Η Αλίκη, ένα μικρό κορίτσι που μοιάζει σα να δραπέτευσε από το γνωστό παραμύθι, συναντά το Νεύτωνα. Οι δυο τους μαζί με την Αδράνεια, τη Συνισταμένη Δύναμη, τη Δράση και την Αντίδραση εισέρχονται στη χώρα των πειραμάτων. Εκεί ερευνούν τις κινήσεις των σωμάτων σε σχέση με τις δυνάμεις που δρουν σε αυτά και μελετούν τους νόμους της κίνησης…
Το Γενικό Λύκειο Μελισσίων μετά την περσινή, επίσης πολυβραβευμένη συμμετοχή του έλαβε για δεύτερη χρονιά μέρος στη δράση «Μαθαίνοντας Επιστήμη μέσα από το Θέατρο».
Μια μεγάλη ομάδα 36 μαθητών, σε συνεργασία με την καθηγήτρια, φυσικό του Λυκείου, Δέσποινα Χαραλαμπέλλη, συνέγραψαν και παρουσίασαν τη θεατρική παράσταση «Η Αλίκη στη χώρα των πειραμάτων», με πρωτότυπο σενάριο, μουσική και χορό.
Οι μαθητές δούλεψαν ομαδικά και συνεργατικά, έγιναν σκηνοθέτες, ηθοποιοί, ενδυματολόγοι, χορογράφοι και σκηνογράφοι, ενώ παράλληλα ασχολήθηκαν με τη διάδοση και την προώθηση της παράστασής τους.
Η θεατρική παράσταση παρουσιάστηκε σε εκδήλωση – Πανελλήνιο Διαγωνισμό το Σάββατο 21 Απριλίου, στο χώρο της Ελληνογερμανικής Αγωγής. Την επομένη, μετά το τέλος όλων των παραστάσεων, έγινε η απονομή των βραβείων.
Το ΓΕΛ Μελισσίων κατάφερε να διαπρέψει κερδίζοντας 6 βραβεία. Συγκεκριμένα απέσπασε τα βραβεία για:
• Καλύτερη Σκηνοθεσία
• Προσέγγιση Ομάδων-Στόχων και Δημιουργία Καναλιών Διάδοσης
• Εύρεση Πόρων και Υποστηρικτών
• Ανάπτυξη Υλικού Διάδοσης της Παράστασης
• Διάδοση και Προώθηση της Παράστασης
• Καλύτερη Συμμετοχή στη Δράση
«Ήταν μια υπέροχη εμπειρία με πολλαπλά οφέλη για όλους, τόσο για εμάς που εμπλακήκαμε στη δημιουργία της θεατρικής παράστασης, όσο και για όσους είχαν την ευκαιρία να την παρακολουθήσουν» είπαν στην ΑΜΑΡΥΣΙΑ οι μαθητές.
«Μαθαίνοντας Επιστήμη μέσα από το Θέατρο»
Η δράση «Μαθαίνοντας Επιστήμη μέσα από το Θέατρο» διοργανώνεται από τη Science View με την παιδαγωγική-επιστημονική υποστήριξη του τμήματος ΦΠΨ του ΕΚΠΑ και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας.
Στηρίζεται στις αρχές των διερευνητικών μεθόδων μάθησης των θετικών επιστημών (Inquiry Based Science Education), αποτελεί έναν από τους καταλύτες (accelerators) του Ευρωπαϊκού έργου Open Schools for Open Societies και είναι προτεινόμενη δράση του Inspiring Science Education (ISE).
Στο πλαίσιο της δράσης αυτής οι μαθητές καλούνται να υλοποιήσουν μια θεατρική παράσταση σχετική με επιστημονικά θέματα και να μάθουν επιστήμη με δημιουργικό τρόπο, συγκεκριμένα να κατανοήσουν επιστημονικές έννοιες και φαινόμενα συμμετέχοντας ενεργά στην πραγμάτευση επιστημονικών εννοιών και αναπτύσσοντας δημιουργικές και κριτικές δεξιότητες μέσα σε πνεύμα συνεργασίας.
Επιπλέον, αναπτύσσουν επιχειρηματικές και κοινωνικές δεξιότητες συμμετέχοντας σε δραστηριότητες διάδοσης και επιχειρηματικής ενασχόλησης για την προώθηση και την υποστήριξη της παράστασής τους, φέρνοντας το Σχολείο πιο κοντά στην Κοινωνία.