Τα περί σχολείου που επικαλείσθε είναι προφάσεις εν αμαρτίαις! Και βέβαια τα τσιγγανόπουλα πρέπει να φοιτήσουν στο σχολείο, γιατί μόνο μέσω της παιδείας θα μπορέσουν να ξεφύγουν από τη μοίρα των γονιών τους. Ωστόσο εδώ η μαζική εγγραφή στα σχολεία της περιοχής έγινε με απώτερο σκοπό να χρησιμοποιηθεί η φοίτησή τους ως επιχείρημα παραμονής τους στο φιλέτο γης που παρανόμως κατέχουν οι γονείς τους και δευτερευόντως γιατί είναι ένα “χρηματοδοτούμενο πρόγραμμα”! Όλα τα άλλα ελληνόπουλα φοιτούν στα σχολεία του τόπου διαμονής της οικογένειάς των. Η κατοικία της οικογένειας καθορίζει το πού θα πάει σχολείο το παιδί. Αυτά γιατί θα πρέπει να “παρασύρουν” τους γονείς των στην περιοχή που είναι το σχολείο τους; Άρα το επιχείρημα αυτό είναι εντελώς ανεδαφικό!
Κυρία Γιαννακάκη,
Μια και κάνατε τον κόπο να ασχοληθείτε με ένα τόσο σοβαρό ζήτημα σχεδόν ξεκάθαρα, ηθελημένα ή αθέλητα, ρίχνετε νερό στο μύλο που εξυπηρετεί τη συνέχιση μιας εξόφθαλμης και πολυετούς παρανομίας. Επειδή η συνέχισή της έχει αντιστρέψει τους όρους και έχει μετατρέψει εμάς ιδιοκτήτες και περιοίκους σε ευπαθείς ομάδες, σας παρακαλούμε να ξανασκεφθείτε το περιεχόμενο της ερώτησης που καταθέσατε στη Βουλή. Κι αν αντέχετε να δείτε από κοντά τους πραγματικά αδικημένους συνανθρώπους σας και σκανδαλωδώς αδικαίωτους, αποδεχθείτε μια συνάντηση μαζί μας για να διαπιστώσετε και τη δική μας αλήθεια. Γιατί μία από τις αλήθειες είναι πως και η Αττικό Μετρό, για να μπορεί να λειτουργήσει ακώλυτα το σταθμό της στο Νομισματοκοπείο, ύψωσε “σιδηρούν παραπέτασμα”ως σύγχρονο τείχος ντροπής, για να κρύψει από το ορατό πεδίο της Λεωφόρο Μεσογείων τον καταυλισμό! Βέβαια μαζί με εκείνους κρύβει και εμάς, που δεν έχουμε να ντραπούμε για τίποτα, αλλά εντασσόμαστε στην υποβαθμισμένη περιοχή της ντροπής. Η τακτική του να κρύβουμε κάτω από το χαλί ό,τι ενοχλεί την αισθητική μας, σε πλήρη εφαρμογή! Γιατί η αλήθεια στην υπόθεση αυτή είναι μία και μοναδική και δεν μπορεί να εξομοιώνετε με τόση ευκολία το νομοταγή πολίτη με τον εκ πεποιθήσεως παράνομο, που επέλεξε να ζει στο περιθώριο γιατί αυτή είναι η κουλτούρα του.
Σας παρακαλούμε να διαβάσετε τις δύο παλαιότερες διαμαρτυρίες μας (2010 & 2011) οι οποίες δημοσιεύθηκαν στο τοπικό Τύπο και αναρτήθηκαν και στο διαδίκτυο, για να πληροφορηθείτε όλα όσα συμβαίνουν στον καταυλισμό, που εμμέσως επιδιώκετε να διατηρήσετε ή προτείνετε να μεταφερθεί λίγο πιο κάτω, σε μια περιοχή που δεν προβλέπεται για στεγαστικές ανάγκες του δημοσίου. Προς τί λοιπόν την προτείνετε; Να εικάσουμε λοιπόν πως την προτείνετε για “εφικτή λύση”, ή για να μην λυθεί ουδέποτε το ζήτημα; Ίσως αν ήσασταν μία από εμάς να μην αποτολμούσατε να “λύσετε” το πρόβλημα με αυτή σας την παρέμβαση. Αντιληφθείτε όμως, πως οργανωμένους τους τσιγγάνους σε νομάδες – οπότε αυτονόητα σε γκέτο – δεν τους δέχεται καμιά τοπική κοινωνία και αυτό δεν είναι ζήτημα ρατσισμού.
Καταλάβετέ το αγαπητή κ. Γιαννακάκη. Οι τσιγγάνικοι καταυλισμοί, όπου παραμένουν περιχαρακωμένοι και γκετοποιημένοι, όχι μόνο στον τόπο μας αλλά και αλλού, αποτελούν άντρα παραβατικότητας μιας άλλης κοινωνίας που δεν επιθυμεί να ενταχθεί! Η κατά κοινή ομολογία παρασιτική ζωή τους με καταπατήσεις γης, κλοπές ρεύματος και νερού, με έθιμα που αρραβωνιάζουν τα παιδιά τους από τα οκτώ και δέκα τους χρόνια και με κυρίαρχο το επάγγελμα της εμπορίας ουσιών, αποτρέπει τις τοπικές κοινωνίες να τους αποδεχθούν ως ισότιμα μέλη τους. Και μόνον όπου κάποιες μεμονωμένες οικογένειες τσιγγάνων αποδέχθηκαν να ζήσουν ανάμεσα στους άλλους πολίτες σε σπίτια, με τους κανόνες και τις αρχές της πολιτείας και τις υποχρεώσεις του νομοταγούς πολίτη, κατάφεραν και να ενταχθούν ομαλά και να προκόβουν. Η δική σας λοιπόν “αγωνία” και η άστοχη παρέμβασή σας δεν λύνει το πρόβλημα, αντιθέτως το συντηρεί και το καταδικάζει σε μη λύση. Και η μη λύση του δεν αποκαθιστά τη νομιμότητα. Οι ιδιοκτήτες και οι περίοικοι».