Στην… πρίζα!
Μετά από τα αντίστοιχα μοντέλα της Volkswagen, ήρθε η ώρα να δοκιμάσουμε το i3 της BMW, και μάλιστα στην πιο ισχυρή έκδοσή του, με έναν επιπλέον βενζινοκινητήρα-γεννήτρια, που αυξάνει τα διαθέσιμα χιλιόμετρα της μπαταρίας. Επιχειρήσαμε και καταφέραμε, μάλιστα, να ξεπεράσουμε αρκετά τα επίσημα χιλιόμετρα που ανακοινώνει ο κατασκευαστής, με την κατάλληλη οδήγηση και το ανάλογο… μαλακό πόδι στο γκάζι!
Πράγματι, στο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της γερμανικής φίρμας τα πάντα είναι θέμα γκαζιού. Η απίστευτη ροπή και η εξίσου ασύλληπτη ρεπρίζ που πηγάζει από τους… 170 ίππους του ηλεκτροκινητήρα απαιτούν ιδιαίτερη ευαισθησία στην οδήγηση, ώστε η επάρκεια της μπαταρίας να μην αποτελεί πρόβλημα. Και η BMW προσφέρει αυτή τη δυνατότητα, αρκεί να μπορεί κανείς να την εκμεταλλευτεί…
Πάνω από 400 χιλιόμετρα!
Ο συμπαθέστατος υπάλληλος της αντιπροσωπείας, που παραδίδει συνήθως τα αυτοκίνητα δοκιμής, απάντησε στην ερώτησή μας για την αυτονομία ότι «περίπου 350 χιλιόμετρα θα έχετε». Η αλήθεια είναι ότι αυτό εξαρτάται απόλυτα από το στυλ οδήγησης, που μπορεί να σημαίνει χαοτικές διαφορές στην αυτονομία! Δοκιμάσαμε όλες τις επιλογές και διαπιστώσαμε αυτή την αλήθεια…
Όπως και στον ιστορικό ηγέτη των υβριδικών, το Prius, έτσι και στο i3, χρειάζεται «τέχνη» για να γεμίζεις τη μπαταρία. Στην πρώτη περίπτωση για να μην απασχολείς πολύ τον βενζινοκινητήρα κίνησης και να μην καις βενζίνη, ενώ στο i3 για να επεκτείνεις την αυτονομία και να μειώσεις τους χρόνους επαναφόρτισης της μπαταρίας. Θεωρούμε ότι τα καταφέραμε μια χαρά, αφού αρκετές φορές φτάσαμε τα διαθέσιμα χιλιόμετρα στον δείκτη σε 400, αντί των 300 που θεωρεί «σίγουρα» η ίδια η BMW!
Βελτιωμένα δεδομένα
Το νέο i3 (94 Ah) έχει χωρητικότητα 33 kWh, χάρη στην υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα των μπαταριών ιόντων λιθίου. Οι διαστάσεις της μπαταρίας παραμένουν αμετάβλητες με πάνω από 50% αύξηση αυτονομίας (κατά τον κύκλο NEDC) που ισοδυναμεί με τουλάχιστον (όπως είδαμε ήδη…) 300 km αντί των 190 km της πρώτης έκδοσης. Ο ηλεκτροκινητήρας επιταχύνει το i3 από στάση στα 100 km/h σε 7,3 δεύτερα, «τρομάζοντας» τους επιβαίνοντες που δεν είναι προειδοποιημένοι! Με τέτοια επιτάχυνση το i3 είναι το πιο σπορ αλλά και το πιο αποδοτικό όχημα στην κατηγορία του με ηλεκτρική κατανάλωση 12,6 kWh/100 km.
Επιπλέον, η έκδοση με Range Extender, όπου ο 2κύλινδρος βενζινοκινητήρας διατηρεί το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας σταθερό κατά την οδήγηση, παρέχοντας πρόσθετη αυτονομία 150 km, αφαιρεί κάθε πονοκέφαλο του οδηγού για την συχνότητα φόρτισης. Άλλωστε, με κατανάλωση μόλις 12,6 kWh/100 km, είναι το πιο αποδοτικό αυτοκίνητο με το χαμηλότερο κόστος ηλεκτρικής κατανάλωσης 3,15 ευρώ/100 km (ανάλογα με την τιμή του ρεύματος), ή ακόμα χαμηλότερο.
Το νέο, υψηλότερης απόδοσης ηλεκτρονικό σύστημα φόρτισης του i3 (94 Ah) μπορεί να χρησιμοποιεί τριφασικό ρεύμα φόρτισης ισχύος έως 11 kW. Πρόκειται για μία αύξηση 50% συγκριτικά με το i3 (60 Ah). Ακόμη, με το λανσάρισμα της νέας μπαταρίας 94 Ah, η BMW προσφέρει στους πελάτες της τη δυνατότητα να τοποθετήσουν εκ των υστέρων στο προηγούμενο ηλεκτρικό τους i3 (60 Ah) τη νέα μπαταρία 33 kWh, στο πλαίσιο ενός προγράμματος μετασκευής.
Το νέο i3 είναι εκτός των άλλων και ένα πολύ ευχάριστο στην οδήγηση αυτοκίνητο, όχι μόνο λόγω της… αστρονομικής επιτάχυνσής του. Ιδανικό για την πόλη λόγω διαστάσεων, αθόρυβο, ευέλικτο και ευρύχωρο εσωτερικά. Αν κανείς έχει οικονομική άνεση και περιβαλλοντολογικές ευαισθησίες, θα μπορούσε να σκεφτεί να το αγοράσει, πληρώνοντας από περίπου 35.000 ευρώ και πάνω, ανάλογα με την έκδοση… Αρκετές δεκάδες συμπατριώτες μας πήραν τη μεγάλη απόφαση ήδη!