Τα σοβαρά προβλήματα στα μέσα μαζικής μεταφοράς φαίνεται ότι επιβεβαιώνονται όχι μόνο με τον τραγικό τρόπο του πολύνεκρου δυστυχήματος στα Τέμπη, αλλά και της καθημερινότητας στις μετακινήσεις σε Χαλάνδρι, Αγία Παρασκευή, Χολαργό & Παπάγου.

Πτώση οροφής στην Αγία Παρασκευή
Χαρακτηριστικό ήταν στην Αγία Παρασκευή, το περιστατικό της 29ης Μαρτίου, όταν μέρος της οροφής του λεωφορείου των Οργανισμών Αστικής Συγκοινωνίας Αθήνας (ΟΑΣΑ) της γραμμής Χ95 κατέρρευσε πάνω σε δύο ανθρώπους. Ευτυχώς το κομμάτι αυτό δεν ήταν βαρύ, με αποτέλεσμα οι επιβάτες να μην τραυματιστούν από την πτώση του καλύμματος. Το γεγονός, που έφερε στη δημοσιότητα το πόρταλ athenstransport.com, συνέβη όταν όχημα, που κινούταν με προορισμό το Αεροδρόμιο, διερχόταν από τη λεωφόρο Μεσογείων, πριν από το ύψος του Σταυρού.
Σύμφωνα με εργαζόμενη στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» που επέβαινε στο λεωφορείο, την οποία επικαλείται η ιστοσελίδα, το δρομολόγιο συνεχίστηκε κανονικά χωρίς κάποια παρέμβαση του οδηγού, με το επίμαχο κομμάτι της οροφής να παραμένει στα καθίσματα μέχρι την άφιξη του οχήματος στο Αεροδρόμιο.

Σημειώνεται ότι τα λεωφορεία της γραμμής Χ95 έχουν αυξημένη πληρότητα τις περισσότερες ώρες, ιδιαίτερα κατά τη θερινή περίοδο όταν και χρησιμοποιούνται κατά κόρον από τουρίστες.
Σοβαρό ζήτημα εγείρουν και οι χρόνοι εκτέλεσης των δρομολογίων. Αυτοψία της ΑΜΑΡΥΣΙΑΣ, στις 30 του μήνα, με αφετηρία τον σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας και προορισμό την Αγία Παρασκευή, διαπίστωσε καθυστερήσεις άνω των 15 και 20 λεπτών στην άφιξη των οχημάτων για τις γραμμές 405 & 406, σε ώρα που δεν θα χαρακτηρίζονταν αιχμής (8.30 το βράδυ).
Επίσης, όπως ανέφεραν επιβάτες, τα λεωφορεία 304 και 305, που εκκινούν από το μετρό του Νομισματοκοπείου με κατεύθυνση την Ανατολική Αττική, δεν διαθέτουν καν σύστημα τηλεματικής για να είναι γνωστές οι ώρες των δρομολογίων.

Καπνοί & μονωτικές ταινίες στο Χαλάνδρι
Στις 29 Μαρτίου, συμπτωματικά, λαχτάρησαν (και) οι επιβάτες του λεωφορείου 550, όταν επί της Λεωφόρου Κηφισιάς, στο ύψος του Χαλανδρίου, άρχισαν να βγαίνουν καπνοί, στο εσωτερικό του οχήματος από τη πίσω πλευρά. Οι επιβάτες έντρομοι, ειδοποίησαν τον οδηγό που αμέσως σταμάτησε κι άνοιξε τις πόρτες για να κατέβει ο κόσμος.
Προβληματική εικόνα διαπίστωσε η «Α» σε λεωφορείο της γραμμής 402 των Οδικών Συγκοινωνιών (ΟΣΥ), την ίδια μέρα. Σε στάση του στο Πολύδροσο, ο φωτογραφικός φακός εντόπισε με κολλημένη ταινία να κρατά στη θέση τους τα φώτα πορείας του οχήματος!
Μουτζουρωμένες στάσεις σε Χολαργό – Παπάγου

Την ίδια ώρα, γεμάτες από γκράφιτι είναι στάσεις λεωφορείων, με μουτζούρες σε κρίσιμα σημεία πληροφοριών.
Ενδεικτική είναι η εικόνα που κατέγραψε η ιστοσελίδα «Πολιτεία Παπάγου – Χολαργού», στη στάση «Εθνική Άμυνα», αλλά και στην «11η Παπάγου» στις 29 Μαρτίου, όπου είναι αδύνατο οι επιβάτες να δουν τι ώρα και ποια γραμμή διέρχεται από το σημείο.
Τα αιτήματα των εργαζομένων
Επί έξι μέρες οι εργαζόμενοι στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ της Αθήνας προχωρούσαν σε στάση εργασίας. «Απαιτούμε συγκοινωνίες ασφαλείς, σύγχρονες, ποιοτικές με σεβασμό στην ανθρώπινη ζωή. Να τηρηθούν οι δεσμεύσεις της διοίκησης και του υπουργείου όσον αφορά στις νομοθετικές ρυθμίσεις προς τους εργαζόμενους», αναφέρεται σε ανακοίνωση του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ.
Δείτε επίσης: Β. Γιαννακόπουλος: «Έρχεται πανευρωπαϊκό ψηφιακό δίπλωμα οδήγησης»