Μια δεκαετία μετά την παρουσίαση της πρώτης γενιάς του Insight, η Honda όχι απλά εξέλιξε την υβριδική τεχνολογία, αλλά κατάφερε να δώσει στο αυτοκίνητο αυτά που του έλειπαν. Το Insight δεν είναι μόνο ένα προηγμένο τεχνολογικά αυτοκίνητο, αλλά σύγχρονο σχεδιαστικά, με πολύ καλούς χώρους, ικανοποιητική οδική συμπεριφορά και ιδιαίτερα προσιτό οικονομικά.
Το νέο μοντέλο της ιαπωνικής μάρκας, είναι ένα πεντάθυρο χάτσμπακ με μήκος που φθάνει τα 4,395 χλστ., πλάτος τα 1.695 χλστ. και ύψος τα 1.425 χλστ. Βασίζεται στα μηχανικά μέρη του Civic hybrid, με το πλαίσιο να προέρχεται από το νέο Jazz, έχοντας φυσικά υποστεί αρκετές βελτιώσεις. Σχεδιαστικά, ξεχωρίζει για τις μοντέρνες γραμμές του, οι οποίες συμβάλλουν στην επίτευξη χαμηλότερου αεροδυναμικού συντελεστή. Στο εσωτερικό, δεν υπάρχουν μεγάλες αλλαγές σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της Honda, με το σπορ τριάκτινο τιμόνι, τον μπλε φωτισμό και την ογκώδη κεντρική κονσόλα, να δίνουν ένα σπορτίφ τόνο. Στο πίσω κάθισμα μπορούν να φιλοξενηθούν μέχρι τρία άτομα, με τον χώρο αποσκευών να βρίσκεται στα 408 λίτρα.
Αυτό όμως που ενδιαφέρει περισσότερο όλους, είναι το υβριδικό σύστημά του και πώς λειτουργεί. Το σύστημα ΙΜΑ έχει επανασχεδιαστεί, με στόχο την βέλτιστη απόδοση και την ακόμα χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Γι αυτό το λόγο και συνδυάζεται με κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT). O κινητήρας των 88 ίππων/5.800 σ.α.λ και 12,3 χλγμ./4.500 σ.α.λ σε συνδυασμό με τους 14 ίππους/1.500 σ.α.λ. και τα 8,0 χλγμ./1.000 σ.αλ. του ηλεκτροκινητήρα, κινούν με αξιοπρέπεια το αυτοκίνητο βάρους 1.279 κιλών, με την μέση κατανάλωση καυσίμου να είναι 4,4 λίτρα βενζίνης/100 χλμ. Την ίδια στιγμή, οι εκπομπές ρύπων δεν ξεπερνούν τα 101 γρ. CO2/χλμ. Για να επιτύχει τόσο καλές τιμές, η Honda μείωσε σημαντικά το μέγεθος και κατ’ επέκταση το βάρος των μπαταριών του υβριδικού συστήματος και εφοδίασε με σύστημα Start/Stop το αυτοκίνητο, έτσι ώστε να σβήνει ο κινητήρας όταν αυτό ακινητοποιείται. Έκπληξη με την πολύ καλή λειτουργία του προκαλεί το αυτόματο κιβώτιο, όπως διαπιστώσαμε τις λίγες ώρες που βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι του Insight. Οι κοντές και γρήγορες εναλλαγές των σχέσεων, δίνουν τη δυνατότητα να κινηθείς σβέλτα και ιδιαίτερα ευέλικτα μέσα στην πόλη. Υστερεί λιγάκι σε ανοικτό δρόμο, όμως ο κινητήρας είναι αρκετά ζωντανός, με τα 120 χλμ/ώρα να έρχονται χωρίς μεγάλο κόπο.
Για ακόμα χαμηλότερη κατανάλωση, η Honda δίνει ένα ακόμα ερέθισμα στον οδηγό μέσω ενός παιχνιδιού που είναι ενσωματωμένο στο ταμπλό. Με λίγα λόγια, όσο πιο οικονομικά οδηγεί κάποιος, εμφανίζονται κάποια δεντράκια τα οποία αρχίζουν να βγάζουν άνθη. Μετά από μερικές χιλιάδες χιλιόμετρα και αν συνεχίσετε την ίδια οικονομική οδήγηση, τα άνθη πολλαπλασιάζονται, όπως και τα δέντρα, λαμβάνοντας ακόμα και βραβείο. Έτσι, πέρα από την οδήγηση μπορείτε και να διασκεδάσετε.
Σημαντικό στοιχείο του αυτοκινήτου είναι η προσιτή τιμή, με την βασική έκδοση S να στοιχίζει 19.900 ευρώ, έχοντας στον βασικό εξοπλισμό 6 αερόσακους, σύστημα ελέγχου ευστάθειας VSA, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω, κλιματισμό. Η έκδοση Comfort κοστίζει 900 ευρώ επιπλέον, έχοντας ηχοσύστημα και ζάντες αλουμινίου, ενώ η πλούσια έκδοση Elegance περιλαμβάνει επιπλέον ζάντες 16’’, δερμάτινο τιμόνι με χειριστήρια για εναλλαγές των σχέσεων, προβολείς ομίχλης και υπολογιστή ταξιδίου, με την τιμή της να ανέρχεται στα 21.900 ευρώ.
Λ. Παπαλάμπρος