισχύει το crossover προφίλ του. Στην τετρακίνητη έκδοσή του, αυτό ενισχύεται ακόμα περισσότερο, ειδικά στην έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Το αυτόματο σειριακό κιβώτιο της Suzuki εφοδιάζει το Vitara αποκλειστικά στις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις GL+ και GLΧ με επιπλέον κόστος 2.000 ευρώ. Έτσι η τιμή του καθορίζεται στα 24.950 ευρώ και στα 26.950 ευρώ με το αυτόματο κιβώτιο, με τον πολύ πλούσιο εξοπλισμό.
Για την εξωτερική εμφάνιση του νέου Vitara δεν υπάρχουν ενστάσεις, άλλωστε όσοι επιλέγουν Suzuki το κάνουν πρώτιστα για την τεχνολογική υπεροχή και τα οδικά πλεονεκτήματα της μάρκας, ενώ η αξιοπιστία της είναι αναμφισβήτητη! Το εσωτερικό είναι ευχάριστο αισθητικά, η ποιότητα κατασκευής ποιοτικά, ενώ το σύστημα infotainment με την οθόνη αφής 7 ιντσών είναι πρακτικό στη χρήση, όπως είναι αξιόλογο και το επίπεδο της εργονομίας. Στην έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο της δοκιμής μας οι διαφορές βρίσκονται στον επιλογέα και στα paddles που συνοδεύουν αυτό, πίσω από το τιμόνι. Οι χώροι των επιβατών είναι καλοί αναλογικά με τις εξωτερικές διαστάσεις του Suzuki Vitara, ενώ ο χώρος αποσκευών διαθέτει 375 λίτρων και αποδεικνύεται ικανοποιητικός.
Ο κινητήρας πετρελαίου των 1,6 λίτρων αποδίδει 120 ίππους και είναι σε θέση να κινήσει με μεγάλη επάρκεια το αμάξωμα του Vitara. Παρουσιάζει καλή ελαστικότητα από χαμηλά και αποδίδει μεγάλη για τα δεδομένα ισχύ, τόσο σε εντός αλλά και κυρίως σε εκτός δρόμου διαδρομές. Σε αυτό βοηθάει και το αυτόματο διπλού συμπλέκτη κιβώτιο 6 σχέσεων της Suzuki με την ονομασία (Twin Clutch System by Suzuki – TCSS) που προσφέρει ομαλή λειτουργία με απαλές εναλλαγές, που μπορούν να γίνουν και από τα χειριστήρια που βρίσκονται στο τιμόνι. Η κατανάλωση κυμαίνεται σε πολύ καλά επίπεδα, δεδομένου του χαρακτήρα του Vitara, αφού σε πραγματικές συνθήκες δύσκολα ξεπερνά τα 7 λτ./100 χλμ. .
Το νέο Vitara επιδεικνύει πολύ καλά επίπεδα άνεσης και ουδέτερη συμπεριφορά, με τις κλίσεις του αμαξώματος να είναι αισθητές σε δρόμο με στροφές. Μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη στην κονσόλα, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τις λειτουργίες Auto, Sport, Snow και Lock του συστήματος τετρακίνησης. Στην αυτόματη λειτουργία η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς και αν ανιχνευτεί απώλεια πρόσφυσης, τότε η κίνηση μεταφέρεται και στον πίσω άξονα. To Lock κλειδώνει την τετρακίνηση ισόποσα ανάμεσα στους δυο άξονες, ενώ το Sport και το Snow ενδείκνυνται, για πιο γρήγορη οδήγηση ή οδήγηση στο χιόνι αντίστοιχα. Στην πράξη τώρα, το Vitara είναι πολύ πιο ικανό από ότι πρωτίστως δείχνει από το παρουσιαστικό του, όπου τουλάχιστον επιτρέπει το ύψος του και τα λάστιχά του. Η αίσθηση στο χώμα είναι καλή και τόσο η ανάρτηση όσο και το σύστημα διεύθυνσης δεν περνούν στο εσωτερικό τις ανωμαλίες του δρόμου.
Συνοπτικά, το νέο Vitara στην έκδοση diesel θυμίζει πολλές από τις παραδοσιακές αξίες της μάρκας, ενώ περιλαμβάνει όλους τους νεωτερισμούς και είναι πολύ καλό στην κατανάλωση.