Στο σημείο αυτό θα πρέπει να προστεθεί ότι οι εκτεθείσες ιδιαίτερα δυσμενείς για τους κατοίκους της περιοχής μας κυκλοφοριακές ρυθμίσεις συνιστούν συνέχεια προηγούμενων επίσης επιβαρυντικών για εμάς ρυθμίσεων, που είχαν θεσπισθεί από τον τέως Δήμο Ν. Ερυθραίας με τις υπ’ αριθμ. 278/20.10.2008 (σχ.5) και 210/5.8.2009 (σχ.6) αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου του, και είχαν ομοίως ακυρωθεί με την υπ’ αριθμό 1115/2012 (σχ.7) απόφαση του Δ’ Τμήματος του Δικαστηρίου Σας, που εκδόθηκε και πάλι ύστερα από σχετική αίτηση της πρώτης από εμάς για ακύρωσή τους, χωρίς όμως να έχει υπάρξει συμμόρφωση, κυρίως μάλιστα αναφορικά με την ανάκληση της μονοδρόμησης και ποδηλατοδρόμησης της οδού Γεωργίου Παπανδρέου, η οποία κατά κοινή ομολογία είχε ως προφανές αποτέλεσμα όχι μόνον την επιβάρυνση πολλών οδών του κυκλοφοριακού δικτύου της περιοχής, αλλά και του δευτερεύοντος κεντρικού οδικού δικτύου (ΕΟ83) που αποτελείται από την κεντρική λεωφόρο Ελευθερίου Βενιζέλου.
Επειδή, λοιπόν διαπιστώνεται αδικαιολόγητη παράλειψη συμμόρφωσης προς τα κριθέντα με τις ως άνω δύο Αποφάσεις του Δικαστηρίου σας και επομένως, σύμφωνα με το άρθρο 3 του ν. 3068/2002 και 2 του π.δ. 61/2004, όλοι εμείς οι αιτούντες ως κάτοικοι της περιοχής, έχουμε προφανές έννομο συμφέρον να ζητήσουμε από το Συμβούλιό σας να διαπιστώσει την παράλειψη της πλήρους συμμόρφωσης του Δήμου Κηφισιάς προς τα κριθέντα με τις Αποφάσεις του Δικαστηρίου σας και εν συνεχεία να τον καλέσει σε πλήρη συμμόρφωση».
Ακολουθούν οι υπογραφές των αιτούντων κατοίκων από Κηφισιά και Νέα Ερυθραία: Πολυξένης Νικολετοπούλου-Δόξα, συνταξιούχου δικηγόρου, Αντωνίου Δόξα, συνταξιούχου αρχιτέκτονος-μηχανικού, τ. επιμελητή Ε.Μ.Π., Ελένης Ζαφειροπούλου, συνταξιούχου αρχιτέκτονος-μηχανικού, επιτίμου δ/ντριας Γ.Γ.Δ.Ε., Νικολάου Β. Καρατζά, ιατρού καρδιολόγου Α.Ε., καθηγητή, Κωνσταντίνου Ζαφειράκη, συνταξιούχου, Χρήστου Χριστοδουλόπουλου, μελετητή Η/Μ Έργων, Ευάγγελου Μπουκόρου, ιατρού ορθοπεδικού, Στάμου Ζούλα, δημοσιογράφου, Δήμητρας Γαλάνη-Ζαφειράκη, συνταξιούχου Ολυμπιακής Αεροπορίας, Νικολάου Σιγανού, εμπόρου, Θωμά Πρωτονοτάριου, μεταλλειολόγου, Βασιλείου Ψιμούλη, ιδιωτικού υπαλλήλου, Άννας Μαΐλη, γυμνάστριας, Στυλιανού Ράπτη, δημοσιογράφου, Ιωάννη Οικονόμου, εμπόρου, Απόστολου Ιωαννίδη, παραγωγού ταινιών, Ολυμπίας Μπισκίνη, απασχολούμενης με οικιακές εργασίες, Γρηγορίου Ιωαννίδη, συνταξιούχου, Μάγδας Διαμαντούρου, συνταξιούχου, Νικηφόρου Διαμαντούρου, ακαδημαϊκού, πρώην Ευρωπαίου Διαμεσολαβητή.
Η ανωτέρω αίτηση υπεβλήθη στις 3 Μαρτίου 2015 στο Δ’ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας και έλαβε τον αριθμό πρωτοκόλλου : Π1459/3/3/2015.
Η απάντηση του Δήμου Κηφισιάς
Σχετικά με τη μη εφαρμογή των αποφάσεων του ΣτΕ για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που δρομολογήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια, ο Δήμος Κηφισιάς ισχυρίζεται τα εξής:
«Η Νέα Διοίκηση του Δήμου Κηφισιάς απολύτως συνεπής προς την Προγραμματική δέσμευσή της, αξιοποιεί την διαβούλευση με τους πολίτες που έγινε εντός του 2014 και προτίθεται να αποκαταστήσει προβληματικές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, με σεβασμό σε όσους τόσα χρόνια ταλαιπωρήθηκαν από συνεχείς κυκλοφοριακές τροποποιήσεις και ‘‘κατά παραγγελία’’- μελέτες επί μελετών… Το ‘‘υλικό’’ της διαβούλευσης, το πλήθος τεχνικών προτάσεων που έχουν ήδη κατατεθεί και η συσσωρευμένη εμπειρία, είναι αρκετά για την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου, ώστε να μην είναι απαραίτητη στην παρούσα φάση η συνεργασία με ‘‘παλιό’’ ή ‘‘νέο’’ μελετητικό γραφείο και η συνεπαγόμενη νέα σχετική δαπάνη.
Για τον λόγο αυτό συνεδρίασε την Τρίτη 20 Ιανουαρίου, η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, όπου επεξεργάστηκε τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις της Δημοτικής Ενότητας Κηφισιάς που αφορούν στις οδούς Πόντου, Τροίας, Ιωνίας, Σαρανταπόρου και λοιπών οδών Κεφαλαρίου Κηφισιάς, που κατέληξε σε συγκεκριμένη εισήγηση προς το Δημοτικό Συμβούλιο, που θα συνεδριάσει την Τετάρτη 28/1.
Επισημαίνουμε τα εξής για το θέμα των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων τόσο στο Κεφαλάρι όσο και στο Καστρί.
1. Η επαναφορά των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην προηγούμενη κατάσταση δυσχεραίνεται από το γεγονός ότι οι ακυρωθείσες από το ΣτΕ αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου έχουν ήδη εκτελεστεί δια μέσω μονίμων τεχνικών παρεμβάσεων και κατασκευών όπως παρτέρια, ποδηλατοδρόμοι, κολωνάκια και πεζόδρομοι.
2. Η επαναφορά των πραγμάτων ‘‘εν μια νυκτί’’ είναι πρακτικά αδύνατη όχι μόνο διότι ένα έργο τέτοιας κλίμακας δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί από την Τεχνική Υπηρεσία αλλά πρωτίστως διότι με βάση την υφισταμένη κατάσταση η οποία έχει παγιωθεί εδώ και τέσσερα χρόνια τουλάχιστον, είναι δύσκολο για τους πολίτες αλλά και επικίνδυνο για τα οχήματα Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και σχολικών λεωφορείων να εφαρμοστεί χωρίς πλήρες πρόγραμμα και μαζική επικοινωνία των αλλαγών.
3. Τα κυκλοφοριακά δεδομένα και οι ανάγκες των διερχόμενων οδηγών και πολιτών έχουν αλλάξει σημαντικά από τότε που διενεργήθηκαν οι κυκλοφοριακές μελέτες με βάση το προγενέστερο καθεστώς στο οποίο μη ρεαλιστικά μας καλούν συμπολίτες μας να συμμορφωθούμε.
4. Με την απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας ακυρώνεται η απόφαση ελέγχου των αποφάσεων του Δήμου από τον Γεν. Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, λόγω πλημμελούς τήρησης της διαδικασίας ελέγχου και όχι για την ουσία των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων.
Επειδή λοιπόν δεν κρίθηκε το πραγματικό θέμα, ο Δήμος δεν υποχρεούται σε συγκεκριμένη ‘‘συμμόρφωση’’. Θεωρητικά, δύναται:
1. Να επανυποβάλει τις αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου.
2. Να ζητήσει υποδείξεις από τον Γεν. Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης.
3. Να οριστεί από το Τριμελές Συμβούλιο του ΣτΕ το περιεχόμενο της ‘‘συμμόρφωσης’’».