Το Sportback αποτελεί μια νέα έκδοση στην οικογένεια του Lancer, με σαφώς πιο νεανικές ανησυχίες, τα ίδια δυναμικά χαρακτηριστικά, ικανοποιητικούς χώρους και ένα δυνατό κινητήρα απόδοσης 143 ίππων.
Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος
Έπειτα από 35 χρόνιας επιτυχημένης παρουσίας στην παγκόσμια αγορά, η Mitsubishi αποφάσισε να δημιουργήσει μια νέα έκδοση του Lancer στην 9η γενιά του. Έτσι, παράλληλα με το κλασικό σεντάν λάνσαρε και το Sportback, ένα κλασικό 5θυρο αυτοκίνητο δύο όγκων, το οποίο κατά ένα παράδοξο τρόπο είναι 15 χιλιοστά μεγαλύτερο, φθάνοντας τα 4.585μ. μήκος. Εξωτερικά, δεν διαφέρει από το κλασικό Lancer, με την μεγάλη μάσκα, τον προφυλακτήρα και το καπό να παραμένουν ως έχουν. Στο πίσω τμήμα όμως, η μεγάλη πτέρυγα, το κυρτό παρμπρίζ και τα μεγάλα φώτα τονίζουν την διαφορετικότητα του, δίνοντας ένα πιο μοντέρνο και σύγχρονο αέρα στην εικόνα του αυτοκινήτου. Οι μεγάλες διαστάσεις έχουν άμεσο αντίκτυπο και στην καμπίνα, με τους πίσω επιβάτες ειδικά να έχουν αρκετό χώρο για τα πόδια, όχι όμως και για το κεφάλι τους, λόγω του κυρτού παρμπρίζ. Το πορτμπαγκάζ με 314 λίτρα χωρητικότητας δεν είναι και από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας, ωστόσο μπορεί να ικανοποιήσει τις ανάγκες μιας τετραμελούς παρέας. Όσον αφορά το ταμπλό, τα σκληρά πλαστικά αν και δεν δίνουν την τέλεια εικόνα είναι ποιοτικά, με την πρακτικότητα και την εργονομία να κινούνται σε καλά επίπεδα. Το τριάκτινο τιμόνι και τα καθίσματα, δίνουν μια σπορτίφ αίσθηση στον εσωτερικό διάκοσμο.
Το ιαπωνικό αυτοκίνητο, τροφοδοτείται από τον γνωστό ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.8 λίτρου, τεχνολογίας μεταβλητού χρονισμού και βύθισης των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής (MIVEC). Οι 143 ίπποι κινούν αξιοπρεπώς το σχετικά βαρύ αμάξωμα, με το μοτέρ να είναι ομαλό σε λειτουργία, αν και στις υψηλές στροφές δείχνει να ζωηρεύει λίγο παραπάνω δείχνοντας τα χαρίσματα του. Το 5τάχυτο κιβώτιο έχει σχετικά αραιή κλιμάκωση, ωστόσο διακρίνεται για την καλή αίσθησή του, ειδικά στις γρήγορες αλλαγές. Φυσικά, η απουσία 6ης σχέσης γίνεται αισθητή στην εθνική οδό για παράδειγμα, καθώς θα μπορούσαν οι στροφές να κρατιούνται πιο χαμηλά, ώστε να μειωθεί τόσο ο θόρυβος, όσο και η κατανάλωση. Στο δρόμο, ο δυναμικός προσανατολισμός του τονίζεται από το στήσιμο της ανάρτησης, το σωστό σε αίσθηση τιμόνι και το στιβαρό πλαίσιο. Σε υψηλές ταχύτητες παραμένει σταθερό και αντιδρά ουδέτερα στις περισσότερες περιπτώσεις, ενώ ακόμα και αν το πιέσεις αρκετά σε διαδρομές με στροφές είναι εύκολα ελέγξιμο χωρίς νευρικές αντιδράσεις. Οι μικρές τάσεις υποστροφής, που κάνουν τότε την εμφάνισή τους, διορθώνονται αμέσως από το σύστημα ελέγχου ευστάθειας και πρόσφυσης (M-ASTC).
Το Lancer Sportback ξεκινά από τα 20.490 ευρώ (18.924 με την μείωση του ΕΤΤ), με τον βασικό εξοπλισμό να είναι ιδιαίτερα ικανοποιητικός καθώς περιλαμβάνει εκτός των άλλων, 7 αερόσακους, ABS με EBD, σύστημα ελέγχου ευστάθειας M-ASTC, cruise control, ράδιο-cd, υπολογιστή ταξιδιού, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω και ζάντες αλουμινίου 16΄΄.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 4κύλινδρος/ 1.798 κ.εκ.
ΙΣΧΥΣ 143 ίπποι /6000 σ.α.λ.
ΡΟΠΗ 18,2 χγμ/4250 σ.α.λ.
ΚΙΝΗΣΗ Εμπρός
ΚΙΒΩΤΙΟ Μηχανικό 5 σχέσεων
ΦΡΕΝΑ Aεριζόμενοι δίσκοι εμπρός- Δίσκοι πίσω
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ 10,4 δευτ. (0-100 χλμ./ώρα)
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 196 χλμ./ώρα
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (δοκιμής) 8,1-10,7 λτ./100 χλμ
ΕΚΠΟΜΠH CO2 188 γρ./χλμ.
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ 4585 x 1760 x 1515 χλστ
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ 314 λτ.
ΒΑΡΟΣ 1385 κιλά
ΤΙΜΗ από 20.490 ευρώ (18.924 με τη μείωση)