Το ομόφωνο «πράσινο φως» του Δημοτικού Συμβουλίου έλαβε, στις 6 Απριλίου, η πρόταση της διοίκησης για το έργο «ενίσχυσης προσβασιμότητας, οδικής ασφάλειας και επιχειρηματικότητας» της οδού Αγίας Παρασκευής. Το σχέδιο του Δήμου για «λίφτινγκ» σε έναν οργανικό δρόμο του κέντρου, που συνδέεται με σειρά επικείμενων αναπλάσεων στις γύρω περιοχές, ανέρχεται στο ύψος των 12 εκατ. ευρώ και ήδη, δύο μέρες αργότερα, κατατέθηκε προς έγκριση χρηματοδότησης από το ταμείο ανάκαμψης.
Σε αδρές γραμμές, οι προτεινόμενες παρεμβάσεις, έκτασης 36.000 τετραγωνικών μέτρων, έχουν στόχο την προτεραιότητα στην πεζή μετακίνηση, στα μέσα μαζικής μεταφοράς και το ποδήλατο, τη διευκόλυνση ευπαθών ομάδων του πληθυσμού και την ενίσχυση της εμπορικότητας – επιχειρηματικότητας μέσω της αναβάθμισης των υποδομών.
Οι κυριότερες προτάσεις αλλαγών
Σύμφωνα με τη σχετική εισήγηση που εξασφάλισε η ΑΜΑΡΥΣΙΑ, προβλέπεται, μεταξύ άλλων:
-Διαπλάτυνση πεζοδρομίων με εξασφάλιση των αναγκαίων χώρων στάθμευσης για την τροφοδοσία και πρόσβαση στα εμπορικά καταστήματα.
-Δημιουργία διαδρόμου ποδηλάτων διπλής κατεύθυνσης στο επίπεδο του οδοστρώματος πλάτους 2,50μ.
-Ανασχεδιασμός των διασταυρώσεων με κατάλληλη σήμανση και υπερύψωση τμημάτων
Πεζοδρομίων, σε συνδυασμό με την κατασκευή 150 ραμπών ΑμεΑ
-Εφαρμογή νέων υλικών (ψυχρά στις δαπεδοστρώσεις) και «έξυπνων» τεχνολογιών για τη διασφάλιση της βιοκλιματικότητας των παρεμβάσεων, την εξοικονόμηση ενέργειας και τη μείωση εκπομπών CO2, που αναμένεται να βελτιώσουν και το μικροκλίμα της περιοχής.
-Τοποθέτηση φωτισμού led.
-Προσθήκη βυθιζόμενων κάδων για τη συλλογή απορριμμάτων σε χωριστά ρεύματα
(χαρτί, αλουμίνιο, βιοαπόβλητα και γυαλί).
-Διεύρυνση των χώρων φύτευσης και πρασίνου.
-Λειτουργία λεωφορείου Express από τον σταθμό μετρό Αγίας Παρασκευής προς το κέντρο
-Θέσπιση ελεγχόμενης στάθμευσης
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ και δείτε αναλυτικά τι περιλαμβάνει το προτεινόμενο έργο
Aκολουθούν τα κυριότερα σημεία τοποθετήσεων διοίκησης και αντιπολίτευσης κατά χρονική σειρά, στο Δημοτικό Συμβούλιο, που παρακολούθησε η «Α».
Σ. Ρούσσος: «Αποτελεί έργο πνοής για το Χαλάνδρι»
«Η μελέτη μας θεωρείται εξαιρετικά καλή. Αν εξασφαλίσουμε τη χρηματοδότηση, θα δώσει μια μεγάλη ανάσα στους κατοίκους, τα καταστήματα και το καταναλωτικό κοινό στο κέντρο του Χαλανδρίου, σε βάθος δεκαετίας», ανέφερε, μεταξύ άλλων, στην τοποθέτησή του ο δήμαρχος Σίμος Ρούσσος, προσθέτοντας: «Η ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου ενισχύει αντικειμενικά τη διεκδίκηση της πρότασης και αντανακλά την ωρίμανση όλων των αιρετών στις βασικές κατευθύνσεις που πρέπει να πάρει η πόλη το επόμενο διάστημα». «Αποτελεί ένα έργο πνοής, που θα αλλάξει τη μορφή του κέντρου», είπε για να υπογραμμίσει: «Η αγωνία μας είναι πρώτον να εγκριθεί το έργο και δεύτερον, η γραφειοκρατία των εγκρίσεων από τη δημόσια διοίκηση για τις απαιτούμενες αδειοδοτήσεις». Ο ίδιος σημείωσε πως «μόνη αδυναμία των προτεινόμενων αλλαγών είναι ότι αφαιρούνται περίπου 90 θέσεις στάθμευσης, που μπορούν να αναπληρωθούν από τους χώρους του νέου Δημαρχείου και μέσω της αξιοποίησης του κτήματος Μαμμόπουλου για υπόγειο πάρκινγκ»
Κ. Αγαπητού: «Συμφωνούμε, όμως υπάρχουν ελλείψεις»
Από την πλευρά της η επικεφαλής της παράταξης «Χαλάνδρι σε Δράση» υποστήριξε: «Είμαστε θετικοί στην πρόταση, βρίσκεται σε σωστή κατεύθυνση. Ωστόσο, είναι ελλιπής σε αρκετά σημεία. Χρειάζεται ένα χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των παρεμβάσεων. Πρέπει πρώτα να εξασφαλιστούν οι θέσεις πάρκινγκ που χάνονται και η μεταφορά των πολιτών στο κέντρο του Χαλανδρίου κι έπειτα να προχωρήσουμε στην ανάπλαση».
Μ. Κρανίδης: «Θετική ανάπλαση, αρκεί να έχει προδιαγραφές»
«Ως πρόταση, με δεδομένο το σφιχτό χρονοδιάγραμμα που υπήρχε για να κατατεθεί, είναι σημαντικό να γίνει η προσπάθεια. Προφανώς έχει ελλείψεις που θα δούμε εφόσον εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση. Μια ανάπλαση είναι θετική, αρκεί να έχει προδιαγραφές. Θεωρούμε πολύ ουσιαστικό το γεγονός ότι υπάρχει δέσμευση για το οικόπεδο Μαμμόπουλου. Θα δώσει πολλές λύσεις», τόνισε ο αρχηγός του συνδυασμού «Χαλάνδρι Ορίζοντας 2023» Μάνος Κρανίδης, προσθέτοντας: «Σε θετική κατεύθυνση βρίσκεται το σχέδιο λεωφορείου express από τον σταθμό μετρό Αγίας Παρασκευής και προτείνουμε να υπάρχει ανάλογο μέτρο και για τους κατοίκους κάτω από το κέντρο».
Π. Βάσιος: «Στηρίζουμε, αλλά χρειάζονται υποστηρικτές κινήσεις»
«Στηρίζουμε την πρόταση. Χρειάζεται να υποστηριχτεί από άλλες δράσεις για να μην πάθει ασφυξία το κέντρο. Η ελεγχόμενη στάθμευση που προβλέπεται είναι ένα μέτρο και πρέπει να εξειδικευτεί, όπως κι άλλα», σημείωσε ο επικεφαλής της παράταξης «Χαλάνδρι Απόφαση Ευθύνης» Παναγιώτης Βάσιος.
Ν. Πράσσος: «Είμαστε υπέρ της πρότασης, με δύο επισημάνσεις»
Από την πλευρά του, ο αρχηγός του συνδυασμού «Μένω στο Χαλάνδρι» Νίκος Πράσσος είπε: «Είμαστε υπέρ του σχεδίου. Θα αλλάξει το κέντρο της πόλης κατά πολύ. Νιώθουμε δικαιωμένοι για την πρόταση λεωφορείου express, ήταν προεκλογική μας θέση. Αν είναι εφικτό, να γίνει επιτάχυνση εφαρμογής αυτού του μέτρου. Το μεγάλο πρόβλημα της οδού Αγίας Παρασκευής παραμένει η φορτοεκφόρτωση, με διπλοπαρκάρισμα σχεδόν όλες τις ώρες της μέρας. Πρέπει να δούμε τους χώρους και τον τρόπο που θα γίνεται, μετά την ανάπλαση, γιατί είναι κάτι που δεν το είδα στο σχέδιο».
Γ. Θωμάς: «Συμφωνούμε, όμως να δούμε την ολοκληρωμένη μελέτη»
«Συμφωνούμε με την πρόταση. Εξάλλου ήταν επείγουσες οι προθεσμίες. Πρέπει να δούμε τις λεπτομέρειες στο πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης μελέτης. Χρειάζεται να προχωρήσει η ελεγχόμενη στάθμευση και με αξιοποίηση της σύγχρονης τεχνολογίας στα κινητά τηλέφωνα. Πρέπει να ληφθούν μέτρα για την φορτοεκφόρτωση, να ορίζεται χρονικά και οργανωμένα», υποστήριξε ο επικεφαλής της παράταξης «Χαλάνδρι πόλη για να ζεις» Γιώργος Θωμάς.
Δείτε αναλυτικά τις τοποθετήσεις των αιρετών (από το 1.18.11 του βίντεο)
Οι παρατάξεις «Λαϊκή Συσπείρωση» (Λούλα Καρατζά) και «Χαλάνδρι Ενάντια» (Σωτήρης Λαπιέρης), δεν συμμετείχαν στη συνεδρίαση λόγω της γενικής απεργίας από ΓΣΕΕ – ΑΔΕΔΥ, την ίδια μέρα.
Επιμέλεια: Αλέξανδρος Καζαντζίδης