Η στρατηγική επικοινωνίας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τις ευρωεκλογές του Ιουνίου παρουσιάστηκε από τον διευθυντή του γραφείου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα, Γιώργο Κασιμάτη. Οι ευρωεκλογές θα διεξαχθούν στα 27 κράτη – μέλη της Ε.Ε. από τις 4 έως τις 7 Ιουνίου, ενώ ειδικότερα στην Ελλάδα συμπίπτουν με το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος, κάτι που αναμένεται να επηρεάσει αρνητικά το ποσοστό συμμετοχής, εν συγκρίσει με προηγούμενες αντίστοιχες εκλογικές αναμετρήσεις. Η ενημερωτική καμπάνια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου θα είναι προσαρμοσμένη στις ανάγκες του κάθε κράτους – μέλους και θα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, περίπτερα πολυμέσων που θα δίνουν την ευκαιρία στους πολίτες να πουν ποια Ευρώπη θέλουν (choise box) και στα 27 κράτη -μέλη, τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά σποτς, προωθητικό υλικό (στιλό, κονκάρδες, τσάντες κλπ.), ενώ θα κυκλοφορήσουν και αφίσες, που θα θέτουν ερωτήματα προς τους Ευρωπαίους πολίτες σχετικά με τη μετανάστευση, την ασφάλεια, την ενέργεια κ.λπ. Επίσης, θα υπάρξουν online εργαλεία, αλλά και κοινωνικά δίκτυα, που στοχεύουν σε νέους ψηφοφόρους. Σε εθνικό επίπεδο προβλέπεται να λειτουργήσει περίπτερο πολυμέσων στο Μετρό Συντάγματος, όπου οι πολίτες θα μπορούν να εκφράζουν τις απόψεις τους.
Το γραφείο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα έχει ξεκινήσει επίσης, διάφορες άλλες δραστηριότητες ενημερωτικού χαρακτήρα, όπως ημερίδες με τον Τύπο και τα ΜΜΕ της περιφέρειας, σεμινάρια με τον περιφερειακό Τύπο, φόρα πολιτών και συζητήσεις με ευρωβουλευτές και πολιτικούς.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στις 10 Απριλίου το γραφείο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου διοργανώνει συζήτηση με θέμα το τί διακυβεύεται σε αυτές τις ευρωεκλογές και ομιλητές τους πρώην ευρωβουλευτές Μαριέττα Γιαννάκου και Δημήτρη Τσάτσο.
Ακόμη, το γραφείο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σκοπεύει να καλύψει την πρόσοψη του κτηρίου των γραφείων, επί της λεωφόρου Αμαλίας, με το λογότυπο των ευρωεκλογών. Παράλληλα, έχουν προχωρήσει οι συζητήσεις με το υπουργείο Εσωτερικών για τη διανομή ενημερωτικού υλικού, μέσω των ΚΕΠ, σε όλη τη χώρα. Ενημερωτικό υλικό και αφιερώματα θα δίδονται ακόμα σε εκδόσεις εφημερίδων της Αθήνας και της επαρχίας. Πληροφορίες για τις ευρωεκλογές παρέχει ήδη και ο δικτυακός τόπος του γραφείου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα. Ο κ. Κασιμάτης επισήμανε ακόμη ότι κάθε ψήφος στις ευρωεκλογές μετρά, ενώ δεν παρέλειψε να τονίσει ότι πρέπει οι Ελληνες πολίτες να είναι ενημερωμένοι και να λάβουν υπόψη τους πως το 70% περίπου των αποφάσεων, που αφορούν την καθημερινότητά μας, λαμβάνονται στις Βρυξέλλες.
Από την πλευρά του, ο διευθυντής του γραφείου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, Ιερόθεος Παπαδόπουλος, ο οποίος επισήμανε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι αρωγός σε όλη την προσπάθεια ενημέρωσης και στόχος είναι να ψηφίσουν οι Ευρωπαίοι πολίτες σωστά πληροφορημένοι.
Λάθος νοοτροπία
Ο κ. Παπαδόπουλος υπογράμμισε ακόμη ότι «η νοοτροπία που θέλει τα θετικά να τα πιστώνεται ο εκάστοτε εθνικός υπουργός και τα αρνητικά οι Βρυξέλλες, δεν ανταποκρίνεται σε μια πραγματική εικόνα. Και αυτό επειδή οι υπουργοί που λαμβάνουν αποφάσεις στο πλαίσιο του Συμβουλίου υπουργών είναι εκλεγμένοι εκπρόσωποι του κάθε κράτους – μέλους, όπως εκπρόσωποι εκλεγμένοι είναι και οι ευρωβουλευτές».
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε και στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, το οποίο έχει παρουσιάσει σημαντικό έργο κατά τη διάρκεια της τελευταίας του θητείας, σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος και της κλιματικής αλλαγής, πολιτικής μεταφορών, αγορών προϊόντων και υπηρεσιών, σταθερότητας των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών με εγγυήσεις για τους καταθέτες, προστασία καταναλωτών, υγείας, μετανάστευσης και ελεύθερης διακίνησης πολιτών, ασφάλειας, τρομοκρατίας και πολιτικών ελευθεριών, πολιτισμού, εκπαίδευσης, αθλητισμού, απασχόλησης και κοινωνικών υποθέσεων, διεύρυνσης κ.ά.