Σύμφωνα με δήλωση του νέου υπουργού Μεταφορών της Μαλαισίας Άντονι Λόκε οι έρευνες της αμερικανικής ιδιωτικής εταιρείας Ocean Infinity για την πτήση MH370 των Μαλαισιανών αερογραμμών, που αγνοείται από το 2014, θα τερματιστούν την Τρίτη 29 Μαΐου.
Η πτήση MH370, από την Κουάλα Λουμπούρ στο Πεκίνο με 239 επιβαίνοντες, εξαφανίστηκε στις 8 Μαρτίου του 2014.
Ο Λόκε, που ορκίστηκε τη Δευτέρα υπουργός, δήλωσε ότι η κυβέρνηση θα δημοσιοποιήσει μια πλήρη έκθεση για τις έρευνες αναφορικά με την εξαφάνιση της πτήσης MH370 μετά την ολοκλήρωση της αναζήτησης του αεροσκάφους στη θάλασσα, αλλά δεν έχει ακόμα καθορίσει την ημερομηνία δημοσιοποίησής της.
Η Voice 370, μια οργάνωση που εκπροσωπεί τους συγγενείς των επιβαινόντων, έχει καλέσει τη νέα κυβέρνηση να επανεξετάσει όλα τα ζητήματα που σχετίζονται με MH370, περιλαμβανομένης και της «ενδεχόμενης παραποίησης ή εξαφάνισης στοιχείων που σχετίζονται με την MH370 και τη συντήρηση του αεροσκάφους».
Τι έχουν δείξει μέχρι τώρα διάφορες έρευνες
Αυστραλοί ερευνητές απέρριψαν τις πρόσφατες εκτιμήσεις ότι η χαμένη πτήση ΜΗ370 των Malaysia Airlines συνετρίβη εσκεμμένα από τον πιλότο της. Σύμφωνα με το BBC, το Αυστραλιανό Γραφείο Ασφαλείας Μεταφορών (ATSB) απέρριψε τις πρόσφατες θεωρίες ότι το αεροπλάνο πραγματοποίησε «ελεγχόμενη πτώση» στη θάλασσα, ενώ επιμένει στη θέση ότι ο πιλότος δεν είχε τις αισθήσεις του κατά τις τελευταίες στιγμές.
Οι επίσημες έρευνες, στις οποίες συμμετείχαν η Μαλαισία και η Κίνα, τερματίστηκαν τον περσινό Ιανουάριο, μετά από 1.046 ημέρες. Ερευνητές του ATSΒ ανέφεραν ότι το αεροπλάνο ήταν εκτός ελέγχου όταν έπεσε στον νότιο Ινδικό Ωκεανό.
Ωστόσο η θεωρία πως ο πιλότος είχε τον πλήρη έλεγχο του αεροπλάνου όταν αυτό συνετρίβη, επανακυκλοφόρησε πρόσφατα μέσω ενός νέου βιβλίου του Καναδού πρώην ερευνητή αεροπορικών δυστυχημάτων Λάρι Βανς.
Ο Βανς, που εμφανίστηκε σε αυστραλιανή τηλεοπτική εκπομπή νωρίτερα αυτό το μήνα, υποστηρίζει στο βιβλίο του πως η έρευνα του ATSΒ ήταν προβληματική και ότι τα συμπεράσματά της για τις τελευταίες στιγμές του αεροσκάφους ήταν λανθασμένα. «Ο πιλότος αυτοκτονούσε, δυστυχώς σκότωνε και όλους τους επιβαίνοντες, και το έκανε επίτηδες» είπε ο Βανς στην εκπομπή.
Ωστόσο ο διευθυντής ερευνών της ATSB, Πίτερ Φόλεϊ, υπερασπίστηκε τα ευρήματα του γραφείου την Τρίτη, επιμένοντας πως οι ερευνητές είχαν εξετάσει όλα τα ενδεχόμενα και τα διαθέσιμα στοιχεία. «Εξετάσαμε κάθε στοιχείο που είχαμε στη διάθεσή μας με αντικειμενικό τρόπο» είπε σε κοινοβουλευτική ακρόαση στην Κανμπέρα, προσθέτοντας ότι είχε διαβάσει το βιβλίο του Βανς. «Έχουμε αρκετά δεδομένα που μας λένε ότι το αεροπλάνο, εάν βρισκόταν υπό έλεγχο κατά το τέλος, δεν έγινε με επιτυχία» πρόσθεσε.
Αν και οι υποβρύχιες έρευνες δεν απέδωσαν καρπούς, μικρά κομμάτια συντριμμιών από το αεροπλάνο βρέθηκαν σε νησιά του Ινδικού και στις ακτές της Αφρικής. Η αυστραλιανή κυβέρνηση έχει πει ότι θα αρχίσει ξανά τις έρευνες μόνο εάν εμφανιστούν «αξιόπιστα» νέα στοιχεία.
Με πληροφορίες από BBC, ΑΠΕ-ΜΠΕ, Reuters,lifο