Όσοι από εμάς ζούσαμε την δεκαετία του 1960, θυμόμαστε τον… πάταγο που έκανε η εμφάνιση του ομώνυμου μοντέλου της Alfa Romeo στην Αθήνα που είχε περισσότερα… τρίκυκλα από αυτοκίνητα! Αξίζει να θυμίσουμε μερικές λεπτομέρειες από το αξέχαστο εκείνο μοντέλο, που λανσαρίστηκε το 1954 στην έκθεση του Τορίνο ως Giulietta Sprint 2+2 coupé, ενώ τον επόμενο χρόνο αποκαλύφθηκε η αξέχαστη μπερλίνα, που έμεινε στην ιστορία της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, και όχι μόνο! Στα μητρώα έμεινε ως Giulietta T.I. (Turismo Internazionale) και ξεπέρασε τις 100.000 πωλήσεις, αριθμός απίθανος για την εποχή και για ένα ακριβό μοντέλο! Το πρώτο αυτοκίνητο που ξεπέρασε αυτό τον φανταστικό αριθμό γιορτάστηκε με μεγάλο πάρτι και πρωταγωνίστρια την… συνονόματη κορυφαία ηθοποιό της εποχής Giulietta Masina! Εκτός από την μπερλίνα, η Giulitetta βγήκε σε Sprint, σε Sprint Veloce, σε Spider, σε Spider Veloce, ακόμα και σε… station, με το όνομα Promiscua!
Ο κινητήρας των 1.300 κυβικών εκατοστών έβγαζε έναν ήχο που θα τον θυμάμαι όσο ζω! Πέρασαν πολλά χρόνια για να ακούσω κάτι τόσο… μελωδικό, αλλά η ανάμνηση παραμένει αξεπέραστη! Και τεχνολογικά, όμως, ήταν μια επανάσταση: Αλουμινένιο μπλοκ, δύο εκκεντροφόροι επικεφαλής και 53 ίπποι με το απλό καρμπυρατέρ, για ξεκίνημα. Σύντομα οι ίπποι αυξήθηκαν στους 62 και για τα σπορ μοντέλα έφτασαν μέχρι τους 100 και τελική ταχύτητα κοντά στα 200!
Επιστροφή στο παρόν…
Αλλά ας αφήσουμε τις ηρωικές εποχές του αυτοκινήτου και ας έρθουμε στη σημερινή πραγματικότητα, αναμφίβολα πολύ πιο πεζή. Η σύγχρονη Giulietta μετρά ήδη επτά χρόνια ζωής και πρέπει να ομολογήσουμε ότι σε καμία περίπτωση δεν έκανε τον ίδιο πάταγο με το μοντέλο που λάνσαρε το όνομα και περιγράψαμε πιο πάνω. Απλά επιβεβαίωσε την υπεροχή των ιταλών στον σχεδιασμό και την τεχνολογική πρωτοπορία των μοντέλων που παράγει η μεγάλη εκπρόσωπος της Ιταλίας (Fiat) και οι μάρκες που βρίσκονται κάτω απ’ την ομπρέλα της.
Η περσινή ανανέωση της σύγχρονης Giulietta ήταν περιορισμένη, αλλά υπάρχουν τρία πακέτα εξοπλισμού και η δυνατότητα του αυτόματου κιβωτίου TCT. Την μεγάλη διαφορά κάνει ο πετρελαιοκινητήρας JTDM-2 των 1,6 λίτρων και των 120 ίππων… μιμείται αναμφίβολα τον ήχο της πρώτης Giulietta, αλλά επιταχύνει σε 10,2΄΄ και είναι πολύ οικονομικός, ιδίως στο ταξίδι, με τα 180 χ.α.ω. να είναι εύκολη υπόθεση. Η κυριότερη διαφορά σε σχέση με τον προηγούμενο είναι η τουρμπίνα, που πλέον έχει πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας. Πετυχαίνει έτσι τριπλή αναβάθμιση, με 15 περισσότερους ίππους, μικρότερη κατανάλωση και λιγότερους ρύπους.
Όταν ο οδηγός γυρίσει το διακόπτη DNA στο D (Dynamic) έχει αμέσως πιο άμεση απόκριση στο γκάζι και πιο σφιχτό τιμόνι. Στην καμπίνα των επιβατών έχει δοθεί προσοχή στην ηχομόνωση, στα υλικά και – κυρίως – στο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Το σύστημα Uconnect διατίθεται με οθόνη αφής, διαγωνίου 5 ή 6,5 ιντσών, μέσω της οποίας ο οδηγός και ο συνοδηγός χειρίζονται το ραδιόφωνο ή το σύστημα πλοήγησης, συνδέοντας παράλληλα πιο εύκολα το smartphone ή μια εξωτερική πηγή ήχου. Ο χώρος αποσκευών των 350 λίτρων είναι καλός για το στιλ του μοντέλου και φυσικά μεγαλώνει με την ανάκληση των πίσω καθισμάτων.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Ειδικές προσφορές της autoone!
Aνάμεσα στα πλεονεκτήματα που προσφέρει η αγορά μιας Giulietta περιλαμβάνεται και το εγγυημένο service του έμπειρου συνεργείου της autoone στη γειτονιά μας, στον Παράδεισο Αμαρουσίου, Λ. Κηφισίας 30 – Τηλ.: 210-6890600.
Εκτός απ’ αυτό, η autoone διαθέτει μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για όσους θέλουν να υποδεχτούν το 2018 στο τιμόνι μιας Giulietta. Υπάρχει περιορισμένος αριθμός από ελαφρώς μεταχειρισμένα αυτοκίνητα (πρώτη ταξινόμηση 6/2017!) με λίγα χιλιόμετρα (κάτω από 10.000) και φυσικά πλήρως εντός εγγύησης! Τα διαθέσιμα χρώματα είναι άσπρο, κόκκινο και μαύρο , ενώ η τιμή προσφοράς με πληρωμένα τέλη μεταβίβασης είναι μόλις 17.100 ευρώ!
Οι τυχεροί μπορούν να επισκεφτούν την autoone Αμαρουσίου και να επιλέξουν τη νέα τους Giulietta!