Όπως είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε, η ευφυής, δυναμική και γεμάτη στιλ σχεδίαση, σε συνδυασμό με τους νέους αποδοτικούς κινητήρες που εφοδιάζουν το νέο Yaris, δεν προσφέρουν απλώς μία άνετη και ποιοτική οδήγηση, αλλά μεταμορφώνουν κάθε διαδρομή σε μια μοναδική εμπειρία! Όσο για το υβριδικό σύστημα που το κινεί, περισσότεροι από 10 εκατομμύρια οδηγοί επέλεξαν υβριδικά αυτοκίνητα Toyota, απολαμβάνοντας ήδη τα πλεονεκτήματα και τα οφέλη της κορυφαίας τεχνολογίας Toyota Hybrid: μηδενική κατανάλωση για το 40% της διαδρομής, χαμηλότερο κόστος συντήρησης και μια μοναδική οδηγική εμπειρία! Άλλωστε, πρώτη η Toyota είχε ήδη μπει στον… εικοστό πρώτο αιώνα από το 1997, όταν το Toyota Prius βγήκε στους δρόμους ανακοινώνοντας τη νέα εποχή της οδήγησης.
Το concept φαίνεται απλό και είναι πια γνωστό σε όσους ασχολούνται με την εναλλακτική κίνηση: ένας κινητήρας βενζίνης 1.5 λίτρων και ένας ηλεκτροκινητήρας ισχύος 45 kW, οι οποίοι συνδυαστικά αποφέρουν 100 ίππους, μια μοναδική ισορροπία δύναμης και οικονομίας. Συνεργάζονται αρμονικά, χάρη στο υβριδικό σύστημα Toyota, που εκμεταλλεύεται πλήρως τη δύναμη και των δύο. Προσαρμόζονται άψογα στις συνθήκες που απαιτεί ο δρόμος και το στιλ οδήγησης. Διπλή δύναμη. Διπλή απόδοση!
Η ενέργεια που παράγεται δε χάνεται όπως σε κάθε άλλο αυτοκίνητο, και η μπαταρία του ηλεκτροκινητήρα φορτίζει συνεχώς, ακόμα και κατά το φρενάρισμα! Έτσι, αυτή η ενέργεια αποθηκεύεται και μετατρέπεται σε κίνηση αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ οδηγείτε! Η οδήγηση απλοποιείται ακόμα περισσότερο με το προηγμένο αυτόματο κιβώτιο e-CVT, ενισχύοντας την αίσθηση της απόλυτης ομαλότητας. Επιλέξτε τον τρόπο λειτουργίας Toyota Hybrid ανάλογα με τις απαιτήσεις της διαδρομής: EV Mode για κίνηση αποκλειστικά ηλεκτρικά. ECO Mode για ακόμα περισσότερη οικονομία. POWER Mode για άμεση δύναμη όταν επιλέγετε πιο δυναμικό στιλ οδήγησης.
Εκσυγχρονισμένο…
Μπορεί η αρχική ματιά να ξεγελάει, αλλά οι μηχανικοί δηλώνουν ότι το νέο facelift έχει αλλάξει το supermini της Toyota σε… 900 σημεία και η ανανέωση κόστισε συνολικά 90 εκατομμύρια ευρώ! Την αισθητική ανανέωση ανέλαβε το στούντιο ED2 στη Νίκαια της Γαλλίας, όπου γίνεται και η παραγωγή. Από τις επιλεγμένες βελτιώσεις στο νέο Yaris ξεχωρίζουν τα LED φώτα ημέρας και οι μαύρες πίσω κολόνες. Η κυριότερη αλλαγή στο εσωτερικό του αφορά τον πίνακα οργάνων, όπου το στροφόμετρο έχει δώσει τη θέση του σε ένα νέο αναλογικό όργανο, η βελόνα του οποίου μετακινείται στα πεδία CHG (Charging), ECO (Economy) και PWR (Power) δείχνοντας στον οδηγό πότε η μπαταρία φορτίζει, πότε κινείται οικονομικά και ποτέ χρησιμοποιείται η μεγίστη δύναμη αντίστοιχα. Μπλε φόντο έχει επιλεγεί για το ταχύμετρο, αλλά και για το δείκτη καυσίμου. Επίδειξη ποιότητας προφέρει το δερμάτινο τιμόνι και ο λεβιές ταχυτήτων με λευκές ραφές, ενώ η έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων Toyota Touch 2 είναι εύκολη στη χρήση και με απλό μενού, ενώ εκεί προβάλλεται και η εικόνα από την κάμερα οπισθοπορείας. .
Για την οδηγική εμπειρία, ισχύει όσα ξέραμε. Χρειάζεται… «μαλακό πόδι» στο γκάζι και μικροτεχνάσματα, ώστε να παίρνει κανείς το maximum της οικονομίας, δηλαδή της κίνησης με το ηλεκτρικό μοτέρ. Με την τεχνική αυτή, η κατανάλωση κινείται περί τα 4 λίτρα/ 100 χλμ και ενθουσιάζει αυτόν που πλήρωσε κάπου 15 χιλιάρικα (με τις τρέχουσες προσφορές της εταιρείας) και αισθάνεται ότι προσφέρει και στο περιβάλλον.
Τέλος, όλες οι εκδόσεις του νέου Yaris εφοδιάζονται στάνταρ με τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας Toyota Safety Sense, που υπό την ομπρέλα του υπάρχει το Σύστημα Προ-Σύγκρουσης (Pre-Collision System) με Αυτόνομο Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης (Autonomous Emergency Braking), Αυτόματη Μεγάλη Σκάλα Φώτων (Automatic High Beam), Ειδοποίηση Παρέκκλισης από τη Λωρίδα Κυκλοφορίας (Lane Departure Alert) και Σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων (Road Sign Assist*).