Την ώρα που η διαδικασία του διαγωνισμού για το Α’ τμήμα της Γραμμής 4 του Mετρό βρίσκεται τον έλεγχο των δικαιολογητικών του προσωρινού αναδόχου, τα στελέχη της Αττικό Μετρό έχουν ξεκινήσει να εξετάζουν την υλοποίηση των επόμενων φάσεων της γραμμής, με την επέκταση προς Μαρούσι να είναι ανάμεσα στα «φαβορί» των τεσσάρων τμημάτων που θα ακολουθήσουν.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό της εταιρείας, το συνολικό μήκος της Γραμμής 4 θα ανέλθει σε 38,2 χιλιόμετρα, με 35 σταθμούς και πέντε διακριτά τμήματα. Μεταξύ των αποφάσεων που πρέπει να λάβει η διοίκηση της Αττικό Μετρό είναι πιο από τα υπόλοιπα τέσσερα τμήματα θα δημοπρατηθεί, μετά από την ολοκλήρωση της κατασκευής των 15 σταθμών της πρώτης φάσης από το Άλσος Βεϊκου έως το Γουδή.
Ένα από τα επικρατέστερα σενάρια προβλέπει την επέκταση της γραμμής 4 προς το Μαρούσι με οκτώ νέους σταθμούς. Έξι από αυτούς (Φάρος, Φιλοθέη, Σίδερα, Ολυμπιακό Στάδιο, Παράδεισος, ΟΤΕ) αναμένεται να κατασκευαστούν επί της λεωφόρου Κηφισίας. Δεν αποκλείεται, ωστόσο, να δοθεί προτεραιότητα στην επέκτασης της γραμμής 4 προς την Πετρούπολη, με έξι νέους σταθμούς (Νέα Ιωνία, Περισσός, Νέα Φιλαδέλφεια, Πύργος Βασιλίσσης, Ίλιον, Πετρούπολη).
Ικανοποίηση Αμπατζόγλου
Μετά την πρόσφατη αναφορά του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή στις επεκτάσεις του μετρό σε διαδικτυακή εκδήλωση του Economist για τη χρηματοδότηση προς την Ελλάδα από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψη, ο δήμαρχος Αμαρουσίου Θεόδωρος Αμπατζόγλου για την επανεκκίνηση του σχεδιασμού της επέκτασης της Γραμμής 4 του Μετρό έως το Μαρούσι δήλωσε:
«Με μεγάλη ικανοποίηση ακούσαμε από τον κ. Κ. Καραμανλή, ανάμεσα σε άλλα μεγάλα έργα υποδομών της χώρας και την επανεκκίνηση του σχεδιασμού της επέκτασης της Γραμμής 4 του Μετρό έως το Μαρούσι. Πριν από λίγους μήνες είχε ανακοινωθεί η δημοπράτησης της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης και η σύνδεσή της με τον Εθνική Οδό. Και τα δύο αυτά μεγάλα έργα πνοής όχι μόνο για το Μαρούσι, αλλά και για όλες τις περιοχές των Βορείων Προαστίων, υπήρξαν αντικείμενο στοχευμένων παρεμβάσεων του Αμαρουσίου και των όμορων Δήμων. Αποδεικνύεται για μία ακόμη φορά πως η συστράτευση δυνάμεων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση αλλά και εμπεριστατωμένη παρουσίαση μελετών, σχεδίων και επιχειρημάτων, βρίσκει ανταπόκριση όταν ικανοποιείται το αυτονόητο, δηλαδή η βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών και η οικολογική ανάπτυξη των φορτισμένων κυκλοφοριακά περιοχών μας. Ευχαριστούμε την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών για την αναγνώριση του προβλήματος που αντιμετωπίζει λόγω της βαριάς υπερτοπικής χρήσης ειδικά το Μαρούσι. Θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε μεγάλες παρεμβάσεις που θα κάνουν την πόλη μας περισσότερο φιλική στον άνθρωπο και το περιβάλλον».