Συνολικά 8.613 κιτ ρομποτικής σε 1.821 σχολεία σε όλη τη χώρα με προϋπολογισμό 1.821.000 είναι η πρωτοβουλία που «ξεκινά για να φέρει έναν διαφορετικό τρόπο σκέψης και εκπαίδευσης σε σχολεία όλων των Δήμων της χώρας», όπως τόνισε ο δήμαρχος Τρικκαίων και πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας Δημήτρης Παπαστεργίου, που είχε υποβάλλει τη σχετική πρόταση.
Το απόγευμα της Δευτέρας 16 Ιανουαρίου 2023 στα Γραφεία Διοίκησης της ΕΕΤΑΑ Α.Ε., οι εκπρόσωποι 4 συνεργαζόμενων φορέων παρέστησαν στην υπογραφή της σύμβασης ανάμεσα στον Δήμο Τρικκαίων, στην ΕΕΤΑΑ και στην Cosmote.
Το έργο έχει τον τίτλο «Μικρή Επανάσταση στην εκπαίδευση: Αναδεικνύουμε τις ψηφιακές δεξιότητες των Ελλήνων του Αύριο…» και αφορά σε εκπαίδευση μαθητών/τριών σε ρομποτική, μηχανική και προγραμματισμό.
Η σύμβαση προβλέπει την παροχή των 8.613 κιτ ρομποτικής το επόμενο τρίμηνο σε 1821 σχολεία (1.050 από την Α΄θμια Εκπαίδευση, 771 από τη Β΄θμια και όλα τα Ειδικά Σχολεία).
Το πρόγραμμα είναι μια πρωτοβουλία του Δήμου Τρικκαίων που προτάθηκε κατά την επίσκεψη της Προέδρου της Επιτροπής Ελλάδα 2021 κ. Γιάννας Αγγελοπούλου – Δασκαλάκη στα Τρίκαλα τον Ιούνιο του 2020.
Ακολούθησε συνεργασία για εξειδίκευση των στόχων, το πρόγραμμα υποβλήθηκε στο πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης», η ΕΕΤΑΑ υλοποίησε τις σχετικές διαγωνιστικές διαδικασίες και η ανάδοχος εταιρεία Cosmote ξεκινά την προμήθεια και την διανομή των κιτ ρομποτικής.
Ζ. Μακρή: «Καινοτόμος και σύγχρονη κατεύθυνση στην εκπαίδευση»
Η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή χαρακτήρισε τη δράση του Δήμου Τρικκαίων ως «ώριμη» και «εξαιρετικά καινοτόμα», τονίζοντας: «Καλωσορίζουμε τέτοιες πρωτοβουλίες, που δίνουν καινοτόμα και σύγχρονη κατεύθυνση στην εκπαίδευση». Όπως επισήμανε η ίδια, η συγκεκριμένη δράση «είναι συμπληρωματική προς το Υπουργείο Παιδείας, το οποίο, με το Εθνικό Σχέδιο Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης έχει εξασφαλίσει 30 εκατ. € για 177.000 κιτ ρομποτικής σε νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια».
Αφού απηύθυνε θερμότατες ευχαριστίες για την πρωτοβουλία, η υφυπουργός αναφέρθηκε στη σημασία των συγκεκριμένων «χρήσιμων ενεργειών από φορείς» και τόνισε τη σημασία τους και την προσφορά τους «στην εξωστρέφεια της εκπαίδευσης και στις ψηφιακές δεξιότητες που, με τα βραβευμένα Εργαστήρια Δεξιοτήτων έχουμε υιοθετήσει ως Υπουργείο Παιδείας». Μάλιστα, έδωσε έμφαση στη δεύτερη κατά σειρά χρονιά, κατά την οποία λειτουργούν τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, δίνοντας προτεραιότητα στον ψηφιακό εγγραματισμό. Και τόνισε ότι λόγω ακριβώς της λειτουργίας των Εργαστηρίων, τα κιτ θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν αμέσως μόλις παραδοθούν.
Δ. Παπαστεργίου: «Η Ελλάδα αλλάζει εποχή»
«Η Ελλάδα αλλάζει εποχή με την πρωτοβουλία που ξεκινά για να φέρει έναν διαφορετικό τρόπο σκέψης και εκπαίδευσης σε σχολεία όλων των Δήμων της χώρας», τόνισε ο δήμαρχος Τρικκαίων και πρόεδρος της ΚΕΔΕ, Δημήτρης Παπαστεργίου.
Ο ίδιος, δηλώνοντας χαρούμενος για την υπογραφή της σύμβασης, υπενθύμισε τη συνεργασία με την «Επιτροπή Ελλάδα 2021» που από την αρχή της λειτουργίας της υπό την πρόεδρο κ. Γιάννα Αγγελοπούλου – Δασκαλάκη, προσπάθησε να φέρει την Ελλάδα σε ένα επόμενο βήμα». Όπως σημείωσε, η πρώτη σκέψη ως δήμαρχος και ως μέλος της Επιτροπής, ήταν «να φέρουμε αυτήν την επόμενη ημέρα σε κρίσιμους τομείς και πώς να βοηθήσουμε το Υπουργείο Παιδείας, τους νέους, τους μαθητές, να δουν αυτήν την επόμενη ημέρα με εκπαιδευτικό υλικό».
Παράλληλα, ο Δ. Παπαστεργίου στάθηκε στην «πολύ καλή συνεργασία με την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως και την υφυπουργό Ζέττα Μακρή», υπογραμμίζοντας ότι «η συγκεκριμένη πρωτοβουλία ήταν άμεσος και επίσημος προάγγελος της ανάλογης πρωτοβουλίας του Υπουργείου Παιδείας για την παροχή κιτ ρομποτικής και την εξάπλωση της δράσης».
Επεσήμανε ακόμη, ότι στόχος είναι, να φτάσουν τα κιτ στα σχολεία, αλλά και να εκπαιδευθούν δάσκαλοι και καθηγητές για να μεταδώσουν αυτή τη γνώση και εξήρε τον ρόλο της ΕΕΤΑΑ, ως φορέα που «αγκαλιάζει το σύνολο Δήμων», για τη συμβολή της στο ξεπέρασμα δυσκολιών και στην υλοποίηση του διαγωνισμού, προκειμένου τα κιτ ρομποτικής να βρίσκονται στα σχολεία το επόμενο τρίμηνο.
Σπ. Σπυρίδων: «Επανάσταση στην εκπαίδευση»
Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΕΤΑΑ Σπυρίδων Σπυρίδων, έδωσε έμφαση στον «καινοτόμο τρόπο προσέγγισης της νέας εποχής μέσω της τεχνολογίας» από τον Δήμο Τρικκαίων και τον Δ. Παπαστεργίου, χαρακτηρίζοντας ως «πραγματικά καινοτόμο» το συγκεκριμένο πρόγραμμα για τη συμμετοχή στον εορτασμό των 200 ετών από την Ελληνική Επανάσταση με «επανάσταση στην εκπαίδευση» και «προσέγγιση νέων παιδιών σε θέματα τεχνολογίας και πληροφορικής».
Για την ΕΕΤΑΑ ανέφερε ότι είναι «εκ φύσης αρωγός σε τέτοιες προσπάθειες», συμβάλλοντας στην υλοποίηση του διαγωνισμού, ευχαριστώντας την ανάδοχο εταιρεία Cosmote, η οποία, όπως τόνισε, «θα δημιουργήσει τα κιτ που θα δώσουν τη δυνατότητα στα παιδιά να προσεγγίσουν την πληροφορική και τις νέες τεχνολογίες με τρόπο, ώστε να φαντάζονται και να δημιουργούν».
Δ. Μαραβέλιας: «Βήμα στην ψηφιοποίηση και τις νέες τεχνολογίες»
Ο πρόεδρος της ΕΕΤΑΑ Δημήτρης Μαραβέλιας, αναφέρθηκε στην πρωτοπορία στην οποία βρίσκονται οι Δήμοι συνολικά και ο Δήμος Τρικκαίων ειδικότερα, επισημαίνοντας την αρωγή από την υφυπουργό Παιδείας κ. Ζέττα Μακρή στην υλοποίηση του προγράμματος.
Δίνοντας έμφαση στην «ψηφιακή επανάσταση», τόνισε πως «η ΕΕΤΑΑ είναι ο επιστημονικός σύμβουλος της Αυτοδιοίκησης, βοηθώντας στην ολοκλήρωση των σχετικών διαδικασιών για την υλοποίηση του προγράμματος» και ευχαρίστησε την Cosmote ως ανάδοχο εταιρεία, επισημαίνοντας ότι «τα παιδιά μας κάνουν ένα βήμα στην ψηφιοποίηση και τις νέες τεχνολογίες»
Σπ. Γιαμάς: «Βελτιώνονται οι συνθήκες μάθησης»
Ο ICT sales leader Cosmote Σπύρος Γιαμάς, ευχαριστώντας τον Δήμο Τρικκαίων, την ΕΕΤΑΑ και το Υπουργείο Παιδείας για την «εμπιστοσύνη στην υλοποίηση ενός τόσο σημαντικού έργου», έκανε λόγο για «αξιέπαινη πρωτοβουλία, που δίνει τη δυνατότητα να βελτιωθούν οι συνθήκες μάθησης και οι μαθητές να προετοιμαστούν καλύτερα για το μέλλον».
Επίσης ανέφερε πως «η εισαγωγή καινοτόμων λύσεων όπως είναι και τα κιτ ρομποτικής στον χώρο της Παιδείας, δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να μάθουν με βιωματικό τρόπο, καλύτερα, θέματα που άπτονται επιστήμης, τεχνολογίας, πληροφορικής, μηχανικής κ.α., και να προετοιμαστούν κατάλληλα για να βελτιώσουν δεξιότητες», καταλήγοντας με την επισήμανση ότι «η Cosmote έχει υλοποιήσει την τελευταία δεκαετία πάρα πολλά παρεμφερή έργα και πολύπλοκες δράσεις και διασφαλίζει ότι το έργο θα υλοποιηθεί έγκαιρα, σύμφωνα με τους στόχους που τέθηκαν».
Πληροφορίες για την δράση
– Το έργο έχει προϋπολογισμό 1.821.000 €
– Εντάσσονται συνολικά 1821 σχολεία (1.050 από την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, 771 από τη Δευτεροβάθμια και όλα τα Ειδικά Σχολεία). Τα κριτήρια θα αποτελέσουν αντικείμενο συνεργασίας με το Υπουργείο Παιδείας.
– Κινητοποιούνται 50.000 περίπου μαθητές/τριες και συνεργάζονται 4.200 εκπαιδευτικοί
– Διεξάγεται 1 εθνικός και 13 περιφερειακοί διαγωνισμοί σε θέματα σχετικά με το έργο και την Επανάσταση
– Συμπράττουν, ο Δήμος Τρικκαίων, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, η ΕΕΤΑΑ και η e-trikala ΑΕ
1. Το πρόγραμμα αφορά σε εκπαίδευση στη ρομποτική, τη μηχανική και τον προγραμματισμό, με χρήση ειδικά σχεδιασμένων εργαλείων (kit ρομποτικής).
2. Οι μαθητές/τριες εισάγονται στην έννοια της ασφαλούς χρήσης του διαδικτύου για να διευκολυνθεί η «ένταξή» τους σε έναν ψηφιακό κόσμο που αλλάζει ταχύτατα.
3. Το έργο αποτελείται από δύο υποέργα:
Α. Προμήθεια Εκπαιδευτικών Κιτ (Εξοπλισμού) με δομικά στοιχεία τύπου Micro:Bit, το οποίο βρίσκεται σε φάση υλοποίησης.
Β. Σχεδιασμός & Παραγωγή Εκπαιδευτικού Υλικού – Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών – Διοργάνωση Περιφερειακών & Εθνικού Διαγωνισμού Ρομποτικής – Δράσεις Επικοινωνίας – σε φάση σχεδιασμού
1. Σε κάθε σχολείο προτείνεται η ίδρυση 3-6 ομάδων που θα εργαστούν με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους
2. Προβλέπεται υποστήριξη και εκπαιδευτικά πακέτα για τους εκπαιδευτικούς και υλικό για μαθητές/τριες
3. Πραγματοποιούνται webinars για τους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας για τα κιτ ρομποτικής.
4. Πραγματοποιούνται 13 περιφερειακοί διαγωνισμοί ρομποτικής και ένας εθνικός διαγωνισμός το διάστημα Μάρτιος – Μάιος του 2024.