Γράφει ο Χρήστος Φωτιάδης
Με τον περίγυρό μας να καίγεται για άλλη μια φορά, και μάλιστα με… άπνοια, μάθαμε από γνωστό δημοσιογράφο με άριστη πρόσβαση στα επιτελεία ότι τα Καναντέρ δεν μπορούσαν να πετάξουν λόγω… καύσωνα! Αν, λοιπόν, ισχύουν αυτά που γράφει, προκύπτουν σοβαρά ερωτήματα:
α) Γιατί ΚΑΝΕΙΣ και ΚΑΝΕΝΑ απ’ τα μέσα «ενημέρωσης» δεν έχουν πει κουβέντα για τον περιορισμό πτήσης των Καναντέρ, πάνω απ’ τους 38 βαθμούς;
β) Γιατί όλες οι κυβερνήσεις δεν φρόντισαν να έχουν εναλλακτικά πτητικά μέσα;
γ) Ακόμη πιο συγκεκριμένα: γιατί δεν ΑΓΟΡΑΣΤΗΚΑΝ τουλάχιστον 3 Beriev-200, ώστε να μπορούν να δρουν ταυτόχρονα σε περιόδους κρίσεων, όπως η τελευταία;
Υπάρχουν πολλά ακόμη ερωτήματα, αλλά αυτά αρκούν γι’ αρχή! Σκεφτείτε μόνο ότι η πρόταση Χαρδαλιά για ενοικίαση του ρωσικού αεροπλάνου είχε ισχυρούς αντιπάλους εντός ΝΔ και «πέρασε» οριακά! Διαβάστε τα κύρια σημεία του άρθρου:
Το παρασκήνιο: Οι Ρώσοι έσωσαν την Αθήνα από τη φωτιά!
Ρεπορτάζ: Δήμος Βερύκιος
Πώς το Ρωσικό θηρίο (Be-200) απέτρεψε την φωτιά να μετακινηθεί σε Κηφισιά- Φιλοθέη – Ψυχικό. Το Be-200 έκανε 35 ρίψεις και έριξε πάνω από 400 τόνους νερού. Γιατί τα Καναντέρ δεν πέταξαν στην φωτιά της Βαρυμπόμπης.
Το Ρωσικό θηρίο, το BERIEV -200 στην κυριολεξία έσωσε την Αττική από βέβαιη καταστροφή -λόγω της φωτιάς- καθώς ήταν το ΜΟΝΟ πυροσβεστικό αεροπλάνο που πετούσε υπό ακραίες καιρικές συνθήκες με θερμοκρασία που ξεπερνούσε τους 45 βαθμούς! Συγκεκριμένα το Be-200 έκανε 35 ρίψεις ξεκινώντας στις 2:30 το μεσημέρι έως στις 9 το βράδυ. Συνολικά έριξε πάνω από 400 τόνους νερού! Στην μάχη της πυρόσβεσης στην Βαρυμπόμπη δεν συμμετείχαν τα Καναντέρ καθ ότι δεν μπορούν να επιχειρούν σε θερμοκρασία άνω των 38 βαθμών!
Το BERIEV βάσει του κατασκευαστή μπορεί να επιχειρεί σε θερμοκρασία μέχρι 42 με 43 βαθμούς. Ωστόσο, λόγω της σοβαρότητας της κατάστασης στην Βαρυμπόμπη και του κινδύνου η φωτιά να μετατοπιστεί εντός του αστικού ιστού της πρωτεύουσας (Κηφισιά – Πολιτεία – Φιλοθέη – Ψυχικό ), οι Ρώσοι χειριστές σε συνεννόηση με τα προϊστάμενα κλιμάκια της χώρας τους αποφάσισαν να λάβουν το ρίσκο και να συνεχίσουν τις ρίψεις κάθε όλη την διάρκεια της ημέρας με θερμοκρασία που άγγιζε τους 45 βαθμούς!
Είναι χαρακτηριστικό ότι η ενοικίαση του BERIEV έγινε από την Πολιτική Προστασία για 120 ώρες και για τους 4 μήνες που διαρκεί η αντιπυρική σεζόν, όμως μέσα στον πρώτο μήνα παρουσίας του BERIEV στην Ελλάδα έχει ήδη συμπληρώσει 100 ώρες πτήσης ! Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνει την αποτελεσματικότητα του BERIEV και καταρρίπτει τους ισχυρισμούς της ελληνικής γραφειοκρατίας η οποία ( για ευνόητους λόγους) επί χρόνια καλλιεργούσε τον μύθο ότι το Ρωσικό θηρίο είναι ακατάλληλο για το ελληνικό ανάγλυφο διότι υποτίθεται λόγω του μεγέθους δεν είναι ευέλικτο και δεν μπορεί να κάνει ρίψεις από χαμηλή απόσταση. Ωστόσο η συμμετοχή του BERIEV στις μεγάλες φωτεινές φωτιές στον Έβρο, την Εύβοια, την Ρόδο , την Κρήτη, το Άκτιο, την Σάμο και στην Αχαΐα αποδεικνύουν ότι είναι το μόνο πυροσβεστικό αεροσκάφος που σαρώνει με ταχύτητα και αποτελεσματικότητα το ελληνικό ανάγλυφο απ´ άκρη σ άκρη και επιχειρεί εκεί που δεν μπορούν τα φτάσουν εγκαίρως τα υπόλοιπα ιπτάμενα πυροσβεστικά μέσα. Χαρακτηριστική περίπτωση εκείνη της Σάμου όπου όταν ξέσπασε η φωτιά ξεκίνησαν ταυτόχρονα από την Ελευσίνα το BERIEV και ένα Καναντέρ. Το Ρωσικό θηρίο έφτασε στο νησί σε μισή ώρα και είχε ήδη κάνει τρεις ρίψεις μέχρι να καταφτάσει το Καναντέρ !
Είναι σαφές ότι η έλευση του BERIEV-200 στην Ελλάδα έχει αλλάξει τα δεδομένα στον τομέα της δασοπυρόσβεσης και μέσα σ ένα μήνα έχει κερδίσει τις καρδιές των Ελλήνων πολιτών οι οποίοι για την σωτηρία τους προσδοκούν στην άμεση εμφάνιση του Ρωσικού θηρίου σε κάθε φωτιά που ξεσπάει. Το γεγονός αυτό, τόσο της αποτελεσματικότητας του συγκεκριμένου ιπτάμενου μέσου , όσο και της ψυχολογικής παραμέτρου που δημιουργεί στον τοπικό πληθυσμό η παρέμβαση του BERIEV, δημιουργούν τις συνθήκες εκείνες ώστε η κυβέρνηση να εντάξει το συγκεκριμένο αεροσκάφος στον πυροσβεστικό ιπτάμενο στόλο της χώρας.