Σε κλίμα έντονης ανησυχίας για τις εξελίξεις στον χώρο της εκπαίδευσης, πραγματοποιήθηκε η φετινή ανοιχτή Γενική Συνέλευση της Ένωσης Γονέων Μαθητών Δήμου Χαλανδρίου, το απόγευμα της Δευτέρας 26 Σεπτεμβρίου, στο Κέντρο Νεότητας.
Ενδεικτική της ανησυχίας αλλά και του ενδιαφέροντος των γονέων σε σχέση με την κατάσταση που επικρατεί στις σχολικές αίθουσες όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων, ήταν η μεγάλη συμμετοχή σε σχέση με άλλες χρονιές -αν και μικρή σε σχέση με τον συνολικό αριθμό των γονέων του Χαλανδρίου-, καθώς η αίθουσα εκδηλώσεων του Κέντρου Νεότητας ήταν ασφυκτικά γεμάτη, ενώ η συζήτηση διήρκησε περισσότερες από τρεις ώρες.
Μάλιστα, οι γονείς αποφάσισαν να ξεκινήσουν τον «χορό» των κινητοποιήσεων, με το πρώτο ραντεβού να δίνεται για το Σάββατο 15 Οκτωβρίου, στις 11:00 π.μ., οπότε θα διοργανωθεί συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην Κεντρική Πλατεία της πόλης, σε συνεργασία με τις ενώσεις γονέων των γειτονικών δήμων και τους συλλόγους εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το «παρών» στη συνέλευση έδωσαν και εκπρόσωποι του Συλλόγου Εκπαιδευτικών «ο Περικλής», σε μια προσπάθεια για την προώθηση της συνεργασίας μεταξύ των συλλόγων γονέων και εκπαιδευτικών.
«Όχι στην υποβάθμιση της παιδείας»
Την εισήγηση του Διοικητικού Συμβουλίου του συλλόγου παρουσίασε στους γονείς η πρόεδρος της Ένωσης Λίτσα Πισιμίση. Κάνοντας έναν απολογισμό της κατάστασης στην παιδεία τα τελευταία χρόνια, η κ. Πισιμίση έκανε λόγο για «συνεχή υποβάθμιση» τόσο του περιεχομένου, όσο και του δωρεάν χαρακτήρα της.
Σύμφωνα με την ίδια, η συνεχώς διευρυνόμενη υποχρηματοδότηση της παιδείας, έχει μετακυλήσει ένα σημαντικό οικονομικό βάρος στους γονείς, ενώ ταυτόχρονα το επίπεδό της παρεχόμενης εκπαίδευσης μειώνεται σταθερά.
«Κερασάκι στην τούρτα», όπως είπε η πρόεδρος, αποτέλεσαν οι φετινές εξελίξεις, με την έναρξη της σχολικής χρονιάς να βρίσκει τα παιδιά χωρίς βιβλία και τα σχολεία να δυσκολεύονται να χρηματοδοτήσουν ακόμα και τις λειτουργικές ανάγκες τους, γεγονός που έχει φέρει τους γονείς αντιμέτωπους με σημαντικά διλήμματα αναφορικά με το ποια πρέπει να είναι η στάση τους απέναντι σε όλη αυτή την κατάσταση. Η ίδια δήλωσε ότι οι γονείς πρέπει κατηγορηματικά να αρνηθούν να «βάλουν και άλλο το χέρι στην τσέπη».
Παράλληλα, η πρόεδρος της Ένωσης Γονέων δεν παρέλειψε να υπογραμμίσει ότι τα προβλήματα στον χώρο της παιδείας δεν θα πρέπει να αντιμετωπίζονται ξεκομμένα από τα υπόλοιπα προβλήματα της ελληνικής κοινωνίας, όπως π.χ. η κατάσταση στον χώρο της υγείας, η επίθεση στα εργασιακά δικαιώματα κλπ. Καταλήγοντας, η ίδια προχώρησε στη διατύπωση ορισμένων αιτημάτων αναφορικά με τη διατήρηση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της παιδείας, αλλά με την αναβάθμιση του περιεχομένου της εκπαίδευσης και την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών των σχολείων.
Πολλά και σημαντικά τα προβλήματα
Στη συνέχεια τον λόγο πήραν οι γονείς, καταθέτοντας ο καθένας τη δική του εμπειρία και άποψη, εμπλουτίζοντας τη συζήτηση.
Έτσι, το περιεχόμενο της κουβέντας κινήθηκε από τα διάφορα προβλήματα συντήρησης που αντιμετωπίζουν τα σχολικά κτήρια έως το κατά πόσο είναι αναγκαία η διδασκαλία δεύτερης ξένης γλώσσας από το Δημοτικό. Ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι στο πλαίσιο αυτό μεταξύ των γονέων αναπτύσσεται πλέον ένας ευρύτερος προβληματισμός αναφορικά με το περιεχόμενο της εκπαίδευσης που λαμβάνουν τα παιδιά τους, αλλά και με το «πού βαδίζει ο χώρος της παιδείας», με τους περισσότερους να υποστηρίζουν ότι βαδίζουμε στο «παιδεία για λίγους, επί πληρωμή».
Αναφορικά με τα λειτουργικά προβλήματα των σχολικών κτηρίων του Χαλανδρίου, μέλη των διαφόρων συλλόγων ανέφεραν κυρίως προβλήματα χωρητικότητας, όπως π.χ. στο 12ο Δημοτικό όπου «έχουν στοιβαχτεί δύο νηπιαγωγεία σε λίγες αίθουσες», αλλά και υπερβολικού αριθμού παιδιών ανά τμήμα.
Παράλληλα, οι περισσότεροι προέταξαν την ανάγκη να υπάρχει για κάθε σχολείο του Χαλανδρίου υπεύθυνος συντηρητής κτηρίου από τον Δήμο.
Αναφορικά με το επίπεδο αλλά και το περιεχόμενο της παρεχόμενης εκπαίδευσης, ιδιαίτερη αναφορά έγινε, όπως είναι φυσικό, στην έλλειψη των σχολικών βιβλίων, με την οποία ξεκίνησε η χρονιά. Ιδιαίτερος προβληματισμός αναπτύχθηκε σχετικά με το περιεχόμενο των σπουδών, με προεξάρχον το θέμα της αναγκαιότητας ή μη για διδασκαλία δεύτερης ξένης γλώσσας στο Δημοτικό.
Χαρακτηριστική, πάντως, ήταν η παρέμβαση του προέδρου του Συλλόγου Γονέων του 2ου Δημοτικού Σχολείου Βασίλη Οικονόμου, ο οποίος έθεσε επί τάπητος το θέμα του ποιος πρέπει να είναι ο ρόλος των Συλλόγων Γονέων.
«Είναι διαχειριστικός των διαφόρων μικροπροβλημάτων ο ρόλος μας, ή οι Σύλλογοι πρέπει να πάρουν θέση και να αγωνιστούν για σημαντικότερα ζητήματα, στο πλαίσιο της υφιστάμενης κατάστασης στην ελληνική κοινωνία;», διερωτήθηκε.