Είστε εδώ:ΑΡΧΙΚΗ>Αυτοκίνηση>Mini Clubman Cooper 1.5: Μια ιστορία απ’ τα παλιά…

Mini Clubman Cooper 1.5: Μια ιστορία απ’ τα παλιά…

carΗ δεκαετία του 1960 είναι αυτή που καθιέρωσε μια για πάντα το Mini!

Το πρώτο Mini των 34 ίππων και των 850 cc βγήκε στη παραγωγή τον Αύγουστο του 1959. Ο μικρασιατικής καταγωγής Άλεξ Ισσιγόνης είχε την εντολή να σχεδιάσει ένα οικονομικό και ασφαλές μικρό αυτοκίνητο που θα μπορούσε να μεταφέρει 4 ενήλικες. Η δεκαετία του 1960 είναι αυτή που καθιέρωσε μια για πάντα το Mini! Αυτά τα δέκα χρόνια το Mini χρησιμοποιήθηκε από οικογενειάρχες, ως αξεσουάρ μόδας, ως αγωνιστικό αυτοκίνητο.

Ο αυτόνομος κατασκευαστής αυτοκινήτων, John Cooper το 1961 έβγαλε στην παραγωγή το πρώτο «γρήγορο» Mini, με μια μηχανή 997 cc και 55 ίππους, για να φτάσει στο Cooper S με μοτέρ 1275 cc των 76 ίππων, που αναγνωρίζεται παγκοσμίως όταν ο κέρδισε το rally του Μόντε Κάρλο για 4 συναπτά έτη από το 1964 ως το 1967!

Το ιστορικό αυτοκίνητο συνέχισε να παράγεται, παρά τις διάφορες περιπέτειες στο ιδιοκτησιακό καθεστώς των εταιρειών που το παρήγαν, μέχρι την 6η Οκτωβρίου 2000, όταν το τελευταίο Mini της πρώτης «φουρνιάς» βγήκε από τη γραμμή παραγωγής. Μόλις ένα χρόνο αργότερα άρχισε η μεγάλη περιπέτεια της εμπλοκής της BMW, με αρκετά προβλήματα στην αρχή, που όμως στη συνέχεια ξεπεράστηκαν με επιμονή και μεθοδικότητα…

Traveller και Countryman
(1960–1969)

Οι δυο αυτές εκδόσεις είχαν μακρύτερο σασί και διπλές ανοιγόμενες πόρτες πίσω. Ήταν οι… «παππούδες» του σημερινού Clubman! Στη Βρετανία ιδίως αγαπήθηκαν και από επαγγελματίες, καθώς είχαν στη διάθεσή τους ένα σχετικά μικρών διαστάσεων όχημα για να κάνουν τις μεταφορές τους. Είχα την τύχη να αποκτήσω ένα παρόμοιο στολίδι, με το ψευδώνυμο «Μπόμπος», που αποτέλεσε πιστό οικογενειακό μας σύντροφο επί αρκετά χρόνια και συνέχισε να προσφέρει τις υπηρεσίες του στον επόμενο τυχερό ιδιοκτήτη του αγόγγυστα!

Το σύγχρονο Clubman δεν έχει καμία σχέση με το υπέροχο ρετρό μίνι station. Υπό το ιδιοκτησιακό καθεστώς του Ομίλου BMW, η ΜΙΝΙ άλλαξε. Άλλαξε εμπορικό στόχο, απευθυνόμενη σε ηλικιακά νέους υποψήφιους αγοραστές. Το καινούργιο Clubman δημιουργήθηκε για να είναι όσο το δυνατόν πρακτικότερο. Επίσης είναι μια απόδειξη ότι οι νέοι ιδιοκτήτες δεν θα κρατήσουν το MΙΝΙ υποχρεωτικά σε μικρές διαστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι το καινούργιο Clubman βασίζεται στην «πλατφόρμα “UKL2”», που χρησιμοποιήθηκε στην BMW Σειρά 2 Active Tourer, και όχι στην «UKL1», στην οποία βασίζεται το πεντάθυρο ΜΙΝΙ. Δηλαδή, το νέο Clubman είναι κατά 27,1 εκατοστά πιο μακρύ, κατά 7,3 εκατοστά πλατύτερο και κατά 1,6 εκατοστά πιο ψηλό από το πεντάθυρο ΜΙΝΙ. Σε ό,τι αφορά το μεταξόνιο, αυτό του πρώτου είναι κατά 10,3 εκατοστά πιο μακρύ, καθώς φτάνει τα 2,67 μέτρα.

Τρεις κύλινδροι αλλά πολλή ισχύς

Το Clubman Cooper της δοκιμής μας εξοπλίζεται με τον τρικύλινδρο 1.500άρη βενζινοκινητήρα που αποδίδει 136 άλογα και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων. Το τελευταίο έχει ομαλές αλλαγές, απλοποιεί τη ζωή του οδηγού στην πόλη και απλά ζητά λίγη περισσότερη βενζίνη. Το μοτέρ προσφέρει καλές επιδόσεις, η κατανάλωση καυσίμου είναι λίγο «τσιμπημένη, κάπου στα 9 λτ./100 χλμ., ενώ οι επιδόσεις και η τελική δεν θυμίζουν τρικύλινδρο μοτέρ… Όταν δοκιμάσουμε τον δίλιτρο diesel θα σας πούμε τις διαφορές.

Οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους ικανοποιητικό χώρο, ενώ η πρόσβαση στο πίσω κάθισμα και η αποβίβαση είναι πολύ εύκολη, επειδή οι πίσω πλαϊνές πόρτες ανοίγουν σε σχετικά μεγάλη γωνία. Οι επιβάτες κάθονται σχετικά χαμηλά, αλλά πολύ άνετα για κεφάλι και πόδια, ενώ η ορατότητα είναι θαυμάσια, λόγω των μεγάλων γυάλινων επιφανειών. Τέλος, το πορτμπαγκάζ φτάνει τουλάχιστον τα 360 λίτρα, είναι επαρκές για τη μεταφορά αποσκευών με εύκολη φόρτωση και υπάρχει η δυνατότητα να αυξηθεί εάν διπλώσει η πλάτη του πίσω καθίσματος.

Περισσότερα στην κατηγορία ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ >

ΑΜΑΡΥΣΙΑ Πληροφορίες

ΑΜΑΡΥΣΙΑ Επικοινωνία

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΑΜΑΡΥΣΙΑ

Διεύθυνση: Αμαρυσίας Αρτέμιδος 27,Μαρούσι
ΤΚ: 151 24
E-mail: info@amarysia.gr

Τηλέφωνο: 210 8066507, 210 8066485
Fax: 210 8052013

Χάρτης