Το μόνο πρόβλημα που ίσως αντιμετωπίζει πλέον το νέο Micra είναι ότι το όνομά του δεν ανταποκρίνεται ούτε στις διαστάσεις του, αλλά ούτε και στις επιδόσεις του! Μπορεί τυπικά να παραμένει στην κατηγορία των σουπερμίνι επί σχεδόν τρεις δεκαετίες, όμως αυτό το μοντέλο συμπίπτει με τα προηγούμενα μόνο στον τομέα της ποιότητας και της αντοχής! Πράγματι, η νέα (πέμπτη κατά σειρά…) γενιά Micra διαφέρει ριζικά από την προηγούμενη και το δείχνει! Η πρώτη γνωριμία μας με το νέο Micra είχε ως κινητήρια μονάδα τον «ηρωικό» 1.5 dCi, που φυσικά αποτελεί μείζον προσόν. Αυτή τη φορά είχε σειρά ο 900άρης τούρμπο βενζίνης, που εφοδιάζει και τα Renault Twingo και Smart forfour. Βρήκαμε πολύ ενδιαφέροντα τον συνδυασμό και φαίνεται ότι η τελική επιλογή για τον θαυμαστή του νέου Micra θα είναι δύσκολη, αφού τις δύο εκδόσεις χωρίζουν μόλις 1.500 ετρώ…
Ομορφότερο & μεγαλύτερο
Για την εμφάνιση δύσκολα θα βρεθούν ενστάσεις, αφού οι καμπύλες του προηγούμενου μοντέλου έχουν δώσει τη θέση τους σε μοντέρνες ακμές, σύμφωνα με το πρότυπο του Qashqai. Το νέο Micra είναι μακρύτερο (+174 mm), φαρδύτερο (+78 mm) και χαμηλότερο (-55 mm) από πριν, με τις διαστάσεις του να το τοποθετούν πλέον σε προνομιακή θέση της κατηγορίας των σουπερμίνι. Χαρακτηριστικά σχεδιαστικά στοιχεία του, το σφηνοειδές προφίλ, η βασική γραμμή στα πλάγια που χαμηλώνει έντονα κάτω από τα παράθυρα για να ξανασηκωθεί μετά, η σκεπή που δείχνει να «αιωρείται», και οι κρυφές χειρολαβές για τις πίσω πόρτες.
Ενδιαφέρουσες και ουσιαστικές είναι και οι λοιπές αλλαγές, αφού το αμάξωμα εξακολουθεί μεν να βασίζεται στην υπάρχουσα πλατφόρμα “V” (όπως και το Note), αλλά ελάχιστα στοιχεία παραμένουν από το παλιό Micra: οι βάσεις του κινητήρα, η θέση των πεντάλ, το ρεζερβουάρ καυσίμου και κάποια εξαρτήματα της ανάρτησης. Το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης προέρχεται από το Qashqai, η στρεπτική ακαμψία του πλαισίου έχει αυξηθεί, ενώ η θέση των επιβατών και το κέντρο βάρους έχουν χαμηλώσει, και τα μετατρόχια είναι φαρδύτερα.
Και ο κινητήρας… αστέρι!
Η παγκόσμια τάση για μικρότερους τρικύλινδρους κινητήρες τούρμπο, ως εναλλακτική για τους diesel που κατέκτησαν τις αγορές επί χρόνια, δεν ήταν δυνατό να αφήσει ανέγγιχτο ένα δημοφιλες μοντέλο σαν το Micra. Έτσι, για πρώτη φορά στην… μακραίωνη ιστορία του μοντέλου, απέκτησε μοτέρ τούρμπο, με 90 υπερδραστήριους ίππους! Βέβαια, υπάρχουν και ισχυρότεροι κινητήρες στην συγκεκριμένη κατηγορία, όμως η Nissan δίνει προτεραιότητα σε ένα οικολογικότερο προφίλ, με έμφαση στον περιορισμό της κατανάλωσης και των ρύπων, afo;y πληροί την αυστηρότερη προδιαγραφή Euro 6b.
To πεντατάχυτο κιβώτιο κλήθηκε να οργανώσει με τον καλύτερο τρόπο την σπιρτάδα στις χαμηλές στροφές με την πιο αθόρυβη λειτουργία στις υψηλότερες και τα κατάφερε αρκετά καλά. Μόνο στις πολύ χαμηλές στροφές φαίνεται η έλλειψη ροπής, αλλά η χαμηλή κατανάλωση σε κάνει να το ξεχνάς…
Ευρωπαϊκών προδιαγραφών
Οι Ιάπωνες γνωρίζουν πια τις μεγάλες… αισθητικές διαφορές που χωρίζουν την Ασία απ’ την Ευρώπη! Έτσι, ξεκινούν από αυτό, πριν «ντύσουν τα μοντέλα τους με την αναμφισβήτητα κορυφαία τεχνολογία τους. Το εργοστάσιο στη Γαλλία, όπου παράγεται πλέον το Micra, είναι και αυτό της Renault ! Δηλαδή δεν έχει σχέση με τα ασιατικά εργοστάσια, είναι 100% ευρωπαϊκό, ενώ μέρος της εξέλιξής του έχει γίνει στο ινστιτούτο Cranfield της Βρετανίας!
Την απόλυτα θετική εικόνα που αποκομίσαμε συμπληρώνουν δύο νέα ηλεκτρονικά συστήματα: το Intelligent Ride Control για την άνεση και το Intelligent Trace Control για το κράτημα. Επιπλέον, υπάρχουν και άλλα ηλεκτρονικά συστήματα που εφαρμόζονται για πρώτη φορά στην κατηγορία, όπως το ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας (Intelligent Lane Intervention), το σύστημα παρακολούθησης του περιβάλλοντος χώρου σε γωνία 360 μοιρών (Intelligent Around View Monitor), καθώς κι ένα πολύ προηγμένο ηχοσύστημα υψηλής πιστότητας BOSE Personal, με έξι ηχεία περιμετρικής απόδοσης, μεταξύ των οποίων δύο στο προσκέφαλο του οδηγού.
H τιμή εκκίνησης για την έκδοση με τον 0,9 τούρμπο βρίσκεται στα 13.490 ευρώ, περιλαμβάνει ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού. και έτσι το νέο Micra είναι ένα από τα φθηνότερα μοντέλα της κατηγορίας.