Ο «γρίφος» της εφαρμογής του νόμου για την δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση αποτέλεσε αντικείμενο μακράς συζήτησης στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αμαρουσίου της Τρίτης 25 Ιουνίου, με τον δήμαρχο Γιώργο Πατούλη να στέλνει ένα ακόμη αυστηρό μήνυμα στην κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Αναμένουμε εντός των επόμενων τριών ημερών συγκεκριμένες απαντήσεις για τον αριθμό των αιθουσών στην πόλη μας και τις προϋποθέσεις για την σωστή εφαρμογή του νόμου (ασφάλεια, σωστή κατανομή ανά τμήμα και ποιοτική παροχή υπηρεσιών στα νήπια), αλλιώς θα μας βρείτε απέναντι». Μάλιστα, ο δήμαρχος πρόσθεσε χαρακτηριστικά ότι «δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ένας νόμος καταργείται με άλλον νόμο», γεγονός που ερμηνεύτηκε από την πλευρά εκπροσώπων της μειοψηφίας όπως ο εκπρόσωπος των ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΤΕΙΧΩΝ Τάσος Σπυρόπουλος και ο δημοτικός σύμβουλος Πέτρος Κούκουζας ως «παραδοχή ότι ο δήμαρχος και πρόεδρος της ΚΕΔΕ ήταν ευθύς εξαρχής εναντίον της εφαρμογής του νόμου και πλέον περιμένει την αλλαγή της κυβέρνησης για να ανασταλεί και εν συνεχεία να καταργηθεί».
Δείτε: Δίχρονη προσχολική αγωγή: Προκάτ αίθουσες σε 15 σχολεία του Βόρειου Τομέα.
Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο πρόεδρος της Ένωσης Γονέων (και νεοεκλεγείς δημοτικός σύμβουλος) Βασίλης Μπούρας, ο οποίος επανέλαβε την θέση υπέρ της εφαρμογής της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης, επικαλούμενος σχετικές παιδαγωγικές μελέτες από την Ευρώπη. Παράλληλα, ζήτησε από την διοίκηση να δρομολογήσει άμεση σύσκεψη με την ΚτυΠ Α.Ε. προκειμένου να ξεκαθαριστούν τα θέματα που υπάρχουν ως προς την επάρκεια των υποδομών στον Δήμο Αμαρουσίου, ενώ και από την πλευρά του εξέφρασε την εκτίμησή του ότι «στην πραγματικότητα η διοίκηση ουδέποτε θέλησε να εφαρμοστεί ο νόμος».
Κατά τη συζήτηση, κοινό παρονομαστή αποτέλεσε ο προβληματισμός και η αγωνία για την διαδικασία που, όπως έγραψε σε πρόσφατο πρωτοσέλιδό της η ΑΜΑΡΥΣΙΑ βρίσκει στον «αέρα» τα νήπια, αλλά και τους γονείς τους, οι οποίοι δεν γνωρίζουν ποια δομή θα υποδεχθεί τα παιδιά τους από Σεπτέμβριο. Παράλληλα, εξαπολύθηκαν πυρά προς την κυβέρνηση για τους χειρισμούς της, με τον δήμαρχο και άλλους ομιλητές να τονίζουν ότι «πέταξαν το μπαλάκι στους Δήμους, δίχως κονδύλια για νέες υποδομές, δίχως προσωπικό, εφαρμόζοντας τον νόμο με προχειρότητα». Χαρακτηριστική ήταν η τοποθέτηση του επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας Λευτέρη Μαγιάκη, ο οποίος χαρακτήρισε «δίκαιο» το αίτημα για αναστολή εφαρμογής της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης, επιρρίπτοντας ευθύνες στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για τους χειρισμούς της. Παράλληλα, τόνισε ότι «αναμένουμε από τη νέα κυβέρνηση να εφαρμόσει ορθά τον νόμο, με τα απαραίτητα κονδύλια, υποδομές και προσωπικό».
Στη συνέχεια, η πρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας Ελένη Λέκκα – Καλαντζάκη προχώρησε σε μια αναλυτική παράθεση του ιστορικού που οδήγησε στο σημερινό αδιέξοδο και στάθηκε με έμφαση στις αόριστες απαντήσεις που έλαβε από την αρμόδια Διεύθυνση Α’ Βάθμιας Εκπαίδευσης, τόσο για τα σχολεία που θα υποδεχθούν τις 3 προκάτ αίθουσες βάσει του πρόσφατου ΦΕΚ, όσο και για τον υφιστάμενο αριθμό των 12 αιθουσών που «θεωρητικά» είναι διαθέσιμες, αλλά στην ουσία δεν υπάρχουν, ενώ αίσθηση προκάλεσε η απάντηση των αρμοδίων για μεταφορά νηπίων με πούλμαν σε πιο μακρινά σχολεία!
Έμμεση επίθεση εξαπέλυσε ο δήμαρχος και προς τον πρόεδρο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Εκπαίδευσης Αμαρουσίου Δημήτρη Πολυχρονιάδη, τονίζοντας ότι κάποιοι επιμένουν να υποστηρίζουν την εφαρμογή του νόμου δίχως τις απαραίτητες προϋποθέσεις «για να εξυπηρετηθούν μικρές συντεχνιακές ομάδες και να αλιεύσουν κάποιοι ψηφαλάκια». Πάνω στο θέμα τοποθετήθηκε και ο νέος δήμαρχος της πόλης Θεόδωρος Αμπατζόγλου που παρακολούθησε τη συνεδρίαση, συμφωνώντας ότι είναι αδύνατον να εφαρμοσθεί ο νόμος από τη νέα σχολική χρονιά και ότι πρέπει να ανασταλεί, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «η νέα διοίκηση των Κτηριακών Υποδομών Α.Ε. (ΚτυΠ) να κόψει το κεφάλι της να βρει χώρους που να διασφαλίσουν τη φιλοξενία των παιδιών». Η συζήτηση κατέληξε με την προαναγγελία για νέα συζήτηση σε επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο, εφόσον δεν έχει βρεθεί η λύση για την εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής υποχρεωτικής εκπαίδευσης.
Δείτε: Υπουργείο Παιδείας: «10 απαντήσεις για τη δίχρονη προσχολική εκπαίδευση».