Την ευκαιρία να βρίσκεται ανάμεσα σε άλλους 24 ανιχνευτές – παιδιά Λυκείου, από όλη την Ελλάδα, στη συζήτησή τους με στελέχη της UNICEF για τα δικαιώματα των νέων είχε η Ανδριάνα Δασκαλάκη, μέλος του 3ου Συστήματος Προσκόπων Αγίας Παρασκευής.
Σκοπός της δράσης αυτής, σύμφωνα με την αρχηγό της δραστήριας ομάδας του προαστίου Σοφία Δαγαλάκη, ήταν η κατανόηση της άποψης των παιδιών για ζητήματα που σχετίζονται με την εφαρμογή των δικαιωμάτων τους, ιδίως στις θεματικές εκπαίδευσης, βίας απέναντί τους, σωματικής και ψυχικής υγείας, συμμετοχής στη λήψη αποφάσεων και έκφραση γνώμης, ενώ ειδική αναφορά έγινε στον τρόπο που η πανδημία επηρεάζει τη ζωή των νέων.
Τα αποτελέσματα της συνεδρίασης, με βάση την ίδια ενημέρωση, θα αξιοποιηθούν για την τελική διαμόρφωση του 5ετούς προγραμματικού κύκλου της UNICEF 2021-2026 και θα αποτελέσει την αρχή σειράς διαβουλεύσεων με παιδιά – νέους καθώς και της καθοδήγησης για ανάπτυξη μεθόδων που διευκολύνουν τη διατύπωση θέσης.
«Τι πιστεύουμε πως πρέπει να αλλάξει»
Για «πολύ εποικοδομητική εμπειρία» έκανε λόγο η Ανδριάνα Δασκαλάκη, σημειώνοντας σε μήνυμά της: «Στις 26 Μαρτίου, είχα την ευκαιρία να συμμετέχω σε διαδικτυακή συνεδρίαση της UNICEF Ελλάδας, μαζί με άλλα παιδιά της ηλικίας μου. Στόχος της συζήτησης ήταν να συνομιλήσουμε και να προβληματιστούμε σχετικά με τα δικαιώματα των νέων, αλλά και να σκεφτούμε λύσεις για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν πολλοί μαθητές των ελληνικών σχολείων».
«Αρχικά», όπως είπε η ίδια, «αφού σπάσαμε τον πάγο και γνωριστήκαμε, μας χώρισαν σε ομάδες, καθεμία από τις οποίες είχε διαφορετική θεματική ενότητα. Η δική μου ασχολήθηκε με τα εκπαιδευτικά δικαιώματα και τα προβλήματα που υπάρχουν στη χώρα μας. Πολλά παιδιά, από διαφορετικές περιοχές και με διαφορετικές συνθήκες ζωής, μοιράστηκαν τα βιώματά τους και εξέφρασαν τι πίστευαν πως πρέπει να αλλάξει»
«Στη συνέχεια, μετά από αρκετή ώρα συζήτησης αναφορικά με την ενδοσχολική βία, τον ρατσισμό και όχι μόνο, καταλήξαμε σε ένα τελικό αποτέλεσμα το οποίο παρουσιάσαμε στη γενική συνέλευση. Ήταν μία πολύ εποικοδομητική εμπειρία, που με παρακίνησε να συμβάλλω στο έργο του οργανισμού αυτού με τον δικό μου τρόπο», κατέληξε.
Δείτε επίσης: Άλλαξαν όψη τα προαύλια σε 8ο και 1ο Δημοτικό Σχολείο