Σχεδίαση που διχάζει, αλλά σίγουρα τραβάει την προσοχή, σύγχρονα συστήματα τετρακίνησης, εξοπλισμός ιδιαίτερα πλούσιος και κινητήρες 2,5 και 2,4 λίτρων. Όσο για τιμές …το «αρκετά κάτω από 30.000 ευρώ», είναι ένας βασικός λόγος για να αγοράσει κάποιος ένα εκ των Koleos και Antara.
Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος
Σε βαθιές θάλασσες
Renault και Opel μπορεί να έχουν μικρή σχέση με την τετρακίνηση, συγκριτικά με τις υπόλοιπες ανταγωνίστριες εταιρείες, ωστόσο δεν θα μπορούσαν με τίποτα να μείνουν έξω από το χορό των SUV, όταν σε αυτό «χορεύει» το 10% της ευρωπαϊκής αγοράς. Τα Koleos και Antara –πρόσφατα το πρώτο– έχουν μπει σε πολύ βαθιά νερά, με σκοπό να τα ταράξουν και όχι απλά να κολυμπήσουν για να βγουν σώα. Φυσικά, αυτό θα φανεί στην πορεία, καθώς στην κατηγορία κυριαρχούν οι «μεγαλοκαρχαρίες», όπως τα RAV4, Outlander, Grand Vitara και άλλα. Το θέμα μας, όμως είναι το τι μπορούν να κάνουν οι εκπρόσωποι των Renault και Opel.
Το Koleos έχει κατασκευαστεί σε συνεργασία με την Nissan, με το πάτωμα να προέρχεται από το Qashqai, ανάρτηση και τετρακίνηση από το X-Trail, ενώ η κατασκευή έγινε στην Κορέα, από την Renault-Samsung. Εξωτερικά, η σχεδίαση του διχάζει, καθώς σε άλλους αρέσει πάρα πολύ και σε άλλους λιγότερο. Αυτό, όμως είναι καλό για ένα αυτοκίνητο, γιατί σημαίνει ότι δεν περνά απαρατήρητο από κανέναν. Τα αμυγδαλωτά εμπρός φώτα, η κυρτή γραμμή που ξεκινά από το μέσο του αμαξώματος και φθάνει πίσω, δίνουν μια ξεχωριστή εικόνα. Από την άλλη, το Antara φαίνεται να έχει πιο δυνατή προσωπικότητα, με πιο επιθετικές γραμμές. Το δυνατό του σημείο είναι, σίγουρα, τα σκούρα προστατευτικά με το χρώμιο στο κάτω τμήμα, οι διαφορετικού χρωματισμού ράγες οροφής και το φουσκωμένο καπό.
Στο εσωτερικό, το μοντέλο της Renault δεν διαφέρει από τα υπόλοιπα αυτοκίνητα της γκάμας, ειδικά στο ταμπλό. Η εργονομία και πρακτικότητα βρίσκονται σε πολύ καλά επίπεδα, με τους χώρους να είναι αρκετοί για πέντε άτομα. Στο πίσω κάθισμα, μπορούν να φιλοξενηθούν 3 ενήλικες με άνεση, έχοντας αρκετό χώρο για τα γόνατα και τα κεφάλια τους. Θήκες για μικροαντικείμενα βρίσκονται παντού, κάνοντας πιο εύκολη τη ζωή των επιβατών σε ένα ταξίδι. Ο οδηγός δεν θα δυσκολευτεί να βρει την ιδανική θέση οδήγησης, με την ορατότητα από τον κεντρικό και τους πλαϊνούς καθρέπτες να είναι αρκετά καλή. Το Antara έχει πιο σύγχρονο διάκοσμο στο εσωτερικό, χάρη στις λεπτομέρειες αλουμινίου. Η ποιότητα των υλικών και η συναρμολόγηση βρίσκονται σε πολύ καλά επίπεδα. Σε αυτό που μειονεκτεί όμως, όπως και όλα τα αυτοκίνητα της Opel, είναι η πρακτικότητα. Η έλλειψη χώρων για μικροαντικείμενα είναι εμφανής από την πρώτη στιγμή, κάτι το οποίο πρέπει να ληφθεί υπόψη στο επόμενο facelift. Ειδικά σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο, οι άνθρωποι της Opel έπρεπε να είχαν βρει τον τρόπο να προσθέσουν μερικές θήκες. Σε μέτρια επίπεδα κυμαίνεται και το πορτμπαγκάζ, με χωρητικότητα 370λ., που μπορεί όμως να φθάσει και τα 1.420λ, με την ανάλογη αναδίπλωση των καθισμάτων. Το Koleos έχει κατά 80λ. μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ, με την πίσω πόρτα να ανοίγει σε δύο μέρη. Ο βασικός εξοπλισμός και των δυο είναι πλήρης, με αυτόν του Koleos να περιλαμβάνει ABS με AFU, 8 αερόσακους, αφαιρούμενη θυρίδα σκι στο κεντρικό υποβραχιόνιο πίσω, ράγες οροφής, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω, Ραδιο-CD MP3 140 Watt με 6 ηχεία και χειριστήρια στο τιμόνι, cruise control, υπολογιστή ταξιδίου, ζάντες αλουμινίου 17΄΄, προβολείς ομίχλης και ηλεκτρικό χειρόφρενο. Ο αντίστοιχος του Antara είναι πιο πλούσιος, καθώς διαθέτει ESP με σύστημα ευστάθειας trailer, σύστημα ελέγχου πρόσφυσης εμπρός και πίσω άξονα (TCS), σύστημα ενεργούς προστασίας ανατροπής (ARP), σύστημα ελέγχου κατάβασης σε απότομη κατηφόρα (DCS), Cruise Control, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, κλιματισμό, CD 30 MP3 με 7 ηχεία και χειριστήρια στο τιμόνι, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, 6 αερόσακους, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου 18”, φιμέ πλαϊνά και πίσω τζάμια, και υπολογιστή ταξιδίου.
Στο δρόμο
Κάτω από το καπό το Antara φέρει κινητήρα 2,4 κ.εκ. απόδοσης 140 ίππων. Η σχετικά μικρή αυτή ιπποδύναμη, σε συνδυασμό με το βαρύ αμάξωμα και τη μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου, δυσκολεύουν το αυτοκίνητο να κινηθεί σβέλτα και επιδρούν αρνητικά και στην κατανάλωση. Στον αυτοκινητόδρομο κινείται σαφώς πιο άνετα απ’ότι σε δρόμο με στροφές, ωστόσο θα επιθυμούσαμε μια ακόμα σχέση στο 5άρι κιβώτιο, κάτι που λογικά θα μείωνε και την κατανάλωση καυσίμου. Η σωστή ρύθμιση της ανάρτησης, έχει ως αποτέλεσμα την πολύ καλή συμπεριφορά ακόμα και υπό έντονη πίεση, γεγονός που εκπλήσσει ευχάριστα. Το σύγχρονο σύστημα τετρακίνησης με ηλεκτρικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη, επεμβαίνει άμεσα όταν αντιλαμβάνεται έλλειψη πρόσφυσης στους εμπρός τροχούς στέλνοντας ροπή (έως 50% της συνολικής) και στον πίσω άξονα. Η πλειάδα ηλεκτρονικών συστημάτων, βοηθούν σημαντικά σε εκτός δρόμου οδήγηση και συνεισφέρουν στην όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ασφάλεια των επιβατών. Φυσικά, δεν υπάρχει δυνατότητα για υπερβολές σε εκτός δρόμου περιηγήσεις, καθώς το Antara έχει σαφώς πιο αστικό χαρακτήρα.
Το Koleos είναι πιο γρήγορο και αυτό φαίνεται από τους 30 επιπλέον ίππους. Σε υψηλές ταχύτητες, εμπνέει ασφάλεια και κινείται με απόλυτη σταθερότητα, με την σφιχτή ανάρτηση να δίνει ένα σπορτίφ προσανατολισμό στο αυτοκίνητο. Το σύστημα διεύθυνσης είναι ακριβές, κάτι που οφείλεται εν μέρει και στο γρήγορο τιμόνι (3 στροφές από αριστερά-δεξιά). Σε δρόμο με στροφές κινείται εξίσου άνετα και σβέλτα, με την όποια κλίση του αμαξώματος να εμφανίζεται μόνο σε περιπτώσεις πίεσης, παρά την αυξημένη απόσταση απ’ το έδαφος (206 χιλ.). Εκτός δρόμου, δεν συναντά προβλήματα ακόμα και όταν βρίσκεται απέναντι από νεροφαγώματα, μεγάλες λακκούβες, ωστόσο και αυτό δεν ενδείκνυται για σκληρές of-road καταστάσεις. Το Koleos δανείζεται το σύστημα τετρακίνησης του X-Trail, που προσφέρει δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε τρία προγράμματα: 2WD, Auto και Lock. Κάτω από φυσιολογικές συνθήκες οδήγησης μόνο οι εμπρός τροχοί δέχονται ροπή, ενώ όταν για οποιαδήποτε λόγο αρχίζουν να σπινάρουν χάνοντας την πρόσφυση τους, τότε η ροπή αρχίζει να μεταφέρεται στον πίσω άξονα μέχρι ποσοστό 50%. Το πλεονέκτημα που έχει ο οδηγός, είναι ότι σε περιπτώσεις ανάγκης έχει την δυνατότητα να κλειδώνει την κατανομή στο 50-50 (με το Lock) ή να επιλέγει μόνο κίνηση εμπρός μέσω ενός περιστρεφόμενου διακόπτη που υπάρχει στο ταμπλό.
Συμπέρασμα
Η τιμή των δύο αυτοκίνητων, σε σχέση με αυτά που προσφέρουν και τον πλούσιο εξοπλισμό τους είναι πολύ καλή και σίγουρα αποτελεί δέλεαρ για όποιον σκέφτεται να αγοράσει ένα καινούριο 4Χ4 αυτοκίνητο. Ωστόσο οι κινητήρες μεγάλης χωρητικότητας, έχουν και αυξημένα λειτουργικά έξοδα (υψηλότερη κατανάλωση, αυξημένα τέλη κυκλοφορίας, ακριβότερα ασφάλιστρα), κάτι που πρέπει να γνωρίζουν όσοι τα επιλέξουν. Αν κρίνουμε από την πορεία των πωλήσεων SUV όμως, μοιάζει να μην επηρεάζει τους αγοραστές.
Opel Antara 2.4
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 4κύλινδρος/ 2.405 κ.εκ.
ΙΣΧΥΣ 140 ίπποι /5200 σ.α.λ.
ΡΟΠΗ 22,5 χγμ/2400 σ.α.λ.
ΚΙΝΗΣΗ Τετρακίνηση
ΚΙΒΩΤΙΟ Μηχανικό 5 σχέσεων
ΦΡΕΝΑ Aεριζόμενοι δίσκοι εμπρός-Δίσκοι πίσω
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ 11,9 δευτ. (0-100 χλμ./ώρα)
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 175 χλμ./ώρα
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (δοκιμής) 10,3-13,3 λτ./100 χλμ
ΕΚΠΟΜΠH CO2 229 γρ./χλμ.
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ 4576 x 1850 x 1704 χλστ
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ 370 λτ.
ΒΑΡΟΣ 1805 κιλά
ΤΙΜΗ από 27.516 ευρώ
Renault Koleos 2.5
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 4κύλινδρος/ 2.488 κ.εκ.
ΙΣΧΥΣ 170 ίπποι /6000 σ.α.λ.
ΡΟΠΗ 22,9 χγμ/4400 σ.α.λ.
ΚΙΝΗΣΗ Τετρακίνηση
ΚΙΒΩΤΙΟ Μηχανικό 6 σχέσεων
ΦΡΕΝΑ Aεριζόμενοι δίσκοι εμπρός-Δίσκοι πίσω
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ 9,1 δευτ. (0-100 χλμ./ώρα)
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 186 χλμ./ώρα
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (δοκιμής) 10,1 – 13 λτ./100 χλμ
ΕΚΠΟΜΠH CO2 227 γρ./χλμ.
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ 4520 x 1885 x 1695 χλστ
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ 450 λτ.
ΒΑΡΟΣ 1622 κιλά
ΤΙΜΗ από 26.075 ευρώ