Μετά από 23 χρόνια παρουσίας στην αγορά, το νέο Mégane της 4ης γενιάς είναι ολοκαίνουργιο και Βασισμένο στη νέα πλατφόρμα CMF –του Kadjar. Είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις, με εξωτερική σχεδίαση που παραπέμπει στα μεγαλύτερα μοντέλα (σχεδόν άγνωστα στην Ελλάδα…) Talisman και Espace, και με ένα εντελώς καινούργιο εσωτερικό. Οι κινητήρες του πάντως είναι γνωστοί, όχι μόνον ο αγαπητός μας 1.5 dCi αλλά και ο 1.2 TCe βενζίνης, γνώριμος από τα Clio, Captur και Kadjar. Στη συγκεκριμένη έκδοση της δοκιμής μας, ο 4κύλινδρος 16βάλβιδος κινητήρας άμεσου ψεκασμού αποδίδει 130 PS και 20,9 kgm ροπής, που μεταφέρονται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων.
Βελτίωση παντού
Το νέο Mégane είναι βελτιωμένο γενικά, αλλά εκεί που έχει γίνει το πιο μεγάλο βήμα είναι στο εσωτερικό του. Δεν έχει καμία σχέση με το παλιό σε σχεδίαση και ποιότητα, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την κάθετη οθόνη 8,7” του συστήματος infotainment, σε λογική τάμπλετ, να δίνουν έναν high-tech αέρα. Οι χώροι στο πίσω κάθισμα είναι μεγαλύτεροι από του προηγούμενου μοντέλου, ενώ το πορτμπαγκάζ είναι αρκετά μεγάλο και πρακτικό.
Για ένα αυτοκίνητο με κυρίως οικογενειακό προσανατολισμό, βασικό χαρακτηριστικό της συμπεριφοράς του νέου Megane στο δρόμο, είναι η κορυφαία άνεση που προσφέρει με παραδοσιακές τεχνολογικές λύσεις στις αναρτήσεις, ήτοι γόνατα Μακφέρσον εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω. Κυρίως όμως η άνεση αυτή συνδυάζεται με άριστη οδική συμπεριφορά, καλό κράτημα και απουσία θορύβων Ικανοποιητική η απόκριση από το τιμόνι, ευχάριστο το κιβώτιο, ενώ και τα φρένα, ανταποκρίνονται απόλυτα στο έργο τους.
Λίγα λεφτά, πολλά προσόντα
Η τιμή εκκίνησης για την έκδοση 1.2 Energy TCe των 130 ίππων διαμορφώνεται στα 19.600 ευρώ για το επίπεδο εξοπλισμού Dynamic όπως αυτό της δοκιμής μας. Δηλαδή, στάνταρ ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, αναγνώριση πινακίδων και προειδοποίηση υπέρβασης ορίου ταχύτητας, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, cruise control, σύστημα πλοήγησης, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου, σύστημα προσωποποίησης λειτουργιών Renault Multi-Sense, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα πολυμέσων με Bluetooth, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ! Δε νομίζετε ότι για τα λεφτά του προσφέρει πολλά;
Γεγονός είναι ότι η ριζική ανακαίνιση του Megane πέτυχε απόλυτα τον στόχο της, για δε την ελληνική αγορά προσφέρει μια πολύ καλή εναλλακτική λύση στους πετρελαιοκινητήρες, για όσους δεν «γράφουν» πάνω από 15.000 χιλιόμετρα ετησίως.