Τα προβλήματα είναι κοινά
Η χλωρίδα, η πανίδα, το νερό, η ανακύκλωση υλικών (χαρτί, γυαλί, αλουμίνιο, ηλεκτρονικές συσκευές και οικιακά απόβλητα), ήταν κάποια από τα θέματα τα οποία συμπεριλήφθηκαν στα μαθήματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και ευαισθητοποίησης που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια των κατασκηνώσεων.
Παράλληλα, η ευαισθητοποίηση των παιδιών συμπληρώθηκε και από μια σειρά ανάλογες δραστηριότητες που στόχευαν στην ανάπτυξη κοινού πνεύματος συνεργασίας και συνυπευθυνότητας, σεβασμού των κανόνων της ομαδικής εργασίας, στην ανάπτυξη «κώδικα» συμπεριφοράς απέναντι στο περιβάλλον και τη φύση, στην καλλιέργεια ικανότητας λήψης αποφάσεων.
Παίζοντας μαθαίνεις
Θεατρικό Παιχνίδι, Εργαστήρι Βιωματικής Μουσικής, κατασκευές και παιχνίδια από ανακυκλωμένα υλικά, αφηγήσεις μύθων και λαϊκών παραμυθιών, παιχνίδια στη φύση για την αναγνώρισή της μέσω των αισθήσεων, ήταν κάποιες από τις δραστηριότητες που απασχόλησαν τα παιδιά στις κατασκηνώσεις
Τα παιδιά έμαθαν ότι τη βασική ευθύνη για την προστασία του περιβάλλοντος έχουν οι μεγάλοι γιατί εκείνοι κυβερνούν και αποφασίζουν για τη ζωή και την τύχη των ανθρώπων και του πλανήτη μας. Ευθύνη όμως έχουν και τα παιδιά.
Έμαθαν λοιπόν, να μη ρυπαίνουν τη φύση, τους δημόσιους χώρους, τους δρόμους, τις πλατείες και τα σχολεία τους. Να μη σπαταλάνε το νερό, να κάνουν ανακύκλωση σε υλικά που χρησιμοποιούν καθημερινά. Να φροντίζουν τα φυτά και τα ζώα.
Έμαθαν να φτιάχνουν παιχνίδια και κατασκευές από χαρτί, κουτάκια αλουμινίου και ζωγραφισμένο γυαλί. Έμαθαν, ότι πρέπει να αποφασίζουμε ΟΛΟΙ και ΟΛΕΣ ΜΑΖΙ. Έμαθαν, ότι μόνο αν σεβόμαστε τις ιδιαιτερότητες και τις πολιτισμικές και θρησκευτικές καταβολές του καθένα και της κάθε μιας μπορούμε να πάρουμε ορθές αποφάσεις.
Τα παιδιά προσπάθησαν. Και τα κατάφεραν.
Το παραπάνω σχέδιο ήταν μόνο η αρχή μιας συνεργασίας μεταξύ φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που ξεπέρασε τα τετριμμένα. Στόχος η συνέχισή του.