Ως γνωστόν, η κατανάλωση αποτελεί το θεμέλιο του καπιταλισμού. Ιδιαίτερα η περιττή κατανάλωση και τα προϊόντα «φίρμας» είναι αυτά που αφήνουν το περισσότερο κέρδος και επιτρέπουν σ’ αυτό το απαίσιο καθεστώς να διαιωνίζεται. Βέβαια, απαιτείται και γερή δόση βλακείας, ώστε να μη τίθεται σε αμφισβήτηση και να μην αναζητούνται εναλλακτικές λύσεις…
Τρανό παράδειγμα είναι η διαφήμιση που παραθέτουμε. Βρισκόταν στη δεύτερη σελίδα του γερμανικού περιοδικού «Μίκι Μάους» και με μεγάλη έκπληξη διαπιστώσαμε ότι συνιστούσε την αγορά… μπύρας.
Πρόκειται, βέβαια, για τα γνωστά υποκατάστατα μπύρας, για όσους μερακλήδες δεν μπορούν να αποχωριστούν το μπουκάλι. Μόνο που στην περίπτωση αυτή πρόκειται για εμφανή (και άθλια!) προσπάθεια να εθιστούν ακόμη και τα παιδιά στη διαδικασία, ώστε να εξελιχθούν γρήγορα σε πιστούς καταναλωτές αληθινής μπύρας, όπως τα εκατομμύρια των πατεράδων τους!
Για να κάνουν πιο ελκυστική την ανήθικη προσπάθεια, αναφέρουν στο κείμενο «για παιδιά 6 έως 100 ετών», προβάλλουν τη γνωστή συσκευασία των 6 φιαλών και τοποθετούν μέσα της μια από τις έντυπες περιπέτειες ενός ντεντέκτιβ, ήρωα της παιδικής μπύρας!
Ο καπιταλισμός δεν βλάπτει απλά (και) την υγεία.
Είναι κυριολεκτικά αδίστακτος…
Χρήστος Φωτιάδης