Τις λύσεις για τις απαραίτητες σχολικές αίθουσες, στο πλαίσιο εφαρμογής της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής αγωγής τη σχολική χρονιά 2020 – ‘21, παρουσίασε στην Ένωση Γονέων Παπάγου – Χολαργού ο Δήμαρχος Ηλίας Αποστολόπουλος, εξειδικεύοντας τους έξι χώρους που θα καλύψουν τις ανάγκες. Αφού συνεχάρησαν τον επικεφαλής της δημοτικής Αρχής για την επανεκλογή του, οι εκπρόσωποι των κηδεμόνων και η Διοίκηση του Δήμου κάθισαν στο τραπέζι για να συζητήσουν όλα τα προβλήματα και τις λύσεις για τα σχολεία της περιοχής, αρχής γενομένης το προσεχές έτος.
Οι φετινές εγγραφές
Στο επίκεντρο βρέθηκε αρχικά το ζήτημα με τους 17 υπεράριθμους μαθητές του 5ου Δημοτικού Χολαργού.
Ο Δήμαρχος καταρχήν, ενημέρωσε πως φέτος, δεν ζητήθηκε από τον Δήμο να εισηγηθεί για τα όρια των Δημοτικών, ούτε για τα νηπιαγωγεία. Ο κ. Αποστολόπουλος επιβεβαίωσε πως η σχετική εγκύκλιος αναφέρεται σε τμήματα 22 παιδιών, που όμως αν αυτό δεν είναι εφικτό, μπορούν να γίνουν μέχρι 25 μετά από αίτημα του Διευθυντή κι εφόσον υπάρχει αίθουσα. Εκπρόσωποι της Ένωσης υπογράμμισαν τη σημασία που έχει η παρουσία παιδιών με μαθησιακές ιδιαιτερότητες και με παράλληλη στήριξη, γεγονός που μπορεί βάση του νόμου, να «κατεβάσει» των αριθμό των παιδιών ανά τμήμα κάτω από τα 22.
Ο επικεφαλής της δημοτικής Αρχής αναφέρθηκε σε περίπτωση Σχολείου που πρότεινε να «αφαιρεθεί» αίθουσα νηπιαγωγείου, για να γίνει 4ο τμήμα Δημοτικού, ή να τοποθετηθεί αίθουσα προκάτ στο προαύλιο, για τον ίδιο σκοπό και αρνήθηκε, αντιπροτείνοντας την ανακατανομή παιδιών, δημιουργώντας ενδεχομένως 23άρια τμήματα, για ένα χρόνο. Έπειτα από εισήγηση της Διοίκησης του Δήμου, η Ένωση ανέφερε τα αναλυτικά (ανά σχολείο) στοιχεία της, σχετικά με τις εγγραφές στα Δημοτικά Σχολεία τη χρονιά 2019-2020:
-1ο Παπάγου: 67 μαθητές (περιλαμβάνουν 5 από τους 17 υπεράριθμους του 5ου Δημοτικού Χολαργού), σε 3 τμήματα
-2ο Παπάγου: 42 μαθητές, σε 2 τμήματα
-3ο Παπάγου: 21 μαθητές, σε 1 τμήμα
-1ο Χολαργού: 80 μαθητές, σε 3+1 τμήματα
-2ο Χολαργού: 46 μαθητές, σε 2 τμήματα
-3ο Χολαργού: 23 μαθητές, σε 1 τμήμα
-4ο Χολαργού: 44 μαθητές, σε 2 τμήματα
-5ο Χολαργού: 22 μαθητές, σε 1 τμήμα
Σύμφωνα με τη σχολική κοινότητα, ο Δήμαρχος ζήτησε λίγο χρόνο να επαληθεύσει τα στοιχεία αυτά, επειδή υπήρξαν 1 – 2 μικροαποκλίσεις από τα αντίστοιχα στοιχεία, που είχε στα χέρια του από τα σχολεία. Στο σημείο αυτό, επαναλήφθηκε το αίτημα των γονέων (όπως είχε κατατεθεί εγγράφως), να γίνει απαρίθμηση των χώρων των σχολείων (αιθουσών και προαυλίων) και σύγκριση των αποτελεσμάτων, με τις προβλεπόμενες από τη νομοθεσία προϋποθέσεις.
Επίσης να ζητηθεί από τους Διευθυντές των Σχολείων να γίνει καταμέτρηση των άδειων αιθουσών. Τονίστηκε ακόμα ότι η Ένωση είναι αντίθετη με την «αφαίρεση» αιθουσών από νηπιαγωγεία ακόμα και αν πρόκειται για τη δημιουργία αιθουσών για παιδιά του Δημοτικού, την κατάργηση αιθουσών σίτισης, ένταξης, ή αιθουσών εκδηλώσεων για τον ίδιο λόγο γιατί το παρελθόν έχει δείξει ότι αυτού του είδους οι ενέργειες έχουν δημιουργήσει προβλήματα στην λειτουργία των σχολείων.
Γραφική ύλη
Ως προς τα προβλήματα με τις εγγραφές 1ης Δημοτικού, ο επικεφαλής της δημοτικής Αρχής ανέφερε ότι θα ζητηθεί ίδρυση 7ου νηπιαγωγείου και 6ου Δημοτικού Χολαργού με τη μίσθωση του κτιρίου του Πολωνικού σχολείου. Στο ενδεχόμενο απόρριψης του αιτήματος, θα εξεταστεί η λύση του «παραρτήματος» . Σε τέτοια περίπτωση, σύμφωνα με τη σχολική κοινότητα, θα πρέπει να συζητηθεί το χωροταξικό με τους Διευθυντές των Σχολείων, αλλά και με την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας, που θα δώσει κατευθυντήριες οδηγίες.
Εφόσον η ίδρυση Δημοτικού γίνει αποδεκτή, τονίστηκε, ίσως χρειαστεί ανακατανομή των ορίων, με μεγάλη προσοχή και λαμβάνοντας υπόψη διάφορα σημαντικά κριτήρια.
Εκ μέρους του Δ.Σ. της Ένωσης τονίστηκε πως στην περίπτωση του «παραρτήματος»,θα πρέπει να ληφθούν υπόψη και λειτουργικά θέματα, όπως το πως θα μετακινούνται οι καθηγητές ειδικοτήτων, ενώ για την ανακατανομή των ορίων θα πρέπει να οργανωθεί ευρεία διαβούλευση-συζήτηση που θα περιλαμβάνει και τους Συλλόγους Γονεών και την Ένωση. Το Διοικητικό Συμβούλιο των Κηδεμόνων ζήτησε να μάθει αν με δεδομένη την παροχή γραφικής ύλης στα νηπιαγωγεία, υπάρχει η σκέψη να καλυφθεί και στα Δημοτικά τη χρονιά 2019-2020, με τον Δήμαρχο, σύμφωνα με τους εκπροσώπους των γονέων, να επιφυλάσσεται για την απάντησή του.
Δίχρονη προσχολική αγωγή
Στη συνέχεια συζητήθηκε το θέμα της στέγασης των προνηπίων τη σχολική χρονιά 2020-2021, στο πλαίσιο της προβλεπόμενης εφαρμογής της δίχρονης προσχολικής αγωγής. Με βάση τα στοιχεία του κ. Αποστολόπουλου, χρειάζονται 6 τάξεις. Ανέφερε τις εξής εναλλακτικές λύσεις, θεωρώντας ότι με αυτές είναι εφικτό να ξεκινήσει αποτελεσματικά το μέτρο:
– Μίσθωση του κτιρίου που στεγάζεται το Πολωνικό σχολείο (βρίσκεται σε επαφή με τον ιδιοκτήτη), το οποίο θα αποχωρήσει στο τέλος της σχολικής χρονιάς 2019-2020 (λήξη σύμβασης, επόμενος Ιούνιος ). Το κτίριο, σημειώνεται, βρίσκεται σε καλή κατάσταση και διαθέτει 14 αίθουσες, όπου μπορεί να στεγάσει 6τάξιο Δημοτικό και νηπιαγωγείο.
– Μετατροπή σε διθέσιο νηπιαγωγείο, επί της οδού Αναστάσεως 92 σε κτίριο που ανήκει στον Δήμο
– Χτίσιμο μίας νέας τάξης στο 5ο νηπιαγωγείο (Αρτέμιδος)
– Αγορά οικοπέδου (Αριστοτέλους), που μπορεί να αξιοποιηθεί.
Εκ μέρους του Δ.Σ. της Ένωσης επαναδιατυπώθηκε η θέση υπέρ της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής αγωγής, με την ανάγκη να συνοδεύεται από τα κατάλληλα μέτρα (χρηματοδότηση, προσωπικό, κτιριακές εγκαταστάσεις) για την εύρυθμη λειτουργία και εφαρμογή της από τους εμπλεκόμενους φορείς (Υπουργείο, Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Δήμος). Ο Δήμαρχος εξήγησε πως επέλεξε ο Δήμος μας να μην «μπει» από φέτος στο πρόγραμμα υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής αγωγής, λόγω έλλειψης κτιριακών υποδομών και για να αποφευχθεί η περίπτωση εγκατάστασης container, κλπ (προσωρινών λύσεων)
Προαύλια – καθαριότητα
Ως προς το πρόγραμμα «Φιλόδημος» για τις αύλειες εγκαταστάσεις των Σχολείων ο επικεφαλής της δημοτικής Αρχής εξήγησε πως βρίσκονται σε αναζήτηση αναδόχου, καθώς και οι 2 πρώτοι μειοδότες που προέκυψαν από την διαδικασία, δεν δέχτηκαν την ανάληψη της εργολαβίας κι έτσι βρίσκονται σε συζητήσεις με τον 3ο της σχετικής λίστας αξιολόγησης. Το Δ.Σ. της Ένωσης διατύπωσε, επίσης, το πάγιο αίτημα για καθαριότητα σε όλη τη διάρκεια της σχολικής ημέρας και για τραπεζοκόμους, σε όλα τα νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία του Δήμου. Ο κ. Αποστολόπουλος απάντησε ότι έχει ζητήσει από 1 Γενικών Καθηκόντων για όλα τα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά του Δήμου.
Σύμφωνα με την ενημέρωση της σχολικής κοινότητας, ο ίδιος ανέφερε ότι πέρσι είχε 100 θέσεις από το πρόγραμμα κοινοφελούς εργασίας του ΟΑΕΔ με 8μηνες συμβάσεις, αλλά εμφανίστηκαν μόνο 63 άτομα για εργασία κι έτσι οι υπόλοιπες θέσεις «χάθηκαν» εφόσον δεν εμφανίστηκαν υποψήφιοι. Οι συμβάσεις των 63, έχουν παραταθεί (λόγω εκλογών), μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου και τους μήνες που είναι κλειστά τα σχολεία, απασχολούνται σε άλλες υπηρεσίες. Έχει ζητήσει και πάλι 100 θέσεις για το νέο πρόγραμμα, που αρχίζει τον Οκτώβρη και οι οποίες όπως διευκρίνισε έχουν εγκριθεί, αλλά δεν γνωρίζει ακόμα πότε ακριβώς θα παρουσιαστούν καθώς και αν θα παρουσιαστούν όλοι. Ο ισχυρός άνδρας του Δήμου τόνισε πως σκοπεύει να ζητήσει από το Υπουργείο Παιδείας της νέας κυβέρνησης, συνολική και μόνιμη λύση για τα δύο αυτά θέματα.
Συντήρηση κτιρίων
Το Διοικητικό όργανο των γονέων ζήτησε ενημέρωση για την πρόοδο την καλοκαιρινών εργασιών στα σχολεία, διατυπώνοντας παράλληλα την προτίμηση της για μονοετείς συμβάσεις. Για την πρωτοβάθμια, ο Δήμαρχος ενημέρωσε ότι υπάρχουν 2 εργολαβίες ανοιχτές και πως έχει γίνει αίτημα αύξησης κατά 50% του αντικειμένου των συμβάσεων. Το αίτημα έχει εγκριθεί από το Δημοτικό Συμβούλιο, έχει γνωμοδοτηθεί από τη ΣΔΕΠΑ και βρίσκεται στην Επίτροπο, η οποία το βλέπει θετικά. Για την δευτεροβάθμια, ο ίδιος δήλωσε πως εκτιμήθηκε ότι δεν υπήρχε η σχετική ανάγκη. Εκ μέρους των γονέων τέθηκε η ανάγκη να υπάρξει προτεραιότητα μέσα στους καλοκαιρινούς μήνες σε εργασίες αναγκαίες για την ασφάλεια των παιδιών και των εκπαιδευτικών, να εξαλειφθούν διαπιστωμένα σημεία επικινδυνότητας σε σχολεία.
Οι εκπρόσωποι του γονεϊκού κινήματος παροτρύνθηκαν να συζητήσουν επ’ αυτού με τον Αντιδήμαρχο Αυγουρόπουλο, που είναι υπεύθυνος για θέματα Τεχνικών Υπηρεσιών. Επίσης, το Δ.Σ. της Ένωσης επανέφερε το πρόβλημα της μεγάλης διάρκειας των συμβάσεων (2ετείς) και τη δυσκολία παρακολούθησης της προόδου σε 2 διαφορετικά καλοκαίρια. Εκ μέρους της Διοίκησης του Δήμου τονίστηκε πως η μεγάλη διάρκεια των συμβάσεων, παρέχει τη δυνατότητα να συμπεριληφθούν απρόβλεπτα έργα και πρόσθεσε πως οι διαδικασίες (διαγωνισμοί) για τις συμβάσεις είναι χρονοβόρες και άρα αν γίνονται πιο συχνά (ώστε να έχουμε μονοετείς συμβάσεις), είναι πολύ πιθανόν να υπάρξουν σημαντικές καθυστερήσεις στις εργασίες.
Φύλαξη εγκαταστάσεων
Το Διοικητικό Συμβούλιο των γονέων διατύπωσε ερώτημα σχετικό με την αποτελεσματική φύλαξη των Σχολείων, ιδίως τους καλοκαιρινούς μήνες και λαμβάνοντας υπόψη τα τεχνολογικά μηχανήματα, με τα οποία έχουν πρόσφατα εξοπλιστεί τα Σχολεία (υπολογιστές, προτζέκτορες κλπ). Ο Δήμαρχος υπογράμμισε την ανάγκη να εγκατασταθούν συναγερμοί στα κτίρια που δεν έχουν, αλλά διευκρίνισε, ότι σε κάποιες περιπτώσεις, αυτό δεν είναι επιθυμητό από Διευθυντές κάποιων Σχολείων.
Στο ερώτημα του Δ.Σ. της Ένωσης σε ποια σχολεία υπάρχουν και σε ποια όχι συναγερμοί επιφυλάχθηκε να ενημερωθεί λεπτομερέστερα και να απαντήσει. Σε ότι αφορά τους φύλακες, ο κ. Αποστολόπουλος είπε πως υπάρχουν 8-9 μόνο και αυτοί απασχολούνται στα πιο «απομακρυσμένα» Σχολεία και εργάζονται 5 ημέρες.
Πρότεινε επίσης τη χρήση καμερών ασφαλείας. Οι εκπρόσωποι της γονεϊκής κοινότητας τόνισαν πως ο τεχνικός εξοπλισμός (π.χ. οι συναγερμοί και ο φωτισμός), θα πρέπει να λειτουργούν επικουρικά για τους φύλακες και όχι υποκαθιστώντας τους, ενώ θα πρέπει ο ρόλος των φυλάκων σε «περιστατικά» να διευκρινίζεται από πριν.