Πλούσια και αυτή η κινηματογραφική εβδομάδα με το φιλμ «Μητέρα!» του Ντάρεν Αρονόφσκι («Νώε»), να δεσπόζει, για την αμφιλεγόμενη πρόθεση του δημιουργού και τις πολλαπλές αναγνώσεις του σεναρίου.
Μητέρα! ( * * * * ) ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ
Είδος: Θρίλερ
Σκηνοθεσία: Ντάρεν Αρονόφσκι
Παίζουν: Τζένιφερ Λόρενς, Χαβιέ Μπαρδέμ, Εντ Χάρις, Μισέλ Φάιφερ,
Ο Ντάρεν Αρονόφσκι, μετά το προσωπικό «Νώε» με τον Ράσελ Κρόου, μας χαρίζει μια ταινία που δύσκολα μπορείς να την κατατάξεις σε κάποιο είδος, αλλά και να την αξιολογήσεις με τα γνωστά στάνταρτς. Βλέπεται ως αλληγορία: Ένα ζευγάρι, ζει ήρεμο κι ευτυχισμένο στο απομονωμένο, τεράστιο σπίτι του μέχρι τη στιγμή που απρόσκλητοι και παράξενοι επισκέπτες, ένας άντρας και μια γυναίκα κάνουν αναπάντεχα την εμφάνισή τους και ο εφιάλτης -ειδικά της γυναίκας που θα μείνει και έγκυος- ξεκινά… Το σπίτι αρχίζει να καταρρέει και όλα προϊδεάζουν για μια ταινία που θα δε θα αφήσει κανέναν ασυγκίνητο. Γιατί η μητέρα αναγκάζεται να αναθεωρήσει όσα πιστεύει για την αγάπη, την αφοσίωση και τη θυσία… Και το τέλος πλησιάζει.
Διανομή: U.I.P.
Όντως φιλιούνται; ( * * * )
Είδος: Κομεντί / Αισθηματική
Σκηνοθεσία: Γιάννης Κορρές
Παίζουν: Ηρώ Μπέζου, Όμηρος Πουλάκης, Θανάσης Πετρόπουλος
Λίγο πριν τα τριάντα ο Ντάνυ και η Στέλλα ανήκουν σε μία γενιά που ακόμα δεν έχει καθοριστεί. Ο Ντάνυ νιώθει πως είναι πολύ καλός γι’ αυτό τον κόσμο. Η Στέλλα πιστεύει πως ο κόσμος δεν είναι αρκετά καλός γι’ αυτή. Το ερώτημα είναι αν ο ένας είναι καλός για τον άλλο. Η επίσκεψη του Αχιλλέα στο σπίτι του Ντάνυ γίνεται αφορμή για μία συζήτηση γύρω από το τι σημαίνει να υπάρχεις στην σύγχρονη πραγματικότητα και παράλληλα μας παραπέμπει στο χρονικό της σχέσης τους, από το Α ως το τώρα. Η ταινία, χρησιμοποιώντας τον Ντάνυ ως κεντρικό χαρακτήρα και τις κωμικοτραγικές καταστάσεις στις οποίες συχνά βρίσκεται – ή δημιουργεί – επιχειρεί να μιλήσει για αυτή τη γενιά, με το χιούμορ που της αρμόζει και την κατανόηση που της αξίζει. Ο Γιάννης Κορρές με την πρώτη του ταινία μας βάζει να προβληματιστούμε πάνω στις σχέσεις των σημερινών νέων της παραγωγικής ηλικίας.
Χωρίς αγάπη ( * * * )
Είδος: Δράμα
Σκηνοθεσία: Αντρέι Ζβιάγκιντσεφ
Παίζουν: Μαριάνα Σπίβακ, Αλεξέι Ροζίν, Ματβέι Νοβίκοφ
Βρισκόμαστε στη σύγχρονη Ρωσία. Ο Αλιόσα είναι ένα ντροπαλό, δυστυχισμένο 12χρονο παιδί, που ζει με τους γονείς του. Κανείς τους δεν έχει χρόνο για αυτόν. Ετοιμάζονται να χωρίσουν. Ο καθένας έχει φτιάξει τη δική του ζωή, που δεν τον περιλαμβάνει. Ο καθένας ζητά από τον άλλο να πάρει μαζί του τον Αλιόσα. Γιατί κατά βάθος κανένας τους δεν τον θέλει. Δεν τον ήθελε ποτέ. Κατά τη διάρκεια ενός βίαιου τσακωμού τους, το παιδί εξαφανίζεται. Ξεκινά μια τεράστια έρευνα για να βρεθεί, κάτι που αντί να φέρει κοντά τους δύο γονείς, τους απομακρύνει ακόμη περισσότερο. Μια ταινία που δείχνει ότι περισσότερη αλληλεγγύη υπάρχει μεταξύ ξένων σ’ αυτή την αλλοτριωμένη εποχή που ζούμε παρά μεταξύ των μελών της οικγένειας, που φαίνεται να καταρρέει ως θεσμός.
Διανομή: Seven Films
Η τελευταία πινελιά ( * * * )
Είδος: Βιογραφική
Σκηνοθεσiα: Στάνλεϊ Τούτσι
Παίζουν: Τζέφρι Ρας, Άρμι Χάμερ, Κλεμάνς Ποεσί, Τζέιμς Λορντ
Η ιστορία της συγκινητικής και ιδιότυπης φιλίας μεταξύ του Αμερικανού συγγραφέα και θιασώτη της τέχνης Τζέιμς Λορντ και του παγκοσμίου φήμης ζωγράφου και γλύπτη Αλμπέρτο Τζιακομέτι. Μέσα από την οπτική του Λορντ, εισπράττουμε πολύτιμες πληροφορίες για την ομορφιά, την απογοήτευση, την εσωτερικότητα και το χάος της καλλιτεχνικής δημιουργίας. Το 1964, εν μέσω ενός βραχύβιου ταξιδιού του στο Παρίσι, ο Λορντ καλείται να καθίσει για ένα πορτρέτο, από τον Τζιακομέτι. Ο Τζιακομέτι τον διαβεβαιώνει πως η διαδικασία θα διαρκέσει μόλις λίγες ώρες, οπότε ο Λορντ συμφωνεί – φτάνοντας… μετά από λίγες μέρες, στο ερώτημα «Πόσο ακόμα μπορεί να συνεχιστεί αυτό;».
Διανομή: Odeon
Χειρότερα δε γίνεται ( * * )
Είδος: Κομεντί
Σκηνοθεσiα: Μάικ Γουάιτ
Παίζουν: Μπεν Στίλερ, Μάικλ Σιν, Όστιν Έιμπραμς, Λιουκ Γουίλσον, Τζιμέιν Κλέμεντ
Ένα ταξίδι στην Βοστώνη με τον υποψήφιο πρωτοετή φοιτητή γιο του, θα κάνει τον Μπραντ να επαναξιολογήσει τις προσωπικές του επιλογές σε μια γλυκόπικρη κωμωδία. Ο Μπραντ έχει μια ικανοποιητική καριέρα και μια άνετη ζωή στα προάστια του Σακραμέντο όπου ζει με την γλυκιά σύζυγο του Μέλανι, και τον γιο του Τρόι που έχει ταλέντο στην μουσική. Αυτή η ζωή όμως δεν έχει καμία σχέση με αυτό που ονειρεύονταν στα φοιτητικά ένδοξα χρόνια του.
Ξεναγώντας τον Τρόι στην Βοστώνη δεν μπορεί να μην συγκρίνει της ζωή του, με αυτή των τεσσάρων παλιών καλύτερων φίλων του: ενός αστέρα του Hollywood, του ιδρυτή ενός μεγάλου κερδοσκοπικού Ιδρύματος, ενός μεγαλοεπιχειρηματία και ενός πολιτικού αναλυτή και συγγραφέα. Ενώ φαντάζεται τις πλούσιες και λαμπερές ζωές τους, αναρωτιέται αν η χαλαρή, μικροαστική οικογενειακή ζωή του είναι το καλύτερο που θα μπορούσε ποτέ να επιτύχει. Μια ταινία για την αυτοεκτίμηση και την αυτοκριτική, στο πλαίσιο μιας πικρής πραγματικότητας.
Διανομή: Spentzos Film
Προβάλλονται επίσης
Το ντοκιμαντέρ «Μνήμες» του Νίκου Καβουκίδη με γνωστές, αλλά και σπάνιες, εικόνες από το 1936 μέχρι το 1952 (Δικτατορία Μεταξά / Αλβανικό έπος / Γερμανική κατοχή / Αντίσταση / Απελευθέρωση / Βρετανική απόβαση / Δεκεμβριανά / Εμφύλιος / Έκτακτα στρατοδικεία / Μακρόνησος).
Το «Onirica», ένα θεαματικό ρομάντσο εμπνευσμένο από τη «Θεία Κωμωδία» του Ντάντε, γυρισμένο από τον Λεχ Μαγιέφσκι (Ο μύλος και ο Σταυρός).
Οι «Ριψοκίνδυνοι άντρες», του Τζόζεφ Κοζίνσκι μια βιογραφική περιπέτεια για τους πυροσβέστες που δίνουν τη ζωή τους στη διάσωση ανθρώπων και περιβάλλοντος.
Η ταινία επιστημονικής φαντασίας «Παγκόσμιος κίνδυνος: Geostorm», στην οποία το σύστημα που έχει κατασκευαστεί για να προστατεύει την ανθρωπότητα από τις καταστρεπτικές κλιματικές αλλαγές, στρέφεται εναντίον της.
Και τέλος, οι «Γοριλομπελάδες» ένα animation του Αντρέ Σαέρ για όλη την οικογένεια.