Μέσα στον κακό χαμό της πανδημίας, πέρασε κάπως «στα ψιλά» μια πολύ σημαντική εξέλιξη στον χώρο του αυτοκινήτου. Η Stellantis είναι και επίσημα από τις αρχές του χρόνου το νέο «σπίτι» που προέκυψε από την συγχώνευση των Fiat Chrysler Automobiles και Groupe PSA. Η συγχώνευση των δύο ιστορικών ομίλων θα δημιουργήσει ένα γκρουπ εταιρειών με συνδυασμένες ετήσιες πωλήσεις της τάξης των 8,1 εκατομμυρίων οχημάτων με… βαθιές τσέπες που θα χρηματοδοτήσουν την προσεχή περίοδο την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση με στόχο την αντιπαράθεση της Stellantis με τους μεγάλους ομίλους της παγκόσμιας αυτοκινητικής σκακιέρας, όπως το VW Group και η Toyota Motor Corp.
Ως γνωστόν, χρειάστηκε πάνω από ένας χρόνος για τα δύο «στρατόπεδα», προκειμένου να ολοκληρώσουν τη μεταξύ τους συμφωνία. Θυμίζουμε ότι τα σχέδια συγχώνευσης των δύο ομίλων ανακοινώθηκαν για πρώτη φορά τον Οκτώβριο του 2019. Οι αναλυτές και οι επενδυτές στρέφουν την προσοχή τους στον τρόπο με τον οποίο ο Carlos Tavares, Διευθύνων Σύμβουλος της PSA, σκοπεύει να αντιμετωπίσει τις τεράστιες προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο όμιλος – από την πλεονάζουσα παραγωγική του ικανότητα και την κακή απόδοση στην Κίνα, έως την ηλεκτροκίνηση και την επέκταση των Γάλλων στην αγορά των ΗΠΑ.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις, η Stellantis θα μπορέσει για τους δυο ομίλους να προβεί σε μειώσεις κόστους ύψους 5 δις ευρώ σε ετήσια βάση, χωρίς κλείσιμο εργοστασίων.Ο Διευθύνων Σύμβουλος της FCA, Mike Manley, ο οποίος θα ηγηθεί των επιχειρηματικών δράσεων της Stellantis στη Βόρεια Αμερική, δήλωσε ότι το 40% των εξοικονομήσεων από τις συνέργιες των FCA/Groupe PSA θα προέρχονται από την ενιαία χρήση πλατφορμών και κινητήρων καθώς και από τη βελτιστοποίηση των επενδύσεων στον τομέα Έρευνας και Εξέλιξης.