Τα έχουμε πει πολλές φορές για τη νεοελληνική βλακεία, που απαγορεύει την κυκλοφορία των πετρελαιοκίνητων Ι.Χ. στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Κάθε φορά που οδηγούμε ένα νέο πετρελαιοκίνητο μοντέλο, τα ξαναθυμόμαστε. Η δοκιμή του i10 και τα περισσότερα από 1.000 χιλιόμετρα που «γράψαμε» στο κοντέρ του μας άφησαν γι’ άλλη μια φορά τη γνωστή γλυκόπικρη γεύση.
Έχοντας δοκιμάσει ήδη τον «στάνταρ» βενζινοκίνητο 1.1 και αυτόν με το αυτόματο κιβώτιο, δεν δυσκολευτήκαμε καθόλου να κάνουμε τις συγκρίσεις και να… επιβεβαιώσουμε την εμμονή μας με τους πετρελαιοκινητήρες και τα… συμβατικά κιβώτια.
Πράγματι, ειδικά σε διαδρομές εκτός πόλης, το diesel καταναλώνει ελάχιστα, ειδικά αν έχεις … ελαφρύ πόδι!
Αθόρυβο και … σπινταριστό!
Αυτό, όμως, που εντυπωσιάζει και ξαφνιάζει, είναι η σπιρτάδα του πετρελαιοκινητήρα, που δεν εξηγείται από τη διαφορά των 9 ίππων (75, έναντι 66 του βενζινοκινητήρα), αλλά από την εξελιγμένη τεχνολογία των Κορεατών. Το σύστημα υπερσυμπίεσης διαθέτει έναν στροβιλοσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας, που προσαρμόζει την απόδοση στη ροή των καυσαερίων και στις στροφές της μηχανής. Έτσι, το i10 αποκτά «γκάζι» και εκπληκτική τελική ταχύτητα.
Είναι, ίσως, από τις σπάνιες φορές, που ένας πετρελαιοκινητήρας του ίδιου κυβισμού, αποδίδει περισσότερο και συμπεριφέρεται καλύτερα! Τέλος, οι διαδρομές στην εθνική οδό αποκαλύπτουν άλλο ένα μυστικό του εξαιρετικού κινητήρα. Ενώ στην πόλη (και ιδιαίτερα όταν παίρνει μπρος…) «ακούγεται» εύκολα η διαφορά απ’ τον «ήσυχο» βενζινοκινητήρα», μετά τα 100 χ.α.ω. ο πετρελαιοκινητήρας γίνεται αθόρυβος και προσφέρει ένα σπουδαίο ταξιδιωτικό κλίμα!
Υποθήκη
Θα πείτε, «τι μας τα λες, αφού δεν μπορούμε να το αγοράσουμε στην Αθήνα;»
Τα λέμε, επειδή υπάρχουν αρκετοί λόγοι. Πρώτον, αποδεικνύεται η ταχύτατη εξέλιξη της τεχνογνωσίας του γκρουπ Hyundai – Kia, ενός από τα μεγαλύτερα και πιο υγιή οικονομικά στον κόσμο. ∆εύτερον, αυτός ο κινητήρας αποτελεί άριστη βάση εκκίνησης για μελλοντικά μοντέλα diesel, που στις υπόλοιπες χώρες του κόσμου κερδίζουν διαρκώς έδαφος.
Τέλος, πάντα ελπίζουμε ότι οι καρεκλοκένταυροι του ελληνικού ∆ημοσίου θα πιεστούν τόσο, ώστε να επιτρέψουν την κυκλοφορία του πετρελαίου στις δύο μεγάλες πόλεις…
Χρήστος Φωτιάδης