«Το αγόρι τρώει το φαγητό του πουλιού»
Η ταινία που απόσπασε το πρώτο βραβείο στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου «Crossing Europe» της αυστριακής πόλης Λιντς, η οποία σύμφωνα με την κριτική επιτροπή, πραγματεύεται τα προβλήματα του κοινωνικού ρεαλισμού σε ένα καλλιτεχνικό επίπεδο άγνωστο μέχρι τώρα, προβάλλεται από σήμερα 9 Μαΐου στην Ελλλάδα.
Η αρχή του μεγάλου ταξιδιού της ταινίας ήταν το Φεστιβάλ του Κάρλοβι Βάρι, πέρυσι τον Ιούλιο, όπου η ταινία έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Διαγωνιστικό Τμήμα του Φεστιβάλ, αποσπώντας ειδική μνεία για την ερμηνεία του Γιάννη Παπαδόπουλου
Από τότε και μέχρι σήμερα, «Το αγόρι τρώει το φαγητό του πουλιού», το ντεμπούτο του Εκτορα Λυγίζου έχει ταξιδέψει σε πάνω από 30 διεθνή Φεστιβάλ σε όλο τον κόσμο, μεταξύ των οποίων το Τορόντο, Λονδίνο, Μπέλφαστ, Ρότερνταμ, Σεβίλλη, Μόντρεαλ, Ρέϊκιαβικ, Λοτζ, Γκέντεμποργκ, Χονγκ Κονγκ, Ταλίν, αποσπώντας βραβεία και διακρίσεις, καθώς και εξαιρετικές κριτικές στα διεθνή Μέσα.
Το Βραβείο της Διεθνούς Ενωσης Κριτικών Κινηματογράφου (FIPRESCI) και το Βραβείο Ανδρικής Ερμηνείας, στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, τον περασμένο Νοέμβριο, αλλά και τα Βραβεία Καλύτερης Ταινίας, Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη και Ανδρικής Ερμηνείας στα φετινά Βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου έρχονται να προστεθούν στη λίστα των διακρίσεων της πιο πολυβραβευμένης ελληνικής ταινίας της χρονιάς.
Ο σκηνοθέτης αναφέρει χαρακτηριστικά: «Η πείνα είναι κινητήριος δύναμη. Αναγκάζει και τον πιο οκνηρό να αναλάβει δράση. Αναγκάζει και τον πιο ντροπαλό να παλέψει με την υπερηφάνεια του για να κρατηθεί στη ζωή. Το σώμα πάσχει από ένα μεγάλο κενό. Και μου φαίνεται πολύ συγκινητική η προσπάθεια των ανθρώπων να γεμίσουν τα κενά τους. Και βρίσκω πολύ συγκινητικό ένα σώμα που πάσχει. Ιδίως γιατί στην πείνα όλες οι αισθήσεις είναι σε έξαρση, το πνεύμα είναι σε κατάσταση μέθης. Και σε κατάσταση μέθης οι άνθρωποι είναι πιο κοντά στον πραγματικό τους εαυτό. Είτε μιλάμε για μέθη από αλκοόλ είτε για μέθη από έρωτα είτε για μέθη θεατρική».
Ο Γιάννης Ραουζαίος γράφει στο Myfilm: «Το νέο ελληνικό σινεμά (δεν αναφέρομαι στο ΝΕΚ) είναι δυνατά εδώ και όσο υπάρχουν δημιουργοί σαν τον Λυγίζο, θα μείνει έχοντας να πει πολύ περισσότερα από μια απλή ριζοσπαστικοποίηση της αισθητικής φόρμας. Μπράβο!»
Σκηνοθεσία: Έκτορα Λυγίζου
Με τους: Γιάννη Παπαδόπουλο, Λίλα Μπακλέση, Κλεοπάτρα Περάκη, Γιάννη Κομματά
Χειμωνιάτικος ουρανός. Πράσινα λειβάδια. Αποθήκες σιτηρών. Ενα τραίνο καταφτάνει στον άδειο σταθμό. Αποβιβάζεται μόνο η Αντιγόνη, μια νέα κοπέλα γύρω στα 30. Κανείς δεν την περιμένει, εκτός από ένα γέρο άντρα, που περνάει όλη τη μέρα του στον έρημο σταθμό.
Η Αντιγόνη έχει επιστρέψει στην πόλη όπου γεννήθηκε και φαίνεται αποφασισμένη να μείνει εκεί. Συναντιέται με την Ελένη, μια φίλη απ’τα παλιά, πιάνει δουλειά ως καθηγήτρια αγγλικών στο τοπικό φροντιστήριο, τα φτιάχνει με τον Νίκο, ένα αγόρι σαφώς νεώτερο και ευχάριστα αφελές.
Η αναζήτηση της Αντιγόνης για μια απλή ζωή στους ήσυχους δρόμους της μικρής πόλης, σύντομα αποκαλύπτεται ελαφρώς πιο μπερδεμένη απ’ό,τι είχε φανταστεί.
Η Αντιγόνη, που είχε αποφασίσει μόνο να κάθεται και να κοιτά, σύντομα θα βρεθεί μπλεγμένη σε καταστάσεις που απαιτούν δράση. Η ζωή στους δρόμους της πόλης είναι ήσυχη, αλλά από κάτω η ένταση όλο βράζει και βράζει…
Σκηνοθεσία: Γιώργου Σερβετά
Με τους: Μαρίνα Συμεού, Μαριάνθη Παντελοπούλου, Νίκο Γεωργάκη, Γιώργο Καφετζόπουλο, Κωνσταντίνο Σιραδάκη, Γιώργο Ζιόβα
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Κλαούντιο Μπολιβάρ
Μετά τη βραβευμένη μεταφορά του λογοτεχνικού αριστουργήματος «Μια Απλή Καρδιά» του Γκιστάβ Φλομπέρ, η γαλλίδα Μαριόν Λεν επιστρέφει με μια απόλυτα προσωπική ταινία. Η ανερχόμενη δημιουργός γράφει και σκηνοθετεί ένα ερωτικό δράμα στο οποίο πρωταγωνιστούν δύο σταρ παγκοσμίου λάμψης, η Ζιλιέτ Μπινός και ο Έντγκαρ Ραμίρεζ. Οι δυο τους ερμηνεύουν τη Μίλα και τον Ξαβιέ, πετυχημένους χειρουργούς με ειδικότητα στη μεταμόσχευση καρδιάς, οι οποίοι ζουν μαζί τα τελευταία δέκα χρόνια. Το ζευγάρι μοιράζεται το πάθος για την εξαιρετικά υπεύθυνη δουλειά τους, αλλά η αγάπη του Ξαβιέ για το αλκοόλ έχει αρχίσει να επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την απόδοσή του σ’ αυτήν. Η Μίλα δεν μπορεί πλέον να τον βοηθήσει με τον αλκοολισμό του, ενώ η απρόσμενη εγκυμοσύνη της φτάνει τη σχέση τους στα όρια. Για να είναι ξανά μαζί θα πρέπει να νικήσουν τους φόβους τους και τις εξαρτήσεις τους. Δυο παγκόσμιας φήμης ρολιστές – ηθοποιοί βρίσκονται για πρώτη φορά μαζί στην οθόνη. Από τη μία, η όλο και πιο γοητευτική πρώην μούσα του Κισλόφσκι, Ζιλιέτ Μπινός, σε ένα ακόμα πολυεπίπεδο ερμηνευτικό σόλο. Δίπλα της ο γεννημένος στη Βενεζουέλα Έντγκαρ Ραμίρεζ που προτάθηκε την περσινή χρονιά για Χρυσή Σφαίρα με το «Carlos» και αποτελεί πλέον έναν από τους περιζήτητους λατίνους σταρ.
Σκηνοθεσία: Μάριον Λέιν
Με τους: Ζιλιέτ Μπινός, Έντγκαρ Ραμίρεζ, Ρομέν Ροντέου
Πέντε εικοσάχρονοι φίλοι είναι κλεισμένοι σε μια απόμερη καλύβα, όπου ανακαλύπτουν το Βιβλίο των νεκρών και μαζί τη μαγνητοσκοπημένη μετάφρασή του από έναν αρχαιολόγο.
Όταν τα ξόρκια θα ακουστούν ξανά, η παρέα άθελά της θα ξυπνήσει τους δαίμονες που κατοικούν στο δάσος. Έτσι θα ξεκινήσει μια εφιαλτική καταδίωξη μέχρι τελικής πτώσης.
Ο Sam Raimi (τριλογία Spider Man) επανέρχεται ως παραγωγός κι αναλαμβάνει το remake της cult ταινίας που είχε σκηνοθετήσει το 1981 και που είχε εκτοξεύσει τότε την καριέρα του ως σκηνοθέτη.
Το καινούριο “Evil Dead” διατηρεί χαλαρούς δεσμούς με το πρωτότυπο, αφού στηρίζεται σε ένα αρκετά ανανεωμένο σενάριο, φιλοδοξεί όμως να στήσει μια εξίσου τρομαχτική, ανατριχιαστική και καθηλωτική κινηματογραφική εμπειρία, που απευθύνεται στους σύγχρονουςνέους..
Γράφει ο Κώστας Κομματάς στο Myfilm: «Προφανώς η ταινία αν και απευθύνεται σε πολύ εξειδικευμένο κοινό, είναι πραγματικά αμφίβολο αν θα συγκινήσει ακόμη και τους φανατικούς της αρχικής δημιουργίας, ή αν θα αναπολήσουν την πρωτότυπη και ‘‘χειροποίητη’’ δημιουργία του 1981».
Σκηνοθεσία: Φέντε Αλβαρέζ
Με τους: Τζέιν Λεβί, Σίλο Φερνάντεζ, Τζέσικα Λούκας, Λου Τέιλορ Πούτσι, Ελίζαμπεθ Μπλάκμορ