Ρυθμίσεις σε Κηφισιά και Νέα Ερυθραία
Σχετικά με τα αποτελέσματα από την εφαρμογή της περσινής κυκλοφοριακής μελέτης στις Δημοτικές Ενότητες Κηφισιάς και Νέας Ερυθραίας, ο κ. Μαυρογεώργης τονίζει: «Η όλη φυσιογνωμία της προηγούμενης μελέτης δεν θα αλλάξει. Μετά την εφαρμογή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην περιοχή τον Μάιο του 2012, πραγματοποιήσαμε μετρήσεις σε δυο περιόδους, προκειμένου να αξιολογήσουμε κατά πόσο ήταν επιτυχημένη η εφαρμογή του σεναρίου ή όχι. Συνολικά, η εφαρμογή της μελέτης κρίνεται επιτυχημένη. Έχουμε μειώσει τον υπερτοπικό φόρτο και οι μετρήσεις μας δείχνουν αποφόρτιση της ευρύτερων περιοχών γειτονιάς. Υπήρξαν, όμως, και επιμέρους πρόσθετες φορτίσεις σε οδούς, για τις οποίες εξετάστηκαν τα εναλλακτικά σενάρια».
Σε αυτό το πλαίσιο, θα τροποποιηθούν κατευθύνσεις σε οδούς, όπως είναι οι οδοί Σαρανταπόρου, Πατρ. Ιωακείμ, Ιωνίας, κ.α., οι οποίες κρίνονται ιδιαίτερα επιβαρυμένες. Για παράδειγμα, μετά την εφαρμογή των νέων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, ο φόρτος της οδού Σαρανταπόρου, μεταξύ Λεβίδου και Πλατείας Αγ. Άννης, έχει περίπου τετραπλασιαστεί.
Ρυθμίσεις στην Εκάλη
Τα βασικότερα προβλήματα στην κυκλοφοριακή λειτουργία της Δημοτικής Ενότητας Εκάλης και συγκεκριμένα της περιοχής που περιβάλλεται από τις οδούς Λ. Θησέως – Ισμήνης – Θέτιδος – Λ. Διονύσου, είναι: Υψηλές ταχύτητες κατά μήκος της οδού Ρόδων και πρόκληση πολλών τροχαίων ατυχημάτων. Υψηλός κυκλοφοριακός φόρτος επί της οδού Ρόδων, ιδιαίτερα τις ώρες αιχμής.
Σημαντικό ποσοστό υπερτοπικών μετακινήσεων (δηλ. μετακινήσεις με προέλευση – προορισμό περιοχές εκτός της της άμεσης περιοχής μελέτης. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην πρωινή αιχμή, στο ρεύμα καθόδου της οδού Ρόδων, στην περιοχή της διασταύρωσης με την οδό Ισμήνης, εξυπηρετείται κυκλοφοριακός φόρτος ίσος με ~73% του κυκλοφοριακού φόρτου καθόδου της ιεραρχημένης Λεωφόρου Διονύσου.
Στο σενάριο άμεσης εφαρμογής, που προτείνει ο μελετητής, προβλέπεται η υλοποίηση όλων των μέτρων και προτάσεων που βελτιώνουν την οδική ασφάλεια στην οδό Ρόδων. Σε αυτά περιλαμβάνονται:
Κατάλληλη διαμόρφωση του ισόπεδου κόμβου Ρόδων – Ισμήνης – Κ. Παλαιολόγου – Γ. Παπανδρέου.
Μετατροπή της οδού Ρόδων, από Λεωφόρο Διονύσου έως Ισμήνης (και ανά κατεύθυνση) σε οδό ήπιας κυκλοφορίας, πλάτους ~ 3,00μ, οφιοειδούς χάραξης, ώστε να προστατευθεί και ο υφιστάμενος ποδηλατόδρομος – πεζόδρομος. Η ταχύτητα διέλευσης περιορίζεται σε ~20km/h.
Εγκιβωτισμός των απαραίτητων θέσεων στάθμευσης παρά την οδό, στο τμήμα της, μεταξύ Πλατείας Μακεδονίας και Πλατείας Γ. Λάτση. Διαμόρφωση διαδρομής περιπάτου κατά μήκος της κεντρικής νησίδας της Ρόδων με κατάλληλο φωτισμό.
Κατασκευή υπερυψώσεων (woonerf) με πέτρα ή ρητίνη ή κυβόλιθο στις κρίσιμες θέσεις. Διαμόρφωση των (ισόπεδων) διασταυρώσεων της οδού Ρόδων με το οδικό δίκτυο, είτε με κυκλικούς κόμβους (roundabouts), είτε με νησίδες, ανάλογα με τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά τους.
Προτεραιότητα στα κάθετα προς την οδό Ρόδων τμήματα του οδικού δικτύου, μέσω της εφαρμογής κατάλληλης κατακόρυφης σήμανσης (ρυθμιστικές πινακίδες Ρ-2/ STOP/καθρέφτες) σε όλες τις διασταυρώσεις της οδού Ρόδων.
Ως σενάριο μακροπρόθεσμης εφαρμογής προτείνεται από τον μελετητή η τροποποίηση του Ρυμοτομικού Σχεδίου, έτσι ώστε να διακοπεί μόνιμα η είσοδος από Λεωφόρο Διονύσου προς την οδό Ρόδων και η έξοδος από Ρόδων προς Λεωφόρο Διονύσου.
Τα τελικά σενάρια με όλες τις λεπτομέρειες για τις προτεινόμενες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, που θα κληθεί να ψηφίσει το Δημοτικό Συμβούλιο, έχουν αναρτηθεί ανά Δημοτική Ενότητα στο διαδικτυακό τόπο του Δήμου Κηφισιάς, στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.kifissia.gr, στην κατηγορία «Διαβουλεύσεις».