Στην πάντα όμορφη διαδρομή του Σουνίου, είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε το νέο Honda Jazz. Είναι αλήθεια ότι το προηγούμενο μοντέλο μάς είχε κερδίσει, τόσο με την θαυμάσια οδική του συμπεριφορά όσο και με τη μικρή του κατανάλωση.
Σε μια δύσκολη εποχή, το Jazz μπορεί να βοηθήσει πολύ τη Honda, αφού και η νέα του έκδοση συνεχίζει να διαθέτει μια σειρά πλεονεκτημάτων.
Μικρομέγαλο…
Η εποχή που τα αυτοκίνητα επιδίδονται σε ία μάχη στην οποία επικρατούσε το μικρότερο φαίνεται να έχει ξεπεραστεί κατά πολύ. Πλέον, οι εταιρείες επιλέγουν αύξηση των εξωτερικών χώρων των μοντέλων τους, ώστε να αξιοποιούνται καλύτερα χωρίς να παύουν να είναι πρακτικά εργαλεία για μέσα στην πόλη.
Ζωντανό παράδειγμα αποτελεί το Honda Jazz δεύτερης γενιάς.
∆ιατηρώντας την αιχμηρή σχεδιαστική λογική του απερχόμενου μοντέλου, το Jazz δεύτερης γενιάς φτάνει σε μήκος τα 3,9 μέτρα, παρουσιάζοντας αύξηση 5,5 εκατοστών.
Αντίστοιχα, το πλάτος του αμαξώματος έχει κερδίσει 2 εκατοστά, σε αντίθεση με το ύψος που παρέμεινε σταθερό.
Το «μικράκι» της γνωστής ιαπωνικής εταιρείας δείχνει και είναι μεγαλύτερο, χωρίς ωστόσο να διαφοροποιείται αισθηματικά, σε σχέση με το παρελθόν.
Εσωτερική κομψότητα
τον ασφαλή σχεδιασμό δρόμο ακολούθησαν οι Ιάπωνες και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, συνδυάζοντας στοιχεία από μεγαλύτερες προτάσεις της φίρμας.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το τριάκτινο τιμόνι, που προέρχεται σχεδόν αυτούσιο από το Honda Civic.
Τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο ταμπλό εντυπωσιάζουν με το φινίρισμα και την εργονομία τους.
Αξιοποιώντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων, η ιαπωνική φίρμα εξασφάλισε 1,8 επιπλέον εκατοστά για τα πόδια των πίσω επιβατών και 4,4 εκατοστά για τους ώμους τους.
Ανάλογη είναι η εικόνα που συναντάς και στο χώρο αποσκευών, καθώς ο όγκος του τελευταίου ξεκινά από τα 399 λίτρα (έναντι 380 λίτρων στο προηγούμενο Jazz). Οι κατασκευαστές φρόντισαν στο χώρο αποσκευών να υπάρχει μέριμνα ακόμα και για μικρά και εύθραυστα αντικείμενα. Γι’ αυτό το λόγο, ένα δίχτυ και άγκιστρα φροντίζουν να είναι ασφαλή τα αντικείμενα αυτά.
Ανανεωμένο στα πάντα
Το μικρό Honda συνοδεύεται από δύο νέους κινητήρες βενζίνης 1.200 και 1.400 κ.εκ. τεχνολογίας i-VTEC.
Αποδίδοντας 90 και 100 ίππους, αντίστοιχα, τα τετρακύλινδρα μοτέρ της φίρμας κινούν αξιοπρεπώς το ελαφρώς βαρύτερο Jazz των 1.047 κιλών (έκδοση 1.200 κ.εκ.), έχοντας περιορίσει τη μέση κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων.
Αντάξιο των προσδοκιών στέκεται το μηχανικό κιβώτιο των πέντε σχέσεων, διατηρώντας την ακρίβεια που το χαρακτήριζε και στο παρελθόν.
Τέλος, βελτιωτικές παρεμβάσεις έχει δεχτεί και η ανάρτηση του νέου Jazz, ολοκληρώνοντας τα ανανεωμένα χαρακτηριστικά κίνησης του Jazz δεύτερης γενιάς.
Χρήστος Φωτιάδης