Περιοχή στο «Π» µεταξύ των οδών Πιτταρά – Αµαρυσίας Αρτέµιδος – Πρωταγόρα
«Στην παραπάνω περιοχή η οποία περιλαµβάνει την παραρεµάτια ζώνη και τον χώρο στάθµευσης λεωφορείων του Ολυµπιακού σταδίου υπάρχουν τα παρακάτω δύο προβλήµατα:
• Η παραρεµάτια ζώνη αντί για χώρος πρασίνου και περιπάτου έχει µετατραπεί σε εργοτάξιο εργολάβου, ο οποίος εδώ και τουλάχιστον 12 µήνες χρησιµοποιεί την περιοχή ως αποθήκη κολόνων της ΔΕΗ και κομματιών σιδερένιας πεζογέφυρας. Καθηµερινά εισέρχονται στον χώρο µεγάλα µηχανήµατα ανέλκυσης δηµιουργώντας θόρυβο και σκόνη, ενώ πετιούνται µπάζα και απορρίµµατα, τα οποία µε την πάροδο του χρόνου καταλήγουν στο κείµενο ρέµα.
• Στο χώρο που σταθµεύουν λεωφορεία και πούλµαν (τέρµα για το Χ14 κ.ά.) εκτελούνται καθηµερινά και ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της νύχτας (ακόµα και στις 2-3 τα ξηµερώµατα) αυτοσχέδιοι αγώνες αυτοκινήτων και µοτοσικλετών. Οι οδηγοί εισέρχονται στον χώρο µε πολύ µεγάλη ταχύτητα, κάνουν χειρόφρενα, σούζες και άλλα ανδραγαθήµατα, τα οποία αφενός θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή των κατοίκων και αφετέρου διαταράσσουν την κοινή ησυχία της περιοχής.
Ζητούµε να καθαριστεί η παραρεµάτια ζώνη από τα µπάζα και τα υλικά του εργολάβου και να διαµορφωθεί σε χώρο πρασίνου και περιπάτου για τους πολίτες. Επίσης ζητούµε να τοποθετηθούν σαµαράκια στον χώρο που διενεργούνται οι αυτοσχέδιοι αγώνες και να υπάρξει συνεχής και αυστηρή αστυνόµευση τουλάχιστον για ένα διάστηµα και µέχρι να σταµατήσουν τα παραπάνω φαινόµενα».
Επικινδυνότητα Αμαρυσίας Αρτέμιδος
«Η Αµαρυσία Αρτέµιδος έχει µετατραπεί σε δρόµο ταχείας και πολύ πυκνής κυκλοφορίας. Καθηµερινά επιβαρύνεται ιδιαίτερα από επισκέπτες λόγω του Ολυµπιακού σταδίου, του Mall, του Golden Hall, του Αvenue και του Cosmopolis. Στον εν λόγω δρόµο έχουν πλέον διαµορφωθεί συνθήκες που θέτουν καθηµερινά σε κίνδυνο τη ζωή των κατοίκων και κυρίως των παιδιών. Απόδειξη τούτου είναι ότι σχεδόν σε εβδοµαδιαία βάση γίνονται τροχαία ατυχήµατα.
Ζητούµε να µετατραπεί η Αµαρυσίας Αρτέµιδος σε δρόµο ήπιας κυκλοφορίας, να τοποθετηθούν σαµαράκια και να ληφθούν όλα τα δυνατά µέτρα (π.χ. κυκλοφοριακές ρυθµίσεις, αστυνόµευση κ.ά.) προκειµένου αφενός να τηρούνται τα όρια ταχύτητας και αφετέρου να µειωθεί η διερχόµενη κυκλοφορία.
Είναι κρίµα εν έτει 2009, σε µια χώρα που φιλοξένησε Ολυµπιακούς Αγώνες, λίγα µόλις χρόνια µετά και λίγα µόλις µέτρα µακριά από το Ολυµπιακό Αθλητικό Κέντρο Αθηνών στο οποίο έκαιγε η φλόγα των αγώνων, µία περιοχή η οποία θα µπορούσε να είναι περιοχή πρότυπο για άλλους Δήµους, µία περιοχή που θα µπορούσε να φιλοξενεί ένα σηµαντικό πνεύµονα πρασίνου και αναψυχής για ενήλικες και παιδιά, για όλους τους Μαρουσιώτες, να είναι επί της ουσίας µία κεκαλυµµένη χωµατερή, µία περιοχή παραγωγής θορύβου, µία περιοχή όπου καθηµερινά κινδυνεύουν ζωές εξαιτίας συνεχών παραβιάσεων του κ.ο.κ..
Σας καλούµε να σκύψετε στα προβλήµατά µας µε αποφασιστικότητα και αµεσότητα, επιδεικνύοντας την πρέπουσα ευαισθησία, προκειµένου να µετατρέψετε τα παραπάνω προβλήµατα σε ευκαιρία περιβαλλοντικής ανάπλασης και αναβάθµισης της ζωής των Μαρουσιωτών».
Πρόσφατα η ΑΜΑΡΥΣΙΑ δημοσίευσε μια επιστολή κατοίκου του Αγίου Θωμά, η οποία εξέφραζε το παράπονό της για την επί χρόνια έλλειψη λαϊκής αγοράς στη γειτονιά του Αγίου Θωμά.
Το θέμα απασχόλησε και το Δημοτικό Συμβούλιο του Αμαρουσίου, με τον δήμαρχο Γιώργο Πατούλη να υπογραμμίζει ότι οι εγκεκριμένες από το σχετικό ΦΕΚ θέσεις για τη λαϊκή αγορά στο Μαρούσι έχουν προκύψει μετά από ενδελεχείς συζητήσεις, για να καταλήξουν στην εκ περιστροφής ανά δίμηνο τοποθέτησή της στο κέντρο, στο Πολύδροσο και το Ανατολικό Μαρούσι (στο δημοτικό νεκροταφείο). «Προσπάθειά μας ήταν να ικανοποιήσουμε όλους τους κατοίκους και πιστεύουμε ότι το καταφέραμε», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Πατούλης.
Η ΑΜΑΡΥΣΙΑ μίλησε με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Γιώργο Ιατρίδη, ο οποίος, αναφερόμενος στην περιοχή του Αγίου Θωμά, τόνισε ότι εξυπηρετείται από τη λαϊκή αγορά της οδού Μαραθωνομάχων, ωστόσο άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο για τη δημιουργία και νέων λαϊκών αγορών σε άλλες, παρακείμενες στον Άγιο Θωμά, περιοχές του Αμαρουσίου, «πάντα σε συνεννόηση με τον Οργανισμό Λαϊκών Αγορών Αθήνας – Πειραιά.
Τα σενάρια που βρίσκονται ακόμη υπό εξέταση αφορούν τη δημιουργία λαϊκών σε περιοχές όπως του Παραδείσου ή τα Ανάβρυτα, ενώ δεν αποκλείστηκε και η Αγία Φιλοθέη, παρά το γεγονός ότι, όπως μας ανέφερε ο αντιδήμαρχος, οι κάτοικοί της εξυπηρετούνται από τη λαϊκή της Αλσούπολης.
«Προσπαθούμε για όλους»
Ο κ. Ιατρίδης υπογράμμισε την προσπάθεια της δημοτικής αρχής να καταλήξει σε μια περιστροφή των λαϊκών σε πέντε οδούς του κέντρου του Αμαρουσίου με δίμηνη (αντί για τρίμηνη όπως σε άλλες περιοχές) διάρκεια, σε μια προσπάθεια να ικανοποιηθούν τόσο οι απαιτήσεις των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής, όσο και των εκπροσώπων των λαϊκών αγορών.
Παράλληλα, τόνισε ότι «η δημοτική αρχή βρίσκεται συνεχώς σε επαγρύπνηση για την τήρηση των κανόνων λειτουργίας και υγιεινής των λαϊκών αγορών, αλλά και τη στάθμευση των αυτοκινήτων κατά τις ημέρες λειτουργίας τους».