Αξιόπιστοι, αποδοτικοί κινητήρες
Το νέο Fiat Tipo θα είναι διαθέσιμο με δύο κινητήρες βενζίνης (1.4 Fire 95 hp and 1.6 E-Τorq 110 hp) και δύο κινητήρες πετρελαίου, τεχνολογίας Multijet II turbo diesel (1.3 hp και 1.6 120 hp). Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με κίνηση στους εμπρός τροχούς και 5τάχυτα ή 6τάχυτα μηχανικά κιβώτια ταχυτήτων, εκτός από τον 1.6 E-Torq που εφοδιάζεται με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων για άνετη και ευχάριστη οδήγηση σε όλες τις συνθήκες. Στιβαρός και αξιόπιστος, ο βενζινοκινητήρας 1.4 16v Fire αποδίδει 95 hp στις 6.000 στροφές με μέγιστη ροπή τα 127 Nm (4.500rpm) και συνεργάζεται με ένα 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Εφαρμόζοντας ένα βελιστοποιημένο σύστημα εισαγωγής, που χαρακτηρίζεται από υψηλή ογκομετρική απόδοση σε όλο το εύρος λειτουργίας, ο κινητήρας αυτός είναι εξαιρετικά οικονομικός και αποδοτικός, δίνοντας στο Fiat Tipo τελική ταχύτητα 185 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11.5”. Στην κατασκευή του 1.6 E-Torq 110 hp έχουν χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά εξαρτήματα με στόχο την αύξηση της οικονομίας και της απόδοσης. Το αποτέλεσμα είναι ένας ελαφρύς κινητήρας με ροπή από τις χαμηλές στροφές και μέγιστη ροπή 152 Nm. Εξοπλισμένο με τον 1.6 E-Torq 110 hp και 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, το Fiat Tipo φτάνει τα 100 χλμ./ώρα σε 11.2” και έχει τελική ταχύτητα 192 χλμ./ώρα. Και οι δύο κινητήρες πετρελαίου του Fiat Tipo είναι τεχνολογίας MultiJet II (turbo diesel) που ενσωματώνουν ένα πλήθος χαρακτηριστικών με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων. Σημείο αναφοράς στους μικρούς κινητήρες πετρελαίου και εφοδιασμένος με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, ο 1.3 16v MultiJet II του νέου Tipo αποδίδει 95 hp στις 3.750 στροφές και έχει μέγιστη ροπή 200 Nm στις μόλις 1.500 στροφές. Για να επιτύχει υψηλή ροπή σε χαμηλές στροφές χρησιμοποιεί έναν υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας. Η τελική ταχύτητα του Tipo με αυτόν τον κινητήρα είναι 180 χλμ./ώρα και η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα 11.7”.
Επίσης, τηρώντας τα πρότυπα εκπομπών Euro 6, η κατανάλωσή του σε μικτό κύκλο είναι μόλις 4.1 l/100 km και οι εκπομπές ρύπων είναι 108 g/km. Η ECO έκδοση αυτού του κινητήρα περιλαμβάνει Start&Stop και χρησιμοποιεί λάδι με χαμηλό ιξώδες (and low viscosity oil), μειώνοντας τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα περισσότερο (98g/km of CO2) όπως και την κατανάλωση καυσίμου (3.7 l/100 km).Ο τούρμπο ντίζελ 1.6 Multijet II με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο παρουσιάζει ακόμα πιο ενδιαφέρουσα απόδοση με 120 hp στις 3750 στροφές χαρίζοντας στο Fiat Tipo τελική ταχύτητα 199 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9.7”. Επιπρόσθετα, διακρίνεται για την ευελιξία του, υιοθετώντας τη λύση του υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας και αποδίδει υψηλή ροπή σε χαμηλές στροφές (320 Nm στις 1750 στροφές), ενώ παράλληλα σέβεται το περιβάλλον. Σε μικτό κύκλο, ο 1.6 Multijet II Euro 6 καταναλώνει 4.2 l/100 km με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που δεν ξεπερνούν τα 110 g/km.
Ασφαλής, δυναμική οδήγηση
Το άκαμπτο αλλά ελαφρύ μονοκόκ πλαίσιο από χάλυβα υψηλής αντοχής του Fiat Tipo (rigid, light monocoque built ) (σε ποσοστό πάνω από 80%) και πλήθος συστημάτων ασφαλείας, όπως έξι αερόσακοι στο στάνταρ εξοπλισμό, ABS με EBD, φώτα ομίχλης μεταβλητής κατεύθυνσης (ανάλογα την πορεία του αυτοκινήτου) και Σύστημα Παρακολούθησης Πίεσης Ελαστικών (TPMS), εγγυάται μεγάλη παθητική ασφάλεια. Το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό του αμαξώματος είναι η χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής (advanced hot-pressed high-strength steel) για το κάτω μέρος του σώματος. Το συνολικό αποτέλεσμα είναι η εξαιρετική δυναμική του οχήματος και η αξιοσημείωτη αντοχή του σε περίπτωση πρόσκρουσης.Ακόμα, το νέο Tipo πλαισιώνεται από αρκετά συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, τα οποία βοηθούν τον οδηγό να διατηρήσει την ευστάθεια του αυτοκινήτου ακόμα και σε οριακές συνθήκες. Κυρίαρχο είναι το εξελιγμένο σύστημα ESC, που περιλαμβάνει υποσυστήματα όπως:
ASR (Anti Slip Regulation): το σύστημα βελτιστοποιεί την πρόσφυση, ελέγχοντας τα φρένα και τον κινητήρα, διευκολύνοντας την οδήγηση σε ολισθηρές επιφάνειες.
Panic Brake Assist (PBA): σε περίπτωση φρεναρίσματος ανάγκης, το σύστημα εφαρμόζει μέγιστη ισχύ στα φρένα, επιτυγχάνοντας τη μικρότερη δυνατή απόσταση ακινητοποίησης.
Trailer Sway Control (TSC): το σύστημα μειώνει την ταλάντωση του τρέιλερ βελτιώνοντας τον έλεγχο του ρυμουλκούμενου φορτίου. Παρακολουθεί την πορεία του αυτοκινήτου και εφαρμόζει εναλλασσόμενη πίεση στα φρένα για να μειώσει την ταχύτητά του και να ισορροπήσει την ταλάντευση του τρέιλερ, σε περίπτωση που αυξηθεί η πίεση σε κάποιον από τους εμπρός τροχούς.
Hill Start Assist (HSA): το σύστημα κρατάει ενεργοποιημένα τα φρένα για περίπου 2” υποβοηθώντας το ξεκίνημα σε ανηφόρα, χωρίς να χρειάζεται να πατήσει φρένο ο οδηγός ή να χρησιμοποιήσει το χειρόφρενο.
MSR (Motor Schleppmoment Regelung): σε περίπτωση απότομου κατεβάσματος ταχύτητας σε συνθήκες περιορισμένης πρόσφυσης, η λειτουργία MSR επεμβαίνει αποκαθιστώντας τη ροπή του κινητήρα και αποτρέποντας το μπλοκάρισμα και την ολίσθηση των τροχών.
Electronic Rollover Mitigation (ERM): η λειτουργία αυτή επεμβαίνει όταν ένας τροχός σηκώνεται από το έδαφος. Σε εξαιρετικά δυναμικές συνθήκες οδήγησης, το ERM βοηθά στην αποκατάσταση της ευστάθειας και την επανάκτηση του ελέγχου του αυτοκινήτου.
Traction Control System (TCS): το σύστημα αυτό μειώνει τις πιθανότητες ολίσθησης των τροχών κατά την επιτάχυνση από στάση ή σε χαμηλές ταχύτητες, φρενάροντας τον τροχό που χάνει πρόσφυση. Μπορεί να απενεργοποιηθεί εν μέρει, πιέζοντας ένα συγκεκριμένο κουμπί.
Brake light activation σε περίπτωση επιβράδυνσης: τα φωτα φρένων ανάβουν για ένα δευτερόλεπτο ή παραπάνω όταν το Hill Start Assist ή το σύστημα ESC είναι ενεργοποιημένα.Βασικός άξονας γύρω από τον οποίο κατασκευάστηκαν οι αναρτήσεις του Fiat Tipo είναι η άνεση. Το σύστημα αναρτήσεων του νέουTipo προσφέρει άνεση που μπορεί να συγκριθεί με αυτοκίνητα ανώτερης κατηγορίας, προσδίδοντάς του, παράλληλα, ακρίβεια και άψογο κράτημα στο δρόμο.
Μπροστά, το σύστημα αναρτήσεων χρησιμοποιεί μια αναβαθμισμένη έκδοση ανεξάρτητης διάταξης με γόνατα McPherson που είναι πιο ελαφριά και αποδοτική. Στον πίσω άξονα, το νέο Fiat σεντάν εξοπλίζεται με ένα διασυνδεδεμένο ημιάκαμπτο άξονα, επίσης αναβαθμισμένου, στοχεύοντας στη μείωση του βάρους με τη χρήση υλικών υψηλής αντοχής.
Πρακτική, απλή και υψηλής αξίας γκάμα εκδόσεων
Το νέο Tipo είναι ένα λειτουργικό αυτοκίνητο με άριστη σχέση ποιότητας και τιμής, εξοπλισμένο με όλα τα χαρακτηριστικά που επιθυμούν πραγματικά οι καταναλωτές, απλή γκάμα εκδόσεων και ξεκάθαρη τιμολογιακή πολιτική. Στην ελληνική αγορά, το Fiat Tipo θα είναι διαθέσιμο με δύο εκδόσεις (Pop και Lounge), τέσσερις κινητήρες (δύο βενζίνης, 1.4 95 hp, 1.6 E.torQ 110 hp και δύο τούρμπο ντίζελ, 1.3 MultiJet II 95 hp και 1.6 MultiJet II 120 hp) και δύο κιβώτια ταχυτήτων (μηχανικά κιβώτια πέντε και έξι σχέσεων και 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο) αλλά και μια μεγάλη παλέτα εξωτερικών χρωμάτων (παστέλ και μεταλλικά). Η έκδοση Pop ξεχωρίζει εξωτερικά από τις ζάντες 15”, τη γρίλια με λεπτομέρειες χρωμίου, τους προφυλακτήρες στο χρώμα του αμαξώματος και τους διπλούς παραβολικούς προβολείς με ρυθμιζόμενο ύψος δέσμης φωτός.
Στο εσωτερικό, ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει: Air Condition, UConnect radio με MP3 player και θύρες USB και AUX-in, οθόνη 3.5″ LCD, πίσω προσκέφαλα, ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης, ηλεκτρικό κεντρικό κλείδωμα, αυτόματο άνοιγμα πορτμπαγκάζ με φως, ηλεκτρικούς και θερμαινόμενους καθρέπτες. Η επένδυση του ταμπλό σε αυτήν την έκδοση είναι πρακτική και λειτουργική, μαύρου χρώματος και τα καθίσματα αποτελούνται από υφασμάτινα μέρη Jacquard στη μέση και τις άκρες. Ο καταναλωτής μπορεί να επιλέξει μεταξύ δύο χρωματικών συνδυασμών (γκρι/μαύρο και μπεζ/μαύρο), οι οποίοι δίνουν μια μοντέρνα, φιλόξενη αίσθηση που επιτείνεται από τα χρωμιωμένα χερούλια στις πόρτες με σατινέ φινίρισμα.
Τέλος, ο εξοπλισμός ασφαλείας περιλαμβάνει εμπρός αερόσακους, ABS με EBD, ESC με ASR, Hill Holder, MSR, DST και ERM αλλά και Σύστημα Παρακολούθησης Πίεσης των Ελαστικών (TPMS) και ρεζέρβα.Επιπλέον της Pop, η πλούσια έκδοση Lounge προσθέτει σημαντικό στάνταρ εξοπλισμό, όπως επιχρωμιωμένες λεπτομέρειες (κάτω από τα πλευρικά παράθυρα και στη θύρα πορτμπαγκάζ), αυτόματη ενεργοποίηση προβολέων, αισθητήρας βροχής, 16 «ζάντες αλουμινίου, αυτόματο κλιματισμό, cruise control, φώτα ομίχλης, εμπρός υποβραχιόνιο, σύστημα U-Connect με οθόνη αφής 5” και λειτουργία Bluetooth, audio streaming κτλ. Εσωτερικά, κυριαρχεί μια ατμόσφαιρα ανώτερου επιπέδου με καθίσματα από οικολογικό δέρμα (μπεζ ή γκρι), δερμάτινο τιμόνι αλλά και ένθετα στα πάνελ θυρών που ταιριάζουν με τις πόρτες.
Αποκλειστικές υπηρεσίες και αξεσουάρ από τη Mopar
Επίσης, αποσκοπώντας στην περαιτέρω αύξηση της μεγάλης λειτουργικότητας του Tipo αλλά και της αξίας προς τους καταναλωτές, έχει δημιουργηθεί από τη Mopar μια νέα σειρά από αξεσουάρ και υπηρεσίες, ειδικά για το νέο σεντάν. Όλα τα διαθέσιμα αξεσουάρ είναι υψηλής ποιότητας και προσδίδουν στο Tipo ξεχωριστό χαρακτήρα, επαυξάνοντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά, το στυλ αλλά και τις δυνατότητες εξατομίκευσής του. Τα αξεσουάρ αυτά είναι δημιουργημένα από τη Mopar, τη μάρκα σημείο αναφοράς για τις υπηρεσίες, την εξυπηρέτηση καταναλωτών, τα γνήσια ανταλλακτικά και τα αξεσουάρ για τις μάρκες του Ομίλου FCA. Οι καταναλωτές θα μπορούν ακόμα να βασιστούν στα προγράμματα service «Mopar Vehicle Protection«, τα μοναδικά με την εγγύηση της FCA, που περιλαμβάνουν μια πλήρη σειρά επιλογών με ευρεία κάλυψη σε μηχανικά μέρη και ειδικά πλάνα συντήρησης. Για παράδειγμα, οι καταναλωτές μπορούν να επιλέξουν το πρόγραμμα «Maximum Care» (το οποίο καλύπτει τα ηλεκτρολογικά και μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου για 5 χρόνια) ή το “Easy Care” για την εκ των προτέρων αγορά προγραμματισμένων υπηρεσιών συντήρησης σε ανταγωνιστικές τιμές. Αξίζει να αναφερθεί πως όλες οι εργασίες πραγματοποιούνται από άκρως εξειδικευμένους τεχνικούς που χρησιμοποιούν αποκλειστικά γνήσια ανταλλακτικά.
Λανσάρισμα στην Ελληνική αγορά
Το λανσάρισμα του νέου Fiat Tipo στην Ελληνική αγορά έχει προγραμματιστεί για το Φεβρουάριο 2016, ενώ οι παραγγελίες θα ανοίξουν στο σύστημα στα τέλη του Δεκεμβρίου 2015.
Χρήστος Φωτιάδης