Το όνομα παραμένει, αλλά το αυτοκίνητο βελτιώθηκε εντυπωσιακά! Μιλάμε για την τέταρτη γενιά του Κia Rio, που πλέον διατίθεται και στην δική μας αγορά με την απίστευτη τιμή εκκίνησης των 12.190 ευρώ! Η δοκιμή που κάναμε μας έπεισε ότι δεν πρόκειται απλά για αυτό που ονομάζεται «τίμια πρόταση», αλλά για ένα αυτοκίνητο που δεν έχει τίποτε να ζηλέψει από τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά και ιαπωνικά μοντέλα. Η εξήγηση είναι απλή, αφού ο όμιλος Hyundai-Kia συμπεριλαμβάνεται πλέον στος ισχυρότερους και τεχνικά πιο προηγμένους στον κόσμο!
Το νέο Rio βασίζεται στην κόμπακτ πλατφόρμα του νέου Hyundai i20 και ακολουθεί τη νέα σχεδιαστική γραμμή της φίρμας. Οι διαστάσεις του μοντέλου έχουν μεγαλώσει, ενώ την εμφάνισή του έχουν επιμεληθεί τα σχεδιαστικά κέντρα σε ΗΠΑ, Ευρώπη και Ασία, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Ξεχωρίζουν πάντως οι πιο έντονες ακμές και οι οριζόντιες γραμμές, όπως και η νέα πιο λεπτή και πλατιά «μύτη της τίγρης» στο εμπρός μέρος που αγκαλιάζεται από τα νέα φώτα με τα LED στοιχεία σε σχήμα U.
Η καμπίνα επωφελείται επίσης από τον μεγαλύτερο χώρο, με θετικά αποτελέσματα για την άνεση του οδηγού και των επιβατών. Το κάθισμα του οδηγού προσφέρει πολύ καλή πλευρική στήριξη και σε συνδυασμό με το τηλεσκοπικό τιμόνι με το μεγάλο εύρος ρύθμισης κάνει τη ζωή του πολύ ευχάριστη! Τέλος, ο χώρος αποσκευών των 325 λίτρων βρίσκεται πάνω από το μέσο όρο και αν χρειαστεί ενισχύεται με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε κάτω απ’ το καπό του τον πετρελαικοκινητήρα 1.4 CRDi, που αποδίδει 90 ίππους στις 4.000 rpm και με την ενδιαφέρουσα ροπή των 24,5 kgm. Διαθέτει πολύ ποιοτικά χαρακτηριστικά λειτουργίας, ιδιαίτερα στις χαμηλές και μεσαίες στροφές , ενώ συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο που έχει πολύ λογικές διαδρομές. Οι επιδόσεις του είναι ικανοποιητικές και ακόμη περισσότερο οι επιταχύνσεις του, σε σύγκριση και με το προηγούμενο Rio, ενώ βελτιωμένα είναι και τα φρένα του.
Στο δρόμο, το νέο Kia Rio είναι πολύ ευχάριστο, ειδικά σε μακρινό ταξίδι, με την αρκετά «σφιχτή» ανάρτηση να μην αφήνει περιθώρια για ενοχλητικές κλίσεις στις στροφές. Κανένα πρόβλημα με τον θόρυβο λειτουργίας και την ηχομόνωση της καμπίνας και γενικά χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις. Το τιμόνι έχει μεγάλη ακρίβεια και ο οδηγός δεν καταλαβαίνει καν ότι έχει να διαχειριστεί ξαφνικά μια ταχύτητα 150 χ.α.ω.! Αφήσαμε τελευταία την χαμηλή κατανάλωση, αλλά και την εγγύηση της νέας αντιπροσωπείας, που πλέον επενδύει πολλά στην… ευτυχία των νέων αγοραστών ενός Kia. Για τους φίλους αναγνώστες που κατοικούν στα βόρεια, θυμίζουμε την καθετοποιημένη μονάδα της Kia στη Λεωφόρο Κηφισίας, απέναντι από το «Υγεία».