Το σκούτερ Forza 300 της Honda έρχεται πλήρως ανανεωμένο, με σπορ εμφάνιση, πιο συμπαγείς διαστάσεις και μικρότερο βάρος, ενώ διαθέτει πλουσιότερο εξοπλισμό που περιλαμβάνει ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, φώτα full LED και προαιρετική μπαγκαζιέρα 45 λίτρων, ελεγχόμενη από το έξυπνο κλειδί Smart Key. Επίσης, είναι εξοπλισμένο με το σύστημα Selectable Torque Control (HSTC) – το οποίο αποτελεί πρωτιά για σκούτερ της Honda – και νέο, εύχρηστο πίνακα οργάνων.
Το όνομα Forza έχει μεγάλη δυναμική εδώ και χρόνια στην γκάμα της Honda. Η ιστορία του σαν ένα πολυτελές σκούτερ της μεσαίας κατηγορίας ξεκινά από το 2000: το πρώτο μοντέλο αποτέλεσε πρότυπο, προσφέροντας ζωντάνια στην οδήγηση, άφθονους χώρους και ένα καινοτόμο σύστημα συνδυασμένης πέδησης. Το Forza είχε μεγάλη αποδοχή στην Ευρώπη, καθώς οι ιδιοκτήτες του εκτίμησαν τον πολυτάλαντο χαρακτήρα του σε κάθε πλευρά της καθημερινότητας.
Διατηρώντας το χαρακτήρα του, ένα κράμα σπορ και GT ταπεραμέντου, το Forza δε σταμάτησε ποτέ να εξελίσσεται. Με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη μετάδοση Συνεχώς Μεταβαλλόμενων Σχέσεων CVT – τη λεγόμενη S MATIC της Honda, αντικλεπτικό έξυπνο κλειδί (Smart Key), υψηλής απόδοσης ηλεκτρονικό ψεκασμό PGM-FI στον κινητήρα, συνδυασμένο ABS και χώρο για δύο full-face κράνη κάτω από τη σέλα.
Το 2008 το Forza εμπλουτίστηκε με κάποια στοιχεία πολυτέλειας, όπως σύστημα ήχου και το βελτιωμένο S MATIC . Το 2016, έγινε ένα ακόμη μεγάλο βήμα, όταν το Forza υιοθέτησε νέα σχεδίαση σέλας, ώστε δύο άτομα να μπορούν να ταξιδεύουν με απόλυτη άνεση, ακόμη και σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου.
Οι σχεδιαστικές γραμμές του νέου Forza 300 αποτελούν συνέχεια μίας νέας ηλεκτρικής ζελατίνας με εύρος ρύθμισης έως 140 mm, από ένα διακόπτη στο αριστερό σκριπ. Έχει σχεδιαστεί για να παρέχει αεροδυναμική προστασία προωθώντας τη ροή του αέρα πάνω από το κεφάλι του αναβάτη και περιορίζοντας τους θορύβους. Προσφέρει καλύτερη σταθερότητα και άνεση σε μεγαλύτερες ταχύτητες και για μεγαλύτερες αποστάσεις, ενώ μπορεί να χαμηλώνει στη στιγμή σε οποιοδήποτε σημείο της διαδρομής των 140 mm με το απλό πάτημα ενός διακόπτη.
Δύο full-face κράνη χωράνε κάτω από τη σέλα, όπου ο αποθηκευτικός χώρος μπορεί να διαχωριστεί ώστε να φιλοξενήσει ένα κράνος και/ή αδιάβροχο μαζί με σακίδιο διαστάσεων Α4. Το αριστερό ντουλαπάκι στο φέρινγκ κλειδώνει και είναι ιδιαίτερα εξυπηρετικό για τον αναβάτη, δημιουργώντας χώρο για ένα κινητό και ένα μπουκάλι νερό, για παράδειγμα. Διαθέτει επίσης παροχή ρεύματος 12V. Όλα τα φώτα είναι τεχνολογίας LED.
Το έξυπνο κλειδί (Smart Key) του Forza 300, πέραν του ότι ελέγχει τον κεντρικό διακόπτη και την κλειδαριά της σέλας, είναι συμβατό και με την προαιρετική, αφαιρούμενη μπαγκαζιέρα των 45 λίτρων, κάτι που βλέπουμε για πρώτη φορά σε σκούτερ της Honda. Με το έξυπνο κλειδί στην τσέπη, η μπαγκαζιέρα κλειδώνει αυτόματα όταν απομακρυνθεί ο αναβάτης, ενώ μπορεί να την κλειδώσει και ο ίδιος από το κλειδί. Ο διακόπτης της μπαγκαζιέρας βρίσκεται στο κάτω μέρος του ενώ ο μηχανισμός ασφάλισης βρίσκεται στο πίσω μέρος της μοτοσικλέτας ώστε να μην καταλαμβάνει χώρο στο εσωτερικό της.
Τα ανανεωμένα όργανα περιλαμβάνουν αναλογικό ταχύμετρο και στροφόμετρο. Στο κέντρο βρίσκεται μία ψηφιακή οθόνη που ελέγχεται από διακόπτη στο αριστερό σκριπ με τρεις επιλογές ενδείξεων: συνολικό χιλιομετρητή, αυτονομία καυσίμου και στιγμιαία κατανάλωση στην πρώτη, μερικό χιλιομετρητή, μέση κατανάλωση και χρονόμετρο στη δεύτερη, θερμοκρασία περιβάλλοντος και φόρτιση μπαταρίας στην τρίτη.
Καλύτερη επιτάχυνση, μεγαλύτερη τελική ταχύτητα, χαμηλότερη κατανάλωση
Το νέο Forza 300 διαθέτει τον ίδιο υδρόψυκτο κινητήρα των 279 cc με ψεκασμό, μόνο Εκκεντροφόρο Επικεφαλής (1ΕΕΚ) και 4 βαλβίδες με το θρυλικό SH300i. Ωστόσο είναι ρυθμισμένος να έχει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά απόδοσης ισχύος (με ειδική μελέτη στην κεφαλή για τη ροή του μείγματος, μακρύτερα μπουζί και διαφορετικό χρονισμό βαλβίδων) για απολαυστική οδήγηση στις χαμηλές, μεσαίες και υψηλές στροφές, αλλά και εξαιρετική οικονομία καυσίμου.
Η διάμετρος και η διαδρομή κυλίνδρου είναι 72 x 68,5 mm και η σχέση συμπίεσης 10,5:1. Η μέγιστη ισχύς είναι 18,5kW @ 7.000rpm και ροπή 27,2 Nm @ 5.750rpm. Η δίαιτα των 12 kg που έχει υποστεί το νέο μοντέλο φαίνεται στις επιδόσεις του καθώς επιταχύνει από 0-200m σε 11,1 s ενώ έχει τελική ταχύτητα 129km/h, τιμές που είναι βελτιωμένες κατά 0,3 s και 2 km/h σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Βελτιωμένη είναι και η κατανάλωση η οποία επιτρέπει στο σκούτερ να καλύπτει πλέον 31 km/λίτρο στον κύκλο μέτρησης WMTC από 30,8 km/λίτρο του προηγούμενου μοντέλου. Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ είναι 11,5 λίτρα, χαρίζοντας αυτονομία πάνω από 350 km.