Σαν δεύτερη πρόταση προτείνεται η εφαρμογή των ρυμοτομικών γραμμών για την οδό Βύρωνος.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση εφαρμόζεται το εγκεκριμένο Σχέδιο Πόλης. Έτσι, ο δρόμος αποκτά πλάτος 7,50 μέτρων και εξυπηρετεί αμφίδρομη κυκλοφορία οχημάτων με μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Το υπόλοιπο πλάτος της οδού διατίθεται ως πεζοδρόμιο για την ασφαλή και άνετη κίνηση των πεζών και ποδηλατιστών. Για τον λόγο αυτό, δημιουργούνται ποδηλατόδρομοι επί του πεζοδρομίου. Τέλος, εσοχές στο πεζοδρόμιο δημιουργούνται ανά διαστήματα για τη στάθμευση των οχημάτων.
• Πλεονεκτήματα αυτής της λύσης: δεν μεταφέρει οδική κυκλοφορία σε άλλους δρόμους εκτός της οδού Βύρωνος, διαμορφώνει την οδό Βύρωνος σαν δρόμο μεγάλου πλάτους, ο οποίος στη συνέχεια μπορεί να προστατευθεί περιβαλλοντικά με μεγάλα πεζοδρόμια και δενδροφύτευση για ηχοπροστασία («πράσινος δρόμος») κ.λπ. Επίσης, δημιουργεί ποδηλατόδρομους για την ασφαλή κυκλοφορία των ποδηλάτων. Τέλος, διαπλατύνονται και διαμορφώνονται τα πεζοδρόμια ώστε οι πεζοί να κινούνται με άνεση και ασφάλεια. Οι ειδικά διαμορφωμένες θέσεις στάθμευσης που δημιουργούνται, τοπικά ως εσοχές, εξυπηρετούν τις τοπικές ανάγκες.
• Μειονεκτήματα αυτής της λύσης: δεν είναι βραχυπρόθεσμη.
Πρόταση III: MOΝΟΔΡΟΜΗΣΗ της οδού Βύρωνος από την οδό Ναούσης προς και μέχρι την οδό Αγωνιστών (με κατεύθυνση προς το Ηράκλειο)
Σαν τρίτη πρόταση προτείνεται η μονοδρόμηση της οδού Βύρωνος με κατεύθυνση προς το Ηράκλειο.
– Η αντίθετη κίνηση θα εξυπηρετείται με τις εξής διαδρομές:
– Από Λεωφόρο Κύμης(με κατεύθυνση προς βορρά) δεξιά προς την οδό Αμαρυσίας Αρτέμιδος και στη συνέχεια μέσω Νερατζιωτίσσης.
– ΑΡΙΣΤΕΡΑ προς Ψαλίδι (MALL και ΥΠΕΠΘ) και ΕΥΘΕΙΑ Ή ΔΕΞΙΑ προς Μαρούσι (κέντρο).
– Από Λεωφόρο Κύμης(με κατεύθυνση προς νότο) δεξιά προς τον κλάδο «προς Άγιο Θωμά» του ανιοσόπεδου κόμβου Κύμης/Αμαρυσίας Αρτέμιδος και στη συνέχεια μέσω οδών Αμαρυσίας Αρτέμιδος και Νερατζιωτίσσης.
– ΑΡΙΣΤΕΡΑ προς Ψαλίδι (MALL και ΥΠΕΠΕΘ) και ΕΥΘΕΙΑ Ή ΔΕΞΙΑ προς Μαρούσι (κέντρο).
– Από οδό Πλαπούτα (για τους ερχόμενους από Ηράκλειο) δεξιά προς Λεωφόρο Κύμης, στη συνέχεια δεξιά προς τον κλάδο «προς Άγιο Θωμά» του ανισόπεδου κόμβου Κύμης/Αμαρυσίας Αρτέμιδος, και μετά μέσω οδών Αμαρυσίας Αρτέμιδος και Νερατζιωτίσσης.
– ΑΡΙΣΤΕΡΑ προς Ψαλίδι (MALL και ΥΠΕΠΕΘ) και ΕΥΘΕΙΑ Ή ΔΕΞΙΑ προς Μαρούσι (κέντρο).
– Κατάλληλη πληροφοριακή σήμανση με μεγάλου μεγέθους πινακίδες θα πληροφορεί γι’ αυτές τις εναλλακτικές διαδρομές.
– Ακόμη οι κάτοικοι της Πεύκης οι κατερχόμενοι από την οδό Ελ. Βενιζέλου με προορισμό το Μαρούσι, θα κινούνται δεξιά προς την οδό Κονίτσης (αντιδρομείται), στη συνέχεια οδό Δωδεκανήσου (αντιδρομείται) και στρίβοντας δεξιά στην οδό Ναούσης και αριστερά στην οδό Μανόλη Ανδρόνικου θα καταυθύνονται προς Μαρούσι.
– Επομένως προτείνονται συνολικά οι εξής ρυθμίσεις:
– Μονοδρόμηση της οδού Βύρωνος από την οδό Ναούσης προς και μέχρι την οδό Αγωνιστών και τον κυκλικό κόμβο Πλαπούτα.
– Μονοδρόμηση της οδού Κονίτσης καθόλο το μήκος της, δηλαδή από την οδό Ελ. Βενιζέλου προς και μέχρι την οδό Κολοκοτρώνη.
– Μονοδρόμηση της οδού Δωδεκανήσου από την οδό Κολοκοτρώνη προς και μέχρι την οδό Ναούσης
– Η οδός Κορίνθου μετατρέπεται σε ήπιας κυκλοφορίας ή πεζοδρομείται κατά το τμήμα της το μεταξύ των οδών Καλύμνου και Ελ. Βενιζέλου
– Με την προτεινόμενη μονοδρόμηση της οδού Βύρωνος στην ουσία καταβάλλεται προσπάθεια για ουσιαστική μείωση της κυκλοφορίας που κινείται επί της οδού αυτής.
– Πράγματι, με την μονοδρόμηση αυτή και για την συνολική περιοχή η οποία περιλαμβάνει τις γειτονιές Αγίου Κωνσταντίνου, Ψαλιδίου και Πεύκης:
– Στην ουσία αποκόπτεται δραστικά η κυκλοφορία που κατευθύνεται προς την οδό Βύρωνος (και στη συνέχεια Μ. Ανδρόνικου / οδό Αγίου Κωνσταντίνου /Λεωφόρο Κηφισίας ) η οποία προέρχεται από το Ηράκλειο και άλλες πλέον απομακρυσμένες περιοχές.
– Η προσπέλαση θα μπορεί πλέον να γίνεται από την κατεύθυνση του Ηρακλείου μέσω των διαδρομών που προαναφέρθηκαν, οι οποίες δεν είναι ελκυστικές και είναι μάλλον χρονοβόρες με στόχο σταδιακά την αποκοπή του όλου ρεύματος κίνησης προς την οδό Βύρωνος /Μ. Ανδρόνικου /Αγίου Κωνσταντίνου/ Λεωφ. Κηφισίας